rsnhakan schreef:
Volgens mij heeft iemand jullie iets wijs gemaakt wat (volgens mijn interpretatie) niet juist is.
Ik was al sinds 2011 de auto met de hand en de lak (en auto) zien er nog als nieuw uit. Ik gebruik dan ook geen spons, maar bijvoorbeeld een microvezel handschoen. In de afspoelemmer heb ik een gritt guard, wat er voor zorgt dat vuil (wat onderin de emmer ligt) niet tegen je handschoen aan komt. Dit verkleint de kans op krassen weer.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Milimetervreter. schreef:
Als je mijn voorsteltopic gelezen had dan weet je dat ik detailer ben....
Mijn auto zal geen wasstraat aan de binnenkant zien, ik polijst hem na aflevering want een dealer doet dat in MIJN ogen niet goed.
Daarna zal er waarschijnlijk een glascoating opgaan.
Krasjes hahahaha ik heb nu een misanorode A4(boterzachte lak) waar na 100.000 km en 4 jaar ook geen krasje opzit
Geloof me ook een zwarte komt bij geen krasje in en als er een inzit polijst ik hem gewoon weg
Goed zo, zo is t maar net !
Welke glascoating ga je (laten) aanbrengen ? Ik heb er zelf vorige maand een Modesta BC-05 coating op laten aanbrengen.
Ik doe dit zelf, CQuartz UK zet ik er denk ik op, maar auto wordt pas in oktober geleverd
Modesta is ook een topcoating!
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
[quote="Milimetervreter."]
...
Krasjes hahahaha ik heb nu een misanorode A4(boterzachte lak) waar na 100.000 km en 4 jaar ook geen krasje opzit
Geloof me ook een zwarte komt bij geen krasje in en als er een inzit polijst ik hem gewoon weg
[quote="jvov60"]
Je had beter je naam kunnen veranderen in nanometervreter. Zo klein zijn onzichtbare krasjes
Houdt die super coating ook steenslag tegen?.... Ik weet wel zeker van niet...
Mijn V60 zit inmiddels van voren al vol met steenslag. Ook al zou ik elke wasstraat mijden en altijd met de hand en 10 emmers wassen, toch zou ik dan een V60 met de snuit vol steenslag hebben.
Het komt er op neer dat het onmogelijk is de auto(lak) helemaal mooi te houden. Behalve als je de auto nauwelijks gebruikt of als je als een bejaarde gaat rijden.
Enige oplossing is de auto laten wrappen? Helaas ook weer niet, want dan krijg je alsnog parkeer-deukjes
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
jvov60 schreef:
Houdt die super coating ook steenslag tegen?.... Ik weet wel zeker van niet...
Mijn V60 zit inmiddels van voren al vol met steenslag. Ook al zou ik elke wasstraat mijden en altijd met de hand en 10 emmers wassen, toch zou ik dan een V60 met de snuit vol steenslag hebben.
Het komt er op neer dat het onmogelijk is de auto(lak) helemaal mooi te houden. Behalve als je de auto nauwelijks gebruikt of als je als een bejaarde gaat rijden.
Enige oplossing is de auto laten wrappen? Helaas ook weer niet, want dan krijg je alsnog parkeer-deukjes
Ik heb het volgens mij niet over een super coating gehad.
En neen een coating helpt niet tegen steenslag, een beetje normaal afstand houden wel.....
Verder mag jij echt je auto elke dag door de wasstraat rijden hoor, heb ik totaal geen last van.
Je zit jezelf eraan te ergeren als ik je posts lees, geloof me die van mij blijft wel strak.
En steenslag kan je ook (redelijk) makkelijk iets aan doen, hoef je je daar ook niet meer aan te ergeren, of je koopt weer een taxi, die heeft geen last van steenslag
Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.