Hallo,
Mijn naam is Robert. Ben sinds eenkle dagen in het bezit van een V70 uit 2002 met 259000 km op LPG. Eigen import uit Duitsland.
Heb de auto gekocht bij een Duitse handelaar na een aankoop keuring bij een officiële Volvo dealer in de buurt. Alles was Ok volgens deze garage.
Na enkele dagen ging het waarschuwingslampje (driehoek branden). Gelijk naar de Volvo garage alhier.
Een uitdraai a Euro 30. SWM-0009 Communicatie met stuur signaal te hoog. Volgens de monteur een veel voorkomend probleem. Er zou "iets" vervangen moeten worden achter het stuur wiel.
Op de uitdraai staat ook Accuspanning - 10.6 Volt. Ik las ergens, dat een lage accuspanning ook dit soort problemen zou kunnen veroorzaken.
Ervaringen hier mee??
De "tomtom" technologie 2002 doet het niet. Blijft maar vragen om Cd's, die bij de auto zitten. In de CD speler (radio) gestopt. Read error. In instructie boekje zie ik dat de CD speler achterin zit. Hoe dan ook. In middels deze draad gelezen: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ;schermpje
Ga ik eens proberen.
Knap irritant dat schermpje dat niet werkt. DUS: is het mogelijk om dat schermpje wat omhoog komt weer terug in zijn hol te sturen????
bedankt reacties Robert
nieuw op forum en wat vragen
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Met het knopje 'back' op het stuur zou 'ie moeten zakken. Met de reparatie van de RTI-reader zou forumsponsor VolvoTech je waarschijnlijk wel kunnen helpen. Dat ding achter het stuur zal het sleepcontact zijn. Die zorgt dat bv de knoppen werken ondanks dat je aan het stuur draait
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
Hallo Walter,
Hartelijk dank snelle informatie.
Ja, die knoppen aan de achterkant stuur heb ik geprobeerd. Werkt niet. ??Zou eventueel ook met de communicatie met het stuur te maken kunnen hebben??
Hartelijk dank snelle informatie.
Ja, die knoppen aan de achterkant stuur heb ik geprobeerd. Werkt niet. ??Zou eventueel ook met de communicatie met het stuur te maken kunnen hebben??
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
misschien is daar een verband inderdaad
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
Dat met de "tomTom"is opgelost. Er zat een orginele Navitech CD uit 2007 in de CD speler. De orginele CD (uit 2002) er ingestopt en jawel.... alles werkt, zij het allemaal een beetje ouderwets.
Blijft dus de foutmelding SWM009.
Blijft dus de foutmelding SWM009.
- Turbodesk
- 5th Gear member
Laat eerst eens je accu doormeten of deze nog goed is. Dit doen de meeste automateriaal zaken gratis.
Je krijgt de meest vreemde storingen door een te lage accuspanning.
Je krijgt de meest vreemde storingen door een te lage accuspanning.
-
- Starter
Er zit een nieuw accu in. De accu was totaal op. Ik vroeg bij de garage (kwikfit) of hij de auto even voor me kon uitlezen (gezien dat 30 euro was bij volvo). Zij dat hij alleen motermanagement kon uitlezen, de ander zaken (zoals bij mij het geval) alleen bij een volvo dealer. Klopt dat. Was al van plan zo uitlees apperaat te kopen. Hij vroeg wat er was. O, de sleepring. Is bij veel auto's een probleem.
Ervaring met repareren vervangen van deze sleepring??
gr robert
Ervaring met repareren vervangen van deze sleepring??
gr robert