Aankoop S40 1.9TDI

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
TheDutchTango
2nd Gear member

Hallo Iedereen,

mijn vader heeft sinds een aantal dagen een S40 1.9TDI gekocht uit 2003 dus een Phase III, vanmiddag de radio vervangen en naar veel gedoe de elektrische antenne (oude wat beschardigd in de wasstraat). De originele plug kon ik niet gebruiken omdat het een antenne uit een 850 was, dus moet alles door knippen. Maar afijn het zit er nu allemaal in en het werkt.

Ik had een aantal vragen betreft de motor en wat opties. Het koelvloeistof reservoir blijft onderdruk staan (ook bij een koude motor), is dat normaal of mankeert er iets aan het systeem, er komt echt behoorlijk wat druk op te staan namelijk, misschien een kleinigheidje of normaal, maar ik wil het graag zeker weten.

Verder zit het motor compartiment erg dicht gebouwd, weet iemand toevallig hoe je bij de lampen in de koplampen kan komen? Ook zit er een slang (volgens mij koelvloeistof) tegen de zwarte kap op het blok aan, dit lijkt wat in de slang te schuren, zien er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ook heeft de auto een beetje schade aan de rechter spatbord en hierdoor is waarschijnlijk het ruitenvloeistof tankje geraakt, is dat tankje makkelijk te vervangen of moet er dan van alles los gehaald worden?

De koppeling van de auto zit erg hoog naar mijn idee, maar is dat standaard bij deze auto's of niet, mijn S70 is veel lager gekoppeld en komt vrij vlot vanaf de vloer al op, ook heb ik het idee dat de remmen iets verder ingetrapt moeten worden, verder is er op het rijgedrag niks aan te merken en werken de pedalen verder wel zoals het hoort.

Ik hoor het graag van jullie mocht iemand wat tips of oplossingen hebben!

Alvast bedankt!
Martijn1234
2nd Gear member

Dat zijn veel vragen ineens... ;-)

- koelvloeistofreservoir: lijkt me normaal, tenzij er veel te weinig in zit, dan krijg je misschien onderdruk? Dat kun je checken
- koplampen: heb ze regelmatig vervangen bij mijn 1.9D. Gewoon zwarte kap van de unit draaien en lamp vervangen, vrij standaard.
- hoog aangrijppunt koppeling kan duiden op versleten platen. Ik herken t niet, dus koppeling wellicht versleten bij jou? Probeer s op te trekken in 2e en 3e versnelling. Vooral in 3e zou de motor af moeten slaan. Zo niet, aanwijzing voor versleten koppeling.

succes ermee!
volvo-s40
4th Gear member

Om bij de ruitenvloeistof reservoir te komen mag je bumperbalk eraf. Dat zit daar allemaal achter verstop.
Dan is he ding redelijk makkelijk te vervangen.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”