Hallo,
Na jaren probleemloos rondgereden te hebben staat de teller van onze V70 my 2007 ruim over de drie ton. Motortje draait prima rond, alleen de versnelling haakt soms wat. Reparatie kost 495 euro. Dan zit er binnenkort ook de koppeling (en duall mass vliegwiel?) zitten er ook aan te komen.
Aangezien ik thuis zit bij te komen van een dubbele longontsteking heb ik ook genoeg tijd om rond te kijken naar iets anders (na 4 jaar op zich ook niet gek). Ik heb het idee (wellicht illusie) dat ik nu misschien nog wat terug krijg voor de huidige auto.
Nu zit ik met een aantal vragen waar ik graag advies/tips over zou willen krijgen:
1 wat zouden jullie doen, repareren en doorrijden of toch inruilen?
2 Wat zou een realistische verkoopopbrengst van de huidige auto zijn?
2.4 D edition classic (bi-xenon, family line, volleer interieur) met onder meer:
Lichtmetalen winterwielen, audio upgrade naar high performance ( versterker plus sub plus speakers), volvo sunblinds, hondenwerk, rubberen vloermatten ( ook kofferbak, altijd mee gereden dus ook nieuwe velours vloermatten).
Waarbij de vraag ook is of ik deze zaken niet beter los kan verkopen?
3 volgende auto, een V70 of toch een XC70? Ik wil er qua comfort niet op achteruit gaan, we hebben voor deze auto specifiek gekozen, onder andere vanwege de 16" wielen.
4 automaat of handbak? Ik vind een automaat wel erg relaxed rijden, maar scheelt het echt veel in het verbruik (rij nu 1 op 16)
5 D3 of D5? Ik heb nu de euro vier motor en hebt daar gelukkig geen issues mee, al heb ik er veel euro vier voorbij zien komen die niet zo mooi meer lopen. Zou ik echt alleen voor euro vijf moeten gaan?
En last but not least: deze laat me niet los http://www.milano.nl/html/occasions_vol ... 16A4BEB9F}
Ik hoor graag van jullie!
gekocht, MY 2012 V70 D5 Summum
-
- 6th Gear member
Laatst gewijzigd door Quota op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Tja onbegonnen werk. Ratio en Emotie.
Ik zeg ophalen dat ding! Verlies/afschrijving voor lief nemen. Rekensom is niet zo moeilijk, investering reparatie en dan even doorrijden en vervolgens een andere V70 niet los kunnen laten. Investering reparatie is weg gegooid geld, afschrijving blijft gelijk.
Als je de Euro's je in de bokse branden dan op zoek gaan naar een opvolger.
D3/5 of 4....? Als het kan profiteer ervan en neem de D5.
Waarvan akte...
Ik zeg ophalen dat ding! Verlies/afschrijving voor lief nemen. Rekensom is niet zo moeilijk, investering reparatie en dan even doorrijden en vervolgens een andere V70 niet los kunnen laten. Investering reparatie is weg gegooid geld, afschrijving blijft gelijk.
Als je de Euro's je in de bokse branden dan op zoek gaan naar een opvolger.
D3/5 of 4....? Als het kan profiteer ervan en neem de D5.
Waarvan akte...

Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
-
- 6th Gear member
Eens met onze twentse kenner.
Wat betreft de restwaarde van je huidge auto, tjah dat is erg afhankelijk van de conditie waarin de auto verkeerd. (Heb je wellicht foto's?) Auto eens goed reinigen/polijsten/waxen kan al snel veel schelen, en bij inruil krijg je meestal minder dan als je er zelf mee aan de gang gaat. Al moet ik zeggen dat toen ik een jaar geleden de auto van een familielid ging verkopen ik me had verkeken op hoeveel werk het was (al die telefoontjes en emails). Ik heb uiteindelijk alle accesoires los te koop aangeboden en dat bracht nog een leuk bedrag op (meer dan ik had verwacht). Dus als je de tijd er voor hebt zeker doen!
Als ik punt 3 lees zou ik zeker eens kijken naar een xc70, dat is volgens velen comfortabel rijden. Het deint wel flink, zo merkte ik de laatste wintersport, dus verwacht geen snelle bochten en ook het verbruik is wat hoger dan met een v70, maar ik denk dat die auto goed bij je zal passen. En het punt van de velgen, die kan je zo via marktplaats of forumsponsor volvovelgen vervangen mochten ze niet bevallen.
En de vergelijking handbak versus automaat, daar staat het forum mee vol.. De automaat is een gevoelig stukje techniek dat zeker bij de hogere kilometerstanden voor problemen kan zorgen. Het verbruik bij een xc70 d5 awd automaat zit rond de 1:10 / 1:11. De handbak d5 ken ik goed uit de s80 d5 awd en daar probleemloos deels 230dkm mee gereden. Verbruik destijds was 1:17, auto was van MY 2008.
En als je kan kiezen dan zou ik zeker gaan voor de D5, de D3 is niet zoveel zuiniger en als je de biturbo vijfcilinder kan rijden zou ik daar voor gaan. Met handbak wel wat zeldzamer, maar ze zijn er zeker. Kijk ook eens in Duitsland en Zweden, daar staan zo nu en dan pareltjes. Deze van milano is zeker netjes, maar geimporteerd, niks mis mee, maar als je zelf importeert weet je vaak beter de historie van een auto. Importeren stelt niet veel meer voor, en anders zijn er genoeg bedrijven die willen helpen.
Veel plezier met zoeken!
Edit: typo
Wat betreft de restwaarde van je huidge auto, tjah dat is erg afhankelijk van de conditie waarin de auto verkeerd. (Heb je wellicht foto's?) Auto eens goed reinigen/polijsten/waxen kan al snel veel schelen, en bij inruil krijg je meestal minder dan als je er zelf mee aan de gang gaat. Al moet ik zeggen dat toen ik een jaar geleden de auto van een familielid ging verkopen ik me had verkeken op hoeveel werk het was (al die telefoontjes en emails). Ik heb uiteindelijk alle accesoires los te koop aangeboden en dat bracht nog een leuk bedrag op (meer dan ik had verwacht). Dus als je de tijd er voor hebt zeker doen!
Als ik punt 3 lees zou ik zeker eens kijken naar een xc70, dat is volgens velen comfortabel rijden. Het deint wel flink, zo merkte ik de laatste wintersport, dus verwacht geen snelle bochten en ook het verbruik is wat hoger dan met een v70, maar ik denk dat die auto goed bij je zal passen. En het punt van de velgen, die kan je zo via marktplaats of forumsponsor volvovelgen vervangen mochten ze niet bevallen.
En de vergelijking handbak versus automaat, daar staat het forum mee vol.. De automaat is een gevoelig stukje techniek dat zeker bij de hogere kilometerstanden voor problemen kan zorgen. Het verbruik bij een xc70 d5 awd automaat zit rond de 1:10 / 1:11. De handbak d5 ken ik goed uit de s80 d5 awd en daar probleemloos deels 230dkm mee gereden. Verbruik destijds was 1:17, auto was van MY 2008.
En als je kan kiezen dan zou ik zeker gaan voor de D5, de D3 is niet zoveel zuiniger en als je de biturbo vijfcilinder kan rijden zou ik daar voor gaan. Met handbak wel wat zeldzamer, maar ze zijn er zeker. Kijk ook eens in Duitsland en Zweden, daar staan zo nu en dan pareltjes. Deze van milano is zeker netjes, maar geimporteerd, niks mis mee, maar als je zelf importeert weet je vaak beter de historie van een auto. Importeren stelt niet veel meer voor, en anders zijn er genoeg bedrijven die willen helpen.
Veel plezier met zoeken!
Edit: typo

Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
Je keuze bij Milano is een hele mooie en complete, en volgens mij niet geïmporteerd 
Staat sinds 23 februari op naam bij Milano, en is in 19 november 2010 voor het eerst op de weg gezet, kijk maar bij VWE o.i.d.
Milano heeft natuurlijk voornamelijk ex-lease, en dan is het kijken hoe de laatste beurt is uitgevoerd.

Staat sinds 23 februari op naam bij Milano, en is in 19 november 2010 voor het eerst op de weg gezet, kijk maar bij VWE o.i.d.
Milano heeft natuurlijk voornamelijk ex-lease, en dan is het kijken hoe de laatste beurt is uitgevoerd.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
@V50 R;
Hartelijk dank veur het Compliment....
Hartelijk dank veur het Compliment....

