Hallo!
Sinds voorgaande week ben ik in het bezit van een Volvo S80 -1999 automaat.
Die heb ik voorgaande week gelijk doorgereden naar een garage voor een kleine beurt en APK.
Dit was allemaal picobello in orde....
Nu is afgelopen zaterdag een lambda teken in het dasboard verschenen.
Nu vraag ik mij af, hoe schadelijk is het om er mee te blijven rijden?
Ik laat hem toch even uitlezen.... denk ik... maar wat kan het zijn?
Hoe kan het, na een APK en kleine beurt...?
Lambda teken gaan branden - wat te doen?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik denk dat bij de beurt de glazen bol niet beschikbaar was. Gekheid natuurlijk, wat ik bedoel is dat er altijd dingen zijn die op ieder moment de kop op kunnen steken. Een beurt zegt niet dat er niets meer voor kan vallen. Deze storing geeft aan dat er iets met de uitlaatgasemissie niet op orde is. Wat het kan zijn loopt uiteen van 'niets aan de hand' tot 'zet de auto maar gelijk stil'. Is zo niets zinnigs over te zeggen. Merk je verschil met rijden? Uitlezen is het devies, misschien is het een eenmalige hickup en blijft de melding staan.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
Okay. Dank voor je reactie. Zit mij toch niet lekker......
Ik heb de garage even gebeld, en laat hem woensdag even uitlezen.
Ik heb de auto dus sinds een week in bezit, en dus gelijk doorgereden naar een garage.
Hij rijdt op zich als een zonnetje, geen problemen.
Wel af en toe als ik gas geef / op trek moet hij even soort van doorpakken. Dan slaat zelfs de radio even over in een klein tikje.
Ik heb de garage even gebeld, en laat hem woensdag even uitlezen.
Ik heb de auto dus sinds een week in bezit, en dus gelijk doorgereden naar een garage.
Hij rijdt op zich als een zonnetje, geen problemen.
Wel af en toe als ik gas geef / op trek moet hij even soort van doorpakken. Dan slaat zelfs de radio even over in een klein tikje.