hoi,
Aangezien ik binnenkort meer ga rijden, ga ik mijn trouwe v70 classic 2.5t wegdoen.
Inruil hiervoor wil ik een V70 D5 alleen nu twijfel ik welk modeljaar ik voor zou moeten gaan.
Heb bijvoorbeeld 2 opties allebei automaat en ongeveer 350000km:
Een V70 uit 2003 D5 163pk geartronic, recent 5 nieuwe verstuivers
Een V70 uit 2006 D5 185pk met 6 vernellingen geartronic.
Prijs verschil is zo'n 1500,-
Waarom zou ik voor het ene of ander model kiezen?
keuze probleem
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ze zeggen dat het 2003 model zuiniger is. Het 2006 model heeft, vind ik persoonlijk, betere looks. Maar zal wel wat meer verbruiken.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 18.06.2010 - 03:50
Voor mij ook de 2003 (paar maanden geleden zelf de overstap gemaakt van S60 D5 2006 naar V70 D5 2003). Het oude modeljaar ziet er inderdaad net wat minder 'modern' uit, maar maakt dit goed in verbruik en betrouwbaarheid: de 185 pk D5'jes hebben regelmatig last van vervuiling, met als gevolg dat je klepstoters en -tuimelaars kapot gaan. Dure reparatie.
Nieuwe verstuivers lijken mij overigens een mooie deal op de 2003: dat is toch een van de dure reparaties die je op enig moment mag verwachten.
Nieuwe verstuivers lijken mij overigens een mooie deal op de 2003: dat is toch een van de dure reparaties die je op enig moment mag verwachten.
--
Volvo V70 (MY2003) D5 163 pk aut., 359000 and counting!
Volvo S60 (MY2006) D5 185 pk Geartronic, 336000
Volvo S40 (MY1997) 1.8
Volvo V70 (MY2003) D5 163 pk aut., 359000 and counting!
Volvo S60 (MY2006) D5 185 pk Geartronic, 336000
Volvo S40 (MY1997) 1.8
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ook ik zou kiezen voor de D5 uit 2003. Het blok heeft zich onderhand wel bewezen en is daarnaast zuiniger dan de 185pk versie.
Mocht je regelmatig naar Duitsland gaan, als de auto een retrofit roetfilter heeft krijg je gewoon een groene Umwelt sticker. En deze filter hoeft niet te regenereren met alle gevolgen van dien. Bij mij zit deze er al bijna 3 ton onder, zonder enige problemen.
Ik zou regelmatig de inlaatbuis van de EGR loshalen om deze schoon te maken. Daar komt flink wat prut in te zitten.
Geartronic kan ik je niet over adviseren, ik rijd een handbak. Ik geloof niet dat het slim is om bij deze kilometerstand voor de eerste keer de bak te gaan flushen.
Mijn S60 D5 uit 2002 staat inmiddels op 467000 zonder al te veel problemen.
Mocht je regelmatig naar Duitsland gaan, als de auto een retrofit roetfilter heeft krijg je gewoon een groene Umwelt sticker. En deze filter hoeft niet te regenereren met alle gevolgen van dien. Bij mij zit deze er al bijna 3 ton onder, zonder enige problemen.
Ik zou regelmatig de inlaatbuis van de EGR loshalen om deze schoon te maken. Daar komt flink wat prut in te zitten.
Geartronic kan ik je niet over adviseren, ik rijd een handbak. Ik geloof niet dat het slim is om bij deze kilometerstand voor de eerste keer de bak te gaan flushen.
Mijn S60 D5 uit 2002 staat inmiddels op 467000 zonder al te veel problemen.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07.05.2013 - 16:00
thanks voor de reacties.
Denk dat ik me eerst maar eens ga verdiepen in de onderhoudshistorie van de 2003. Heeft maar 2 eigenaren gehad dus dat moet niet al te moeilijk zijn.
Duitsland kom ik nooit dus verwacht daar geen problemen mee.
Denk dat ik me eerst maar eens ga verdiepen in de onderhoudshistorie van de 2003. Heeft maar 2 eigenaren gehad dus dat moet niet al te moeilijk zijn.
Duitsland kom ik nooit dus verwacht daar geen problemen mee.
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Kleine correctie, retrofit filter regenereert niet dmv het na-inspuiten van diesel zoals het type affabriek filter op de S60 (wat voor mogelijk voor problemen kan zorgen bij relatief veel korte ritten). Alle roetfilters regenereren namelijk, maar een retrofit filter doet dat, in tegenstelling tot een type affabriek roetfilter, onafhankelijk (dus zonder aansturing/sensoren/na-inspuiting).Musicus schreef:....
Mocht je regelmatig naar Duitsland gaan, als de auto een retrofit roetfilter heeft krijg je gewoon een groene Umwelt sticker. En deze filter hoeft niet te regenereren met alle gevolgen van dien. Bij mij zit deze er al bijna 3 ton onder, zonder enige problemen. .....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue