Goedeavond,
Paar dagen geleden heb ik een melding van mijn engine check light.
Ik heb zelf een simpele scantool om de auto uit te lezen, deze gaf code p0016
Cam/ crankshaft pos. correlation sensor a bank 1 deze gewist maar kwam na twee keer starten weer terug.
Door de dealer uit laten lezen, omdat zij wat meer kunnen zien met vida.
De monteur zag dat de vvt solenoid op de uitlaatkant een dipje/ storinkje vertoonde. Hij heeft hem gecontroleerd
en volgens hem doet hij het gewoon. Hij heeft de code gewist en ik moest 't aankijken.
De auto liep volgens de monteur perfect.
Thuis aangekomen auto uitgezet en weer gestart en ja hoor melding weer terug.
Valt mij op dat als ik hem zelf reset hij ook pas na 2x starten pas weer terug komt.
Hij doet dit sinds ik de spanrol van de distr. Heb vervangen. Motor loopt goed.
Hier iemand mogelijk een idee?
Mvg Jeroen
S60 2.4T vvt solenoid
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23
http://volvoforums.com/forum/volvo-s60- ... 016-10019/
dat ie goed loopt zegt niet alles en omdat de spanrol gedaan is lijkt t me niet verkeerd om de timing nog een keer te checken.
dat ie goed loopt zegt niet alles en omdat de spanrol gedaan is lijkt t me niet verkeerd om de timing nog een keer te checken.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
- jeroen83
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 17.12.2014 - 00:45
De volvo is vorige week uitgelezen door de dealer, deze vertelde niets over verkeerde timing, neem aan dat ze dit kunnen zien in vida.
Kan het zijn dat de code die mijn simpele en eigenlijk voor japanse auto's is anders is als de code in vida.
De monteur vertelde dat de sensor bij de uitlaat nokkenas een korte foutmelding gaf.
Hij heeft m gereset en ik moest t aankijken.
Thuis aangekomen, auto uit en weer aan en ja hoor code terug.
Valt me op dat als ik hem zelf reset hij altijd na 2x starten terugkomt
Kan het zijn dat de code die mijn simpele en eigenlijk voor japanse auto's is anders is als de code in vida.
De monteur vertelde dat de sensor bij de uitlaat nokkenas een korte foutmelding gaf.
Hij heeft m gereset en ik moest t aankijken.
Thuis aangekomen, auto uit en weer aan en ja hoor code terug.
Valt me op dat als ik hem zelf reset hij altijd na 2x starten terugkomt
Volvo V60 D4 R-Design
my2015
my2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23
code is een bekende volvo code met de juiste tekst. In linkje lees je dat vergelijkbaar geval te maken heeft met timingsprobleem(een tandje). zie ik wel vaker in forum (ook zonder foutmelding overigens) dat checken hoeft niks te kosten. anders toch probleem met sensor, stekker etc of sensor zelf.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
- jeroen83
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 17.12.2014 - 00:45
Ik heb zelf geprobeerd om m te checken maar ik kan moeilijk zien bij de krukas waar het puntje/nokje zt waar die mee gelijk moet staan.
Op de krukas zelf staan twee inkepinkjes soort van Vtjes alleen aan t blok zie ik niets.
Op de krukas zelf staan twee inkepinkjes soort van Vtjes alleen aan t blok zie ik niets.
Volvo V60 D4 R-Design
my2015
my2015
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
In de kap zitten twee spleetjes in het rubber en op je nokkenassen zie je 2 rode streepjes staan. Dat moet gelijk overkomen met de spleetjes van de distributiekap.
Ik heb zelf ook die melding. Ik zie ook bij een toerental van +- 2500 rpm het driehoekje flitsen als ik gas geef (gaat echt heeel snel). Ik moet hem ook vervangen. Nog geen tijd gehad.
Ik heb zelf ook die melding. Ik zie ook bij een toerental van +- 2500 rpm het driehoekje flitsen als ik gas geef (gaat echt heeel snel). Ik moet hem ook vervangen. Nog geen tijd gehad.
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- jeroen83
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 17.12.2014 - 00:45
Wat betreft de streepjes op de nokkenassen en de uitsparingen in de kap is t duidelijk en goed te zien.
Echter op de krukas totaal niet, zo heb ik twee inkepingen op de krukas poellie en ik begreep dat dit er normaal 1 is.
Daarbij is de markering op t blok niet te zien.
Echter op de krukas totaal niet, zo heb ik twee inkepingen op de krukas poellie en ik begreep dat dit er normaal 1 is.
Daarbij is de markering op t blok niet te zien.
Volvo V60 D4 R-Design
my2015
my2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23
Als je me een pm doet met je exacte motor type of je vin zodat ik m goed in Vida invoer kan ik je de juiste instructie geven. dit zou m kunne zijn. is een T3 kan bij 2002 s60 geen t vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
- jeroen83
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 17.12.2014 - 00:45
Excuses voor de late reactie. Probleem is opgelost, de riem was een tandje verschoten 
storing is weg en draaid nog mooier dan voorheen.
Btw @GRUNN mijn motorcode is 5244T3 betekent dit dan dat ik een T3 heb?
Naar mijn weten heb ik een Turbo met 200pk

storing is weg en draaid nog mooier dan voorheen.
Btw @GRUNN mijn motorcode is 5244T3 betekent dit dan dat ik een T3 heb?
Naar mijn weten heb ik een Turbo met 200pk
Laatst gewijzigd door jeroen83 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D4 R-Design
my2015
my2015