Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld dat de behoorlijk aangeklede en goedkopere Peugeot Lease-editions uitsluitend voor de zakelijke markt gelden. Een particulier kan die niet eens kopen.
Maar of Volvo zich uit de markt aan het prijzen is kan ik niet beoordelen. Ik ben hoe dan ook niet in voor een nieuwe auto. Ik koop per definitie altijd tweedehands.
Alles over modeljaar 2016
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
Het zal allemaal wel
Het is elke keer bij inruilen weer een strijd. En het verhaal van alleen voor de zakelijke markt geloof ik helemaal niets van. Waarom kan een particulier niet zo'n auto kopen? Wie controleert nou of je een bedrijf hebt of niet? Bovendien is het in strijd met de EU regels. Ik heb het idee dat het meer een mooi marketingverhaal is. En ik word een beetje moe van de HH verkopers die zeggen dat ze geen onderhandelingsruimte hebben omdat het een netto prijs is. Van de andere kant moeten we wel wennen dat de afschrijving nou eenmaal gigantisch is. Probeer mijn V40 van dik jaar oud in te ruilen...... 50% afschrijving in 15 maanden! En dat op bijvoorbeeld een Audi van 50k! Dan bedenk je je nog wel 2x.

V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- vojolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13
Het inruilen beschouw ik nou als een leuk spel. De verkoper is aan een bepaalde bandbreedte gebonden en ik weet wat ik wil uitgeven. Fixeer je nooit op een Volvo-dealer en bezoek er meer. 50 kilometer verder rijden en de bandbreedte (lees: zijn bod) ziet er soms verrassend anders uit. Ik had een V60 T4 Momentum Powershift MY2015 in bestelling. Mijn dealer attendeerde mij een paar weken later op de jaarwissel die er aan zat te komen en de bestelling is veranderd in V60 T4 Momentum Geartronic MY2016. En gewoon tegen MY2015 prijzen. Want ook daarover valt gewoon te handelen. Een dealer wil natuurlijk wel graag verkopen!v70bio schreef: Het zal allemaal welHet is elke keer bij inruilen weer een strijd. En het verhaal van alleen voor de zakelijke markt geloof ik helemaal niets van. Waarom kan een particulier niet zo'n auto kopen? Wie controleert nou of je een bedrijf hebt of niet? Bovendien is het in strijd met de EU regels. Ik heb het idee dat het meer een mooi marketingverhaal is. En ik word een beetje moe van de HH verkopers die zeggen dat ze geen onderhandelingsruimte hebben omdat het een netto prijs is. Van de andere kant moeten we wel wennen dat de afschrijving nou eenmaal gigantisch is. Probeer mijn V40 van dik jaar oud in te ruilen...... 50% afschrijving in 15 maanden! En dat op bijvoorbeeld een Audi van 50k! Dan bedenk je je nog wel 2x.