“Carpe Diem”
- lint
- Geartronic member
De V70 D5 205pk Summum geartronic bij Milano ziet er prachtig uit. Milano zal ook best inruilen maar verwacht geen hoge prijs voor je huidige auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 6th Gear member
Je hebt helemaal gelijk rob, had het kenteken verkeerd ingevoerd! 
Toch denk ik dat eens over de landgrenzen kijken erg interessant kan zijn. Ken nu al twee collega's die privé een xc90 en v70 uit zweden hebben gehaald bij een volvo dealer vandaan. Scheelde toch flink met NL, maar ze zijn wel even aan het zoeken geweest.
Bij lease is het idd van belang om te kijken wat er nog gedaan is, zoals rob aangeeft. Bij mijn vorige lease sl..dame werd er bij de 120dkm bijna niks meer gedaan op wat filtertjes na, en bij ongeveer 150dkm ingeleverd. Toen hij vervolgens te koop stond hadden ze nog een stempel in het boekje gezet, terwijl er niets was uitgevoerd...

Toch denk ik dat eens over de landgrenzen kijken erg interessant kan zijn. Ken nu al twee collega's die privé een xc90 en v70 uit zweden hebben gehaald bij een volvo dealer vandaan. Scheelde toch flink met NL, maar ze zijn wel even aan het zoeken geweest.
Bij lease is het idd van belang om te kijken wat er nog gedaan is, zoals rob aangeeft. Bij mijn vorige lease sl..dame werd er bij de 120dkm bijna niks meer gedaan op wat filtertjes na, en bij ongeveer 150dkm ingeleverd. Toen hij vervolgens te koop stond hadden ze nog een stempel in het boekje gezet, terwijl er niets was uitgevoerd...
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Milano staat wel het één en ander van beschreven alhier. Desondanks een mooie volle auto, goede motor maarrrrr het is een zuipert/dieselholic!
Inruil bij Milano zal (mogelijk) absurd laag zijn, het zijn handelaren in de stijl van snel er in en nog sneller er weer uit. Denk er aan dat die auto een nieuwe distributie moet hebben en een flush voor de GT.
Inruil bij Milano zal (mogelijk) absurd laag zijn, het zijn handelaren in de stijl van snel er in en nog sneller er weer uit. Denk er aan dat die auto een nieuwe distributie moet hebben en een flush voor de GT.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- sbv
- 6th Gear member
De extra's op de auto brengen bij een handelaar niets meer op. Gewoon eruit halen en los verkopen.
V70 bij Milano zit er erg mooi uit. Verwacht geen zuinigheidswonders van D5 automaat
V70 bij Milano zit er erg mooi uit. Verwacht geen zuinigheidswonders van D5 automaat
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 6th Gear member
Tsja, echt zuinig zal het niet zijn, maar ik ben vooral ook op zoek naar comfort. En die D5 205/215 pi zijn zelden zonder GT maar met leer en xenon te vinden. En die laatste twee zijn met Stoelverwarming, pdc v+a en high performance audio wel echt een vereiste.
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
C30 summum 2.4i
VW Polo 1.4 kaal...
- LtStone
- 4th Gear member
Hierbij het antwoord van Mr Spock:
Vraag: 1 wat zouden jullie doen, repareren en doorrijden of toch inruilen?
Antwoord: Ik zou doorrijden, maar jij bent er al uit, je wil iets nieuws en GA er dan ook vol voor
Vraag: 2 Wat zou een realistische verkoopopbrengst van de huidige auto zijn?
Antwoord: de doorsnee verkoper kijkt enkel en alleen naar de dagwaarde, te verkrijgen via het bekende ANWB boekje soms zelfs dagwaarde x 80% - zelfs 60%, met km stand en features doen ze bij inkoop nagenoeg NIETS, wel bij de (door)verkoop.
Vraag: Waarbij de vraag ook is of ik deze zaken niet beter los kan verkopen?
Devies verkoop los als je daar je tijd mee wil voldoen, maar eigenlijk: accepteer die afschrijving, hoort erbij
Vraag: 3 volgende auto, een V70 of toch een XC70?
Antwoord: rustig aan niet TE radicaal gaan worden, ik zou adviseren niet te ver weg te gaan van wat jullie, moveerde, basis keuze was. Dus blijf hier zo dicht mogelijk bij huis. Je wil de rest ook weer niet van je beslissing vervreemden.
Vraag: 4 automaat of handbak?
Antwoord: je hebt voor een heel groot deel natuurlijk het verbruik zelf in de hand, rustig optrekken, geen rappe inhaal manoeuvres, stoplicht sprintjes, intrappen gaspedaal enzo. Maar inderdaad handbak is zuiniger. Maar is dit alles? Het zou ERG lullig voor je zijn als je de eerste beste keer dat je in de file zit je automaat zodanig mist dat het verbruik je geen moer meer kan schelen. Denk hier wat verder over na. Ik adviseer bij de automaat te blijven, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Vraag: 5 D3 of D5?
Antwoord kort: D5 punt!
Antwoord lang: Als je budget het toelaat ga in Godsnaam voor de D5, dáár ga je anders spijt van krijgen want dat is toch echt wel van een andere orde.
Opmerking: En last but not least: deze laat me niet los http://www.milano.nl/html/occa...16A4BEB9F}
Laat je niet gek maken... Waarom? Als je toch op zoek gaat naar iets nieuws ZOEK eerst goed, als beste tref je een die je deze doet vergeten OF als minste dan weet je (achteraf) zeker dat je voldoende hebt gekeken en sluipt de twijfel er niet in.
Spannend!
Vraag: 1 wat zouden jullie doen, repareren en doorrijden of toch inruilen?
Antwoord: Ik zou doorrijden, maar jij bent er al uit, je wil iets nieuws en GA er dan ook vol voor

