Hallo iedereen.
Aller eerst gelukkig nieuw jaar. Ik ben een aantal maanden de trotse eigenaar van deze S80 2.4t WASA edition (wat betekent die wasa trouwens?). En ik wil mijn trots graag delen met jullie.
De teller staat ondertussen al bijna op 220.000. Gekocht toen hij net over de 2 ton was. Voor een scheintje ook. Ik geloof niet dat de vorige eigenaar besefde wat hij had.
Er staan echter nog wel wat dingetjes op de planning om aan te passen / op te knappen.
Zoals je kan zien op de foto ziet deze er niet meer uit. Heeft iemand tips welke sloperij/webshop interieur delen heeft? Vind ze erg lastig te vinden.
- Vervangen leer plaat leuning
Beetje zelfde verhaal als handrem hoes
- Vervangen/opknappen stoel
Beetje een lastig verhaal. De stof ziet er echt niet meer uit. Weet iemand of dit goed te reinigen/herstellen is? Ook vraag ik me af of ik niet gewoon meteen een volledige leren stoel er in kan doen. Ik heb namelijk nu geen elektrische stoel. Die zou ik wel graag willen. Zijn deze makkelijk in te bouwen?
- Sierlijsten ramen vervangen
Weet niet of het goed te zien is op de foto's maar de lijsten langs de ramen zijn niet echt geweldig meer. Ook beginnen ze aan de uiteindes los te komen. De klemmetjes zijn daar afgebroken. Zijn deze enkel in het zwart te vinden of zijn er ook nog mooiere varianten?[/s]
Vervangen door chrome variant.
- Sierplaat deur vervangen/opnieuw aanbrengen
Ik merkte van de week op dat de grijs/zilvere sierplaat op de deur los begon te raken. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit gewoon liggen aan de lijm die er onder zit? Is dit gewoon met kit weer aan te brengen of is er een andere aanpak nodig?
Hier word ik dus helemaal gek van. De klep van de asbak is los. Ik krijg hem erin vast geklemt maar soms dan springt hij er spontaan uit. Hier moet dus een nieuwe in.
- Rechter zijspiegel vervangen
Helaas blijft dit spiegeltje niet goed zitten. Ook klapt hij elektrisch niet uit. Dit klinkt tevens zo naar dat ik dit dus ook niet gebruik. Is dit iets veel voorkomends dat makelijk op te lossen is of kan ik beter gewoon een spiegeltje van de sloop halen?
Het bekende probleem van de vieze ETM die zorgt voor onregelmatig stationair lopen heb ik ook. Afspraak is gemaakt bij de volvo dealer voor over een week.
Dit is nog geen zeker puntje. Ik ben wel benieuwd hiernaar. Wat zijn jullie ervaringen? scheelt het echt zoveel? En aan wat voor kosten moet ik denken om dit te laten doen?
Ik hoor graag jullie mening over mijn wagentje en suggeties, advies en vragen zijn allemaal welkom.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.