De T4 Powershift is een Ford motor, de T4 GT een Volvo motor.vojolvo schreef: Waarom zou Volvo voor MY2016 voor de T4 de powershift hebben laten vervallen en gekozen hebben voor de geartronic?
Alles over modeljaar 2016
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
De MY2016 NL prijslijsten van de V60 zijn online! Belangrijkste verschil naast de motoren en versnellingsbakken zijn de specifieke business uitvoeringen die allemaal op 16 inch lichtmetaal staan. D4 met GT is niet meer 20% helaas.
De configurator moet nog wel links en rechts bijgewerkt worden, de D2 kan al wel helemaal geconfigureerd worden, maar bij de D3 ontbreken verschillende lines nog...
De configurator moet nog wel links en rechts bijgewerkt worden, de D2 kan al wel helemaal geconfigureerd worden, maar bij de D3 ontbreken verschillende lines nog...
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
In B staat er 3 varianten van de V70 Polar online....... wellicht dat eea ook naar het Noordn toe gaat komen.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
- Fulaks
- 6th Gear member
Die Polar-reeks bestaat al meer dan een jaar hier. Toen ik de mijne bestelde (december 2013) is dat geloof ik geïntroduceerd. Ik denk dat je het moet vergelijken met de Limited Editions die er in NL zijn geweest. Als je een V70 koopt in België zou je wel gek zijn om geen Polar-variant te nemen. Op de Polar Luxury die ik heb zit veel "standaard", en dat is belastingtechnisch wat voordeliger.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ach so..... Pfff ik vond het verschil met de Nordic ook al matig.
“Carpe Diem”
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Verrassend: de prijsstelling van een aantal V60 modellen MY 2016 ligt behoorlijk boven het niveau tot nu toe.
Bijvoorbeeld de V60 T5 GT Ocean Race: de basisprijs was Euro 48.895, dat is met ingang van heden Euro 51.695 geworden. Bijna Euro 3.000 hoger, waarbij de nettoprijs is gestegen van Euro 34.789,26 naar Euro 36.965,29 en het label van B naar C. Weet iemand hoe dit kan? De productiekosten van een wagen zijn toch niet van het ene op het andere moment met ruim Euro 2.000 toegenomen?
Bijvoorbeeld de V60 T5 GT Ocean Race: de basisprijs was Euro 48.895, dat is met ingang van heden Euro 51.695 geworden. Bijna Euro 3.000 hoger, waarbij de nettoprijs is gestegen van Euro 34.789,26 naar Euro 36.965,29 en het label van B naar C. Weet iemand hoe dit kan? De productiekosten van een wagen zijn toch niet van het ene op het andere moment met ruim Euro 2.000 toegenomen?
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Hoe bedoel je dat?OGA244 schreef: de benzine modellen zijn nu bruto geprijsd waar de dieselvarianten netto geprijsd blijven
- OGA244
- 8th Gear member
precies zoals ik het schrijf, alhoewel er ook een niet Business V60D2 Kinetic is vanaf € 36.995,-- waar de Business ³ 34.995,-- kost, 20% van ³€ 2.000,-- minder scheelt per maand toch wat.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Snap je Bruto/Netto verhaal niet. Of bedoel je Bruto in de zin van Business aanvullingen t.o.v. standaard niveau's?OGA244 schreef: precies zoals ik het schrijf, alhoewel er ook een niet Business V60D2 Kinetic is vanaf € 36.995,-- waar de Business ³ 34.995,-- kost, 20% van ³€ 2.000,-- minder scheelt per maand toch wat.
Zijn gewoon twee verschillende prijsstellingen inclusief ander BPM tarief. Dit zou eigenlijk betekenen dat de business modellen een aparte milieu keuring hebben gehad. Staan ze op andere bandjes? Andere versnellingsbak verhoudingen? Zijn ze minder voorbereid en dus lichter?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Weten jullie iets af van de nieuwe 6-traps automaat?
- OGA244
- 8th Gear member
iig 3 gr CO2 verschil als ik een D2 pak, waardoor meteen al iets van € 600,-- BPM verschil, bruto / netto prijzen kent Volvo al veel langer, zowel de bruto als de netto Kinetics lijken dezelfde specs te hebbenJohann schreef:Snap je Bruto/Netto verhaal niet. Of bedoel je Bruto in de zin van Business aanvullingen t.o.v. standaard niveau's?OGA244 schreef: precies zoals ik het schrijf, alhoewel er ook een niet Business V60D2 Kinetic is vanaf € 36.995,-- waar de Business ³ 34.995,-- kost, 20% van ³€ 2.000,-- minder scheelt per maand toch wat.
Zijn gewoon twee verschillende prijsstellingen inclusief ander BPM tarief. Dit zou eigenlijk betekenen dat de business modellen een aparte milieu keuring hebben gehad. Staan ze op andere bandjes? Andere versnellingsbak verhoudingen? Zijn ze minder voorbereid en dus lichter?
-
- 1st Gear member
Alle business uitvoeringen staan op 16 inch Hera velgen, met 205/60 R16 Energy Saver eco bandjes dus. Daarom is de topsnelheid ook begrensd op 190 km/h bij alle versies. Qua topsnelheid maakt het dus niet uit of je een D2, een D3 of een D4 Business rijdt, alleen de acceleratie verschilt.
Wat ik niet snap is dat dezelfde Volvo V60 met D4 en GT tot nu toe binnen de 20% viel en nu niet meer, zelfs als Business niet meer... Terwijl hij voorheen gewoon met 17 inch leverbaar was. Zou dat nou echt komen door die extra 9 pk?
De normale uitvoeringen van de D2 en D4 zijn €1.500 duurder geworden en zijn alleen handgeschakeld nog 20%, de Business D2 is in vergelijking met de oude D2 €500 tot €1.000 goedkoper geworden en de D4 is qua prijs gelijk gebleven en zo is er ruimte gecreëerd voor de D3.
Ze zullen wel heel veel 17 inch velgen als accessoire gaan verkopen gok ik...
Qua uitrusting is er vrijwel niks veranderd, alleen is de grille voortaan in "tech matte black" voor de Kinetic en in "tech matte black met chromen lamellen" voor de Momentum en Summum.
Wat ik niet snap is dat dezelfde Volvo V60 met D4 en GT tot nu toe binnen de 20% viel en nu niet meer, zelfs als Business niet meer... Terwijl hij voorheen gewoon met 17 inch leverbaar was. Zou dat nou echt komen door die extra 9 pk?
De normale uitvoeringen van de D2 en D4 zijn €1.500 duurder geworden en zijn alleen handgeschakeld nog 20%, de Business D2 is in vergelijking met de oude D2 €500 tot €1.000 goedkoper geworden en de D4 is qua prijs gelijk gebleven en zo is er ruimte gecreëerd voor de D3.
Ze zullen wel heel veel 17 inch velgen als accessoire gaan verkopen gok ik...
Qua uitrusting is er vrijwel niks veranderd, alleen is de grille voortaan in "tech matte black" voor de Kinetic en in "tech matte black met chromen lamellen" voor de Momentum en Summum.
-
- Starter
Net twee weken terug een bestelling gedaan voor een V60 D4 Summun en dan is het na het lezen van het persbericht van gisteren in eerste instantie wat balen dat de nieuwe D3 nu ineens ook met 20% te verkrijgen is. Echter, na wat spelen met de nieuwe configurator valt op dat de prijzen aardig zijn gestegen. In de door mij bestelde configuratie is de nieuwe D4 ruim € 2.500 duurder (wel 9 PK meer) en zelfs als D3 pakt hij niet goedkoper uit. Net op tijd besteld dus.
Laatst gewijzigd door pream op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Zou betekenen dat mensen zoals ik, en velen met mij, die chroom verafschuwen altijd veroordeeld zijn tot een Kinetic of Polestar. ..Lampo schreef:alleen is de grille voortaan in "tech matte black" voor de Kinetic en in "tech matte black met chromen lamellen" voor de Momentum en Summum.

- Discovery
- 5th Gear member
Het gaat om een nieuwe automaat, zelfde fabrikant als vorige 6-traps/8-traps( Aisin warner AWF6F25-2). Maximumkoppel is 320 Nm, dus alleen te gebruiken in de lichtere motoren.rsnhakan schreef: Weten jullie iets af van de nieuwe 6-traps automaat?
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Netto-pricing werd hierboven wat kort uitgelegd.
Het is een prijsstellingsmethode die (vrijwel) volledig gericht is op de zakelijke leasemarkt. Oogmerk is het zo laag mogelijk houden van de consumentenprijs (= catalogus aanschafprijs), zodat a) het aanbod optimaal concurrerend is op de zakelijke markt, b) het binnen het bereik van een zo ruim mogelijke zakelijke doelgroep blijft en niet op de laatste plaats c) de bijtelling gunstig is, want die wordt gebaseerd op de catalogus aanschafprijs. Zij-effect is dat de marge voor de dealers, en dus ook de onderhandelingsruimte voor de dealers, klein tot buitengewoon klein zijn.