Vraag: 2 Wat zou een realistische verkoopopbrengst van de huidige auto zijn?
Antwoord: de doorsnee verkoper kijkt enkel en alleen naar de dagwaarde, te verkrijgen via het bekende ANWB boekje soms zelfs dagwaarde x 80% - zelfs 60%, met km stand en features doen ze bij inkoop nagenoeg NIETS, wel bij de (door)verkoop.
Vraag: Waarbij de vraag ook is of ik deze zaken niet beter los kan verkopen?
Devies verkoop los als je daar je tijd mee wil voldoen, maar eigenlijk: accepteer die afschrijving, hoort erbij
Vraag: 3 volgende auto, een V70 of toch een XC70?
Antwoord: rustig aan niet TE radicaal gaan worden, ik zou adviseren niet te ver weg te gaan van wat jullie, moveerde, basis keuze was. Dus blijf hier zo dicht mogelijk bij huis. Je wil de rest ook weer niet van je beslissing vervreemden.
Vraag: 4 automaat of handbak?
Antwoord: je hebt voor een heel groot deel natuurlijk het verbruik zelf in de hand, rustig optrekken, geen rappe inhaal manoeuvres, stoplicht sprintjes, intrappen gaspedaal enzo. Maar inderdaad handbak is zuiniger. Maar is dit alles? Het zou ERG lullig voor je zijn als je de eerste beste keer dat je in de file zit je automaat zodanig mist dat het verbruik je geen moer meer kan schelen. Denk hier wat verder over na. Ik adviseer bij de automaat te blijven, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Vraag: 5 D3 of D5?
Antwoord kort: D5 punt!
Antwoord lang: Als je budget het toelaat ga in Godsnaam voor de D5, dáár ga je anders spijt van krijgen want dat is toch echt wel van een andere orde.
Opmerking: En last but not least: deze laat me niet los http://www.milano.nl/html/occa...16A4BEB9F}
Laat je niet gek maken... Waarom? Als je toch op zoek gaat naar iets nieuws ZOEK eerst goed, als beste tref je een die je deze doet vergeten OF als minste dan weet je (achteraf) zeker dat je voldoende hebt gekeken en sluipt de twijfel er niet in.
Spannend!
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart
-
- 5th Gear member
IK zit met het zelfde dilemma....eerst volgende week maar eens kijken hoe de APK uitpakt en iig een beurt geven.
Over de grens kijken is zeker aan te raden, prijzen zijn redelijk vergelijkbaar, soms paar duizend goedkoper(incl. die vervloekte BPM), maar het zijn
vooral de km. standen die me trekken.
Deze D5 205pk GT is net zo als de Milano auto van 3-2010 maar heeft bijna 100.000km mindere gelopen, staat bij een off. Volvo dealer incl garantie http://selekt.volvocars.de/de/fahrzeuge ... c-u7bdc5ec of deze D3 van 2011 http://selekt.volvocars.de/de/fahrzeuge ... s-t4bdcztb
Ps, ik denk dat wij nog even door hobbelen, auto bevalt nog, afschrijving hebben we niet meer...goedkoper kun je niet rijden (en kwalitatief is een pre 2007 absoluut niet de mindere)
Over de grens kijken is zeker aan te raden, prijzen zijn redelijk vergelijkbaar, soms paar duizend goedkoper(incl. die vervloekte BPM), maar het zijn
vooral de km. standen die me trekken.
Deze D5 205pk GT is net zo als de Milano auto van 3-2010 maar heeft bijna 100.000km mindere gelopen, staat bij een off. Volvo dealer incl garantie http://selekt.volvocars.de/de/fahrzeuge ... c-u7bdc5ec of deze D3 van 2011 http://selekt.volvocars.de/de/fahrzeuge ... s-t4bdcztb
Ps, ik denk dat wij nog even door hobbelen, auto bevalt nog, afschrijving hebben we niet meer...goedkoper kun je niet rijden (en kwalitatief is een pre 2007 absoluut niet de mindere)
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 6th Gear member
Mooie wagen die eerste Bart, alle specs staat alleen in Berlijn, das toch wel erg ver karren voor een proefritje... Plus dat deze met bpm toch wel iets boven het budget uit gaat komen vrees ik.
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
C30 summum 2.4i
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 5th Gear member
Heel verstanding om een grens te trekken en Berlijn is ver, maar voor €120 diesel, 1 overnachting laat je je droom auto toch niet schieten? 

-
- 6th Gear member
@Bart,
Ja en nee, 120 euro diesel (maar daarvoor rijdt ik niet op en neer naar Berlijn vrees ik) en een overnachting is niet te veel. Alleen als ik dan de vrouw meeneem hebben we de poppen aan het dansen want die heeft gelijk door dat het opgezet spel is...
Overigens even opgezocht wat volgens de koerslijst de waarde van de auto nu zou zijn.
Aldus de ANWB koerslijst:
Kopen bij merkdealer met garantie € 6.900
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie € 6.650
Inruil bij autobedrijf € 3.600
Verkoop tussen particulieren € 4.350
Meeneemprijs € 4.900
Zijn er mensen die ervaring hebben met de accuraatheid van deze koerslijst?
Ja en nee, 120 euro diesel (maar daarvoor rijdt ik niet op en neer naar Berlijn vrees ik) en een overnachting is niet te veel. Alleen als ik dan de vrouw meeneem hebben we de poppen aan het dansen want die heeft gelijk door dat het opgezet spel is...

Overigens even opgezocht wat volgens de koerslijst de waarde van de auto nu zou zijn.
Aldus de ANWB koerslijst:
Kopen bij merkdealer met garantie € 6.900
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie € 6.650
Inruil bij autobedrijf € 3.600
Verkoop tussen particulieren € 4.350
Meeneemprijs € 4.900
Zijn er mensen die ervaring hebben met de accuraatheid van deze koerslijst?
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
C30 summum 2.4i
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
Overigens Bart,
Vind het heel knap hoe jij die auto gevonden hebt, ik krijg hem op de site zelf niet gevonden...
Vind het heel knap hoe jij die auto gevonden hebt, ik krijg hem op de site zelf niet gevonden...
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
C30 summum 2.4i
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
Ik zou even op marktplaats kijken naar vergelijkbare auto's of wellicht op gaspedaal.nl , dat geeft vaak een goede indicatie. Gezien de anwb lijst zou ik op een 4.500-5.000 gaan zitten voor een full option versie die jij rijdt, mocht je hem zelf verkopen.
- Elveka
- 2nd Gear member
30000 km geleden heb ik mijn V70/D3/GT hier gekocht met 1135 (!) km op de teller : http://www.caryncar.com/NL/index.php
Luc
V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :
ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :

ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :

ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
-
- 5th Gear member
@Elveka
Dat is natuurlijk heel mooi, ware het niet dat wij in Nederland BPM kennen, een soort legeale diefstal (belasting)
Op een V70 van 1 jaar oud, die naar Nederland gehaald wordt, mogen wij bij de douane als gauw €5000,- aftikken...dit komt dus bovenop de
aanschafprijs. Hoe ouder de auto, des te minder rest BPM wij betalen..een 2011 zit rond de €3000 aan BPM
Dat is natuurlijk heel mooi, ware het niet dat wij in Nederland BPM kennen, een soort legeale diefstal (belasting)
Op een V70 van 1 jaar oud, die naar Nederland gehaald wordt, mogen wij bij de douane als gauw €5000,- aftikken...dit komt dus bovenop de
aanschafprijs. Hoe ouder de auto, des te minder rest BPM wij betalen..een 2011 zit rond de €3000 aan BPM
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Tja Nederland, ik wil er wel werken, maar niet wonen..... 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D