Een “Zweeds hart” in iedere Volvo V40 en V40 Cross Country
Naast 14% bijtelling voor de V40 D2 Business vanaf nu 20% bijtelling voor alle Volvo V40 dieselvarianten, met en zonder automaat.
Volvo breidt het dieselaanbod van de V40 en V40 Cross Country verder uit met de D3-dieselmotor en een vernieuwde 6-trapsautomaat. Daardoor komen nu álle dieselvarianten van de V40 in aanmerking voor 20% bijtelling, ook de versies met de nieuwe automaat. De nieuwe D3-dieselmotor voor de Volvo V40 en V40 Cross Country is in eigen huis ontwikkeld. Deze 2,0-liter turbodiesel levert 110 kW (150 pk) vermogen en 320 Nm koppel. Net als de lichtere D2-dieselmotor is de nieuwe D3 leverbaar in combinatie met een grondig vernieuwde 6-trapsautomaat.
Uniek aanbod
De CO2-uitstoot van de gehele dieselreeks bedraagt 91 tot 106 g/km, afhankelijk van transmissie en uitvoering. Dat betekent dat alle dieselvarianten (elf stuks!) van de Volvo V40 en V40 Cross Country in aanmerking komen voor 20% bijtelling. Een uniek aanbod. Enige uitzondering is de automaatversie van de Volvo V40 D4 Cross Country waarvoor geen gereduceerde bijtelling geldt.
De prijzen van de Volvo V40 met deze nieuwe D3-dieselmotor beginnen bij 30.495 euro. De kort geleden uitgebrachte V40 D2 Business staat vanaf 25.995 euro in de prijslijsten. Voor dit model geldt een bijtelling van 14%. De duurste dieselversie – de V40 D4 automaat – is er vanaf 37.495 euro.
8-trapsautomaat
De V40 met benzinemotor staat in de prijslijst vanaf 25.695 euro voor de T2. De 180 kW (245 pk) sterke T5-versie met 8-trapsautomaat komt op 40.595 euro. De Zweedse fabrikant levert de vernieuwde 6-trapsautomaat ook in combinatie met de T2- en T3-benzinemotoren. Deze twee automaatversies zijn overigens de enige in de reeks met een 1,5-litermotor, terwijl alle andere motorvarianten over een tweeliter krachtbron beschikken. De meerprijs van de Volvo V40 Cross Country bedraagt 2.000 euro. De meerprijs van een automatische transmissie bedraagt in alle gevallen 2.000 euro voor de benzineversies en 2.500 euro voor de diesels.
Volvo V40 en V40 Cross Country 2016
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Persbericht, zojuist verstuurd door Volvo NL!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
nog wat info over motoren en prijzen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Een achttraps automaat is duurder dan een zestraps. Dat Volvo bij de basismotoriseringen kiest voor een 6-traps is gewoon een centenkwestie.
Wie 'hoogwaardiger' wil rijden dient een grotere motor te kiezen (en duss meer te betalen). Dat lijkt me commercieel niet zo raar geredeneerd.
Wie 'hoogwaardiger' wil rijden dient een grotere motor te kiezen (en duss meer te betalen). Dat lijkt me commercieel niet zo raar geredeneerd.
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2747
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Wat me meer bevreemd, is dat de T2 en de T3 met een handbak een 2 liter motor hebben maar zodra er een automaat aan gehangen wordt, krijg je je een 1,5 liter. Met hetzelfde vermogen en koppel. Staat er nog doodleuk onderaan bij dat het een verkleinde versie van de 2 liter betreft. Schiet mij maar lek, hier ontbreekt voor mij iedere logica.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
De 6-traps is waarschijnlijk ook goedkoper in aanschaf. Typenummer is overigens AWF6F45. Het meerverbruik van deze automaat is op papier ook lager dan die van een 8-traps.Thom schreef: Mooi nieuws, maar waarom geen 8-traps (als je toch aan het vernieuwen bent)?
In veel landen is de belasting op de auto afhankelijk van de motorinhoud. Dit is een manier om tegemoet te komen aan deze markten. Opvallend is dat deze 1.5 motor een hogere C02 uitstoot heeft dan de 2-liter variant.jalex_h schreef: Wat me meer bevreemd, is dat de T2 en de T3 met een handbak een 2 liter motor hebben maar zodra er een automaat aan gehangen wordt, krijg je je een 1,5 liter. Met hetzelfde vermogen en koppel. Staat er nog doodleuk onderaan bij dat het een verkleinde versie van de 2 liter betreft. Schiet mij maar lek, hier ontbreekt voor mij iedere logica.
Laatst gewijzigd door Discovery op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Ik mis de 14% bijtellingsvariant in het rijtje toch?
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
De prijslijsten MY 2016 worden volgende week op de consumentenwebsite van Volvocars Nederland gepubliceerd.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.