Piep- en kraakgeluiden voorwielophanging

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
yerun
2nd Gear member

Zoals jullie (denk ik) weten hebben de 1e generatie V40's nogal last van goedkope piep- en kraakgeluiden vanaf de voorkant.
Het is helemaal erg als de voorwielen ingestuurd zijn naar links of rechts en dan met lage snelheid een drempel op of af.

Nu vraag ik me af of er slimmeriken zijn die hier een oplossing voor hebben gevonden (die enigszins binnen het budget blijven). De laatste jaren is het erger geworden, zal ongetwijfeld de leeftijd van de auto zijn.
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
volvo-s40
4th Gear member

Als je die gele hebt is het een samen raapsel van ph1 en 2. PH 1,5 of te wel, tussen model uit 2000 zelf van Jan. tot mei 2000 en waarschijnlijk als je carbon (black ader) inleg hebt een SE model (special edition)

Weet je dat ook weer ;)

Verder is het geen kwaal maar slijtage, en dat kan van alles zijn.
Toplagers of rubbers waar de vering in hangen
Kan ook de rubbers zijn van de torsiestang zijn die van links naar rechts loopt.
Of een stabilisatie stangetje.
Laatst gewijzigd door volvo-s40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
yerun
2nd Gear member

Bedankt S40. Volgens mij is het inderdaad een pre-Phase II model, maar er zit aan de voorkant nog wel de doorgetrokken bumperstrip op en niet onderbroken zoals de Ph II. Met carbon inleg bedoel je het dashboard en het interieur? Dat is gewoon grijs hoor.. dus geen SE. Wat de garage me wel ooit heeft verteld is dat er achter sportveren gemonteerd zijn. Zal de 1e eigenaar wel hebben gedaan vermoed ik. Hij is uit februari 2000 als ik t check bij het kentekenregister.

Eigenlijk zou ik een andere auto moeten hebben aangezien ik weinig rij en alleen ben en de capaciteit van een station niet nodig heb.. maarja.. keuzes... :)
Ik neem de geluiden voorlopig maar op de koop toe. Bedankt!
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”