ABS, BRAKES, snelheidsmeter en automaatbaklampje

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Volvo121
Starter

HMM ik weet niet zeker wat er aan de hand is maar wellicht kunnen jullie er wat van maken.

Mijn V70R AWD (is er trouwen onderuit) 2000 classic heeft een weekje stilgestaan en de accu was volledig leeg.
Startkabels erop en liep weer als een zonnetje voor ongeveer 10 minuten.
ABS en BRAKES lampjes gingen aan en de snelheidsmeter viel uit. Paar minuten later alles weer uit en de snelheidsmeter werkte weer.
Volgende dag zelfde probleem. Ik dacht accu of dynamo hebben de geest geven maar na doormeten bleek dat niet het geval.
Volgende dag weer een paar keer de lampjes en snelheidsmeter maar nu viel de motor ook stil. Aan de kant, starten, lopen.
Toen begon ook het lampje van de automatiek knipperen en dat is tot vandaag twee dagen later zo gebleven. Gisteren ging de bak ook in volgens mij de winterstand (vandaag weer gewoon schakelen) en de lampjes ABS en BRAKES af en toe aan (snelheidsmeter ook niet meer) en dan weer uit (snelheidsmeter ook weer werkend)

Heb wat gelezen op het forum over een S80 met vergelijkbare storingen en daar kwam als oplossing de ABS unit repareren bij ons allen geliefde bedrijf in Den Haag ABSrepair.

Moet er ook bij vermelden dat ik de automaatbak twee maanden geleden heb vervangen bij Varioclean in Varsseveld (aardige jongens trouwens en zeker niet de duurste)

Iemand tips voor mij?
sbv
6th Gear member

Begin eens met uitlezen van de foutcodes. gaat prima met een V70R uit 2000.

Zet je vraag ook even op www.volvo850forum.nl daar zit veel meer kennis. Er zijn daar ook wat mensen die ABS controllers kunnen maken tegen zeer nette prijzen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”