Laatst gewijzigd door vojolvo op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
1989: Volvo 440GL B18KPD; rood
1992: Volvo 440GL B18U; blauw
1994: Volvo 440 1.8i B18U; groen
1997: Volvo S40 1.8i; rood
2001: Volvo S40 1.8i; blauw
2004: Volvo S40 1.8 Kinetic; groen
2008: Volvo S40 2.4 Geartronic Edition II; Barents Blue pearl
2011: Volvo S60 T4 Powershift Kinetic; Caspian Blue
2015: Volvo V60 T4 Geartronic Momentum Magic Blue MY2016
2018: Volvo XC40 T4 Geartronic Inscription Denim Blue MY2019
2023: Volvo XC60 B4 Ultimate Platinum Grey MY2023
1992: Volvo 440GL B18U; blauw
1994: Volvo 440 1.8i B18U; groen
1997: Volvo S40 1.8i; rood
2001: Volvo S40 1.8i; blauw
2004: Volvo S40 1.8 Kinetic; groen
2008: Volvo S40 2.4 Geartronic Edition II; Barents Blue pearl
2011: Volvo S60 T4 Powershift Kinetic; Caspian Blue
2015: Volvo V60 T4 Geartronic Momentum Magic Blue MY2016
2018: Volvo XC40 T4 Geartronic Inscription Denim Blue MY2019
2023: Volvo XC60 B4 Ultimate Platinum Grey MY2023
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Bij volvo kan je gewoon de business uitvoeringen bestellen als particulier. En dat er op een dergelijke versie minder marge zit, betekent niet dat er geen onderhandelingsruimte zit. Zoals hierboven al gezegd is het een spel en het bezoeken van meerdere dealers van verschillende groepen kan leuke kortingen opleveren. Als je online een product gaat kopen kijk je toch ook verder dan 1 website neem ik aan..v70bio schreef: Het zal allemaal welHet is elke keer bij inruilen weer een strijd. En het verhaal van alleen voor de zakelijke markt geloof ik helemaal niets van. Waarom kan een particulier niet zo'n auto kopen? Wie controleert nou of je een bedrijf hebt of niet? Bovendien is het in strijd met de EU regels. Ik heb het idee dat het meer een mooi marketingverhaal is. En ik word een beetje moe van de HH verkopers die zeggen dat ze geen onderhandelingsruimte hebben omdat het een netto prijs is. Van de andere kant moeten we wel wennen dat de afschrijving nou eenmaal gigantisch is. Probeer mijn V40 van dik jaar oud in te ruilen...... 50% afschrijving in 15 maanden! En dat op bijvoorbeeld een Audi van 50k! Dan bedenk je je nog wel 2x.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Bij Volvo is dat inderdaad gewoon mogelijk. Echter bij Peugeot absoluut niet.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Pak de calculator: ruimte op een Business om in te ruilen is minder, op een niet-Business krijg je meer voor de inruilauto.
Onderaan de streep is er doorgaans nauwelijks of geen verschil (uitzonderingen daargelaten, bv. lang op voorraad staande Business uitvoering), menig particulier is erg gevoelig voor inruilprijs. Het is een strategie die al langere tijd gehanteerd wordt (door vele merken), een correcte en goede verkoper legt de klant dat uit en is daarbij transparant.
Onderaan de streep is er doorgaans nauwelijks of geen verschil (uitzonderingen daargelaten, bv. lang op voorraad staande Business uitvoering), menig particulier is erg gevoelig voor inruilprijs. Het is een strategie die al langere tijd gehanteerd wordt (door vele merken), een correcte en goede verkoper legt de klant dat uit en is daarbij transparant.
- Ruier
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 21.10.2007 - 19:08
Toevallig in januari mijn 'wensauto' in de carconfigurator samengesteld, lekker even dromen...
De V60 T5 Summum GT met de nodige opties kwam op € 50.900. Nu, twee maanden later, exact dezelfde auto samengesteld met de nieuwe prijzen: maar liefst bijna € 3.000 duurder (€ 53.700)! Pfff, zo wordt het natuurlijk nooit wat
De V60 T5 Summum GT met de nodige opties kwam op € 50.900. Nu, twee maanden later, exact dezelfde auto samengesteld met de nieuwe prijzen: maar liefst bijna € 3.000 duurder (€ 53.700)! Pfff, zo wordt het natuurlijk nooit wat

Via VW en Opel terechtgekomen bij Volvo en daar blijven hangen met nu alweer de 6e (na twee keer een V50, twee keer een V70, een V60, XC40-T4 Inscription, nu sinds half februari ‘23 een XC60 T6)
- vojolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13
Natuurlijk, een T5 Summum GT is heel mooi. Maar is het de investering waard? Ook een Volvo is uiteindelijk een vervoermiddel. Je kunt hem zo gek "aankleden" als je maar wilt, je kunt er een lel van een motor in laten zetten, lederen bekleding uitkiezen, vol hangen met opties. En daar zijn we allemaal, en ik dus ook, gevoelig voor. En daar maakt de auto-industrie (Volvo dus ook) gepast gebruik van. Maar het is natuurlijk ook een groot gedeelte uiterlijk vertoon. En een Suzuki