Aankoop advies V70 D5

Plaats reactie
DeNnZ
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 06.12.2012 - 12:19

Beste Forumleden,

Ik wil graag jullie advies met betrekking tot een eventuele aankoop van een V70 D5 uit 07-2007 MY2008.
De auto (57-ZN-TK) heeft bijna 120.000 KM op de klok.
Ik lees verschillende verhalen mbt het roetfilter en automaat/GT.
Deze auto is volgens het RDW voorzien van een roetfilter, en volgens de website van de aanbieder is het een automaat (ik lees nergens dat het een GT betreft)

Hebben jullie tips n.a.v. bovenstaande? Of wellicht hebben jullie andere suggesties waar op te letten?

Alvast bedankt!
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

http://www.hjlange.nl/Occasions_zoeken/ ... id=6386007

Deze dus?
Volgens zomoto is ie 2e eigenaar (afgezien van de 10 dagen dat hij nu bij de handelaar staat).

Kijk naar staat van onderhoud, bel de dealer waar hij in onderhoud geweest is (zie boekjes), de GT (want dat is het) zou nog probleemloos moeten zijn bij deze km-stand. Wat betreft roetfilter: ergens rond 2009 is er een SW update ivm regeneratie geweest. Dealer kan zien of die ook direct uitgevoerd is (te verwachten omdat de auto de eerste paar jaar zeker dealeronderhoud heeft gehad?). Dan heb je wrsch. weinig te duchten ivm specifieke D5 probleempjes.

Mooie spec heeft de auto, wel een beetje donker met zwart van buiten en van binnen naar mijn smaak!

Evt. aankoopkeuring laten doen bij de Volvo dealer en bij twijfel lekker verder zoeken!

Gr. Marc
Laatst gewijzigd door MN-NL op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

En mocht deze je te donker zijn, dan kun je voor het zelfde geld en 2 jaar jonger ook bij de off. Volvo dealer terrecht Zoiets

De keuze bij de off. dealer is reusachtig tot €20.000 Kijk maar
Laatst gewijzigd door bartv70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26997
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

En aanvullend voor de gegevens, een 2007 D5 (2.4D of D) is een Euro 4 en die heeft altijd af fabriek een roetfilter.
Net als dat de automaat van die jaren (en wat ouder) altijd een Geartronic is. De gewone automaat is al jaren niet meer leverbaar.

Let met proefrijden goed op het schakelgedrag van de GT of het allemaal nog netjes soepel gaat, de bak niet overdreven slipt, etc.
Zet de auto met de proefrit ook even langs de kant en doe de motorkap omhoog, klinkt het motorblok als die van een motorboot hebben de klepstoters hun beste tijd gehad (zou eigenlijk niet mogen met deze stand) doordat het regenereren van het roetfilter te vaak af is gebroken en er te vaak diesel in de olie heeft gezeten.
Vervolgens met een te lange onderhoudsinterval (de 30.000 km die Volvo voorschrijft is gewoon te lang) werkt dat dit probleem in de hand.

Let dus ook goed op het onderhoud of dit kloppend is. Mocht je de auto kopen raad ik aan om maximaal per 20.000 een beurt te doen of liefst om de 15.000 km de olie al te wisselen.
Tevens is een preventieve flush van de automaatbak een goede manier om de levensduur van de GT te verlengen en te zorgen dat hij boterzacht schakelt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

En.. ik heb goede ervaringen met deze garage. Heb er zelf mijn V50 gekocht en die werd heel netjes afgeleverd (als verrassing een set nieuwe banden en nieuwe vloermatjes bij aflevering). Verder geen verborgen kosten zoals ‘rijklaar maken’, en ze hebben prima garantie verleend toen ik een defect had (carterventilatie/oliefilterhuis). Ik ben er volgende week weer als de V50 een beurt krijgt.
Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
DeNnZ
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 06.12.2012 - 12:19

Bedankt heren.

Inmiddels is mijn interesse verschoven naar een andere (particuliere) auto.
Een V70 2.4 D5 205PK Summum uit 2009 17-PHL-2 met 109.000 km op de teller.

Ik heb de garage gebeld waar de auto in onderhoud is (Broekhuijs in Groningen).
Alle onderhoud is op tijd en volgens schema gebeurd zonder verder op/aanmerkingen.
Tevens zal bij een eventuele koop een aankoopkeuring gedaan worden bij broekhuijs.

Hebben jullie verder nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij deze aankoop?

Alvast bedankt!

Gr,
Dennis
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1465
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

205 PK , dan lijkt mij de auto getuned. Wel even navraag naar doen bij Broekhuis. Is overigens prima garage.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Staat bij VWE als 205pk geregistreerd. Was de nieuwere lichting niet sowieso 205 pk?
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Yep. dubbel turbo heeft 215 woeste Svenska knollen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
VolvoRover
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 28.02.2015 - 17:05
Locatie: Witgoor-Dessel

dubbele turbo had eerst 163 (2.4D/D3 in AWD) of 205 pk. 215pk is pas de laatste jaren. Kan dus zeker origineel zijn
1988 Rover 827Vitesse,1993 Rover 620i,1994 Rover 827Coupé,1995 Rover 827Saloon,1998 Rover 620Si,2002 Rover 45,2003 Rover 25,2003 Rover 75Tourer,2004 MG ZT,2004 Rover 75 V8,1995 BMW 730 V8
2014 Volvo S60 T3
2015 Volvo V70 T4
2016 Volvo V70 T4 GT
2017 Volvo S60 T6
Past: Rover P6 2000TC,Rover Sterling 2.0,Rover 416Si,LR Freelander 2 TD4,Volvo C70 2.4,Volvo V70 D3
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”