Als je kijkt bij de V60 naar de nieuwe Business programmalijn zijn dat inderdaad allemaal diesel motoriseringen. Dit past bij de zakelijke markt.
De opbouw van de totale prijsstelling MY 2016 laat bijvoorbeeld voor de V60 zien dat een scherpere marktsegmentering is doorgevoerd; relatief lage netto-prijzen voor de zakelijke edities en aanzienlijk hogere (bruto) prijstellingen voor de benzine motoriseringen bedoeld voor de particuliere consumentenmarkt. Hierdoor kan het gebeuren dat eenzelfde model/variant met benzine motorisering "plotseling" Euro 2.000 duurder is in de netto-catalogusprijs en met daarnaast een ongunstigere wijziging van label (staat los van prijsbeleid) de consumentenprijs Euro 3.000 hoger is.
Ik neem inderdaad aan dat bruto-pricing betekent dat er voor de particuliere consument meer met de dealer kan worden onderhandeld. Ik ben wel benieuwd of meer merken een dergelijk dynamisch prijsbeleid voeren en een vergelijkbare steeds scherpere marktsegmentering tussen zakelijke markt en particuliere markt doorvoeren.
Ik merk wel dat door de hoeveelheid prijswijzigingen die in een relatief korte tijd worden doorgevoerd het verdraaid lastig is om een financieel plan te trekken; denk aan de overgang van kalenderjaar 2014 naar 2015 met een hogere BPM, een lagere inruilwaarde door de dito jaarovergang, een wijziging van MY 2015 naar MY 2016 van het label (bij de T5 bijvoorbeeld) en een aanzienlijke toename van de netto-catalogusprijs en dus ook het BTW tarief. Volvo is zich toch niet uit de markt aan het prijzen op de particuliere markt?
Het is een prijsstellingsmethode die (vrijwel) volledig gericht is op de zakelijke leasemarkt. Oogmerk is het zo laag mogelijk houden van de consumentenprijs (= catalogus aanschafprijs), zodat a) het aanbod optimaal concurrerend is op de zakelijke markt, b) het binnen het bereik van een zo ruim mogelijke zakelijke doelgroep blijft en niet op de laatste plaats c) de bijtelling gunstig is, want die wordt gebaseerd op de catalogus aanschafprijs. Zij-effect is dat de marge voor de dealers, en dus ook de onderhandelingsruimte voor de dealers, klein tot buitengewoon klein zijn.
Als je kijkt bij de V60 naar de nieuwe Business programmalijn zijn dat inderdaad allemaal diesel motoriseringen. Dit past bij de zakelijke markt.
De opbouw van de totale prijsstelling MY 2016 laat bijvoorbeeld voor de V60 zien dat een scherpere marktsegmentering is doorgevoerd; relatief lage netto-prijzen voor de zakelijke edities en aanzienlijk hogere (bruto) prijstellingen voor de benzine motoriseringen bedoeld voor de particuliere consumentenmarkt. Hierdoor kan het gebeuren dat eenzelfde model/variant met benzine motorisering "plotseling" Euro 2.000 duurder is in de netto-catalogusprijs en met daarnaast een ongunstigere wijziging van label (staat los van prijsbeleid) de consumentenprijs Euro 3.000 hoger is.
Ik neem inderdaad aan dat bruto-pricing betekent dat er voor de particuliere consument meer met de dealer kan worden onderhandeld. Ik ben wel benieuwd of meer merken een dergelijk dynamisch prijsbeleid voeren en een vergelijkbare steeds scherpere marktsegmentering tussen zakelijke markt en particuliere markt doorvoeren.
Ik merk wel dat door de hoeveelheid prijswijzigingen die in een relatief korte tijd worden doorgevoerd het verdraaid lastig is om een financieel plan te trekken; denk aan de overgang van kalenderjaar 2014 naar 2015 met een hogere BPM, een lagere inruilwaarde door de dito jaarovergang, een wijziging van MY 2015 naar MY 2016 van het label (bij de T5 bijvoorbeeld) en een aanzienlijke toename van de netto-catalogusprijs en dus ook het BTW tarief. Volvo is zich toch niet uit de markt aan het prijzen op de particuliere markt?
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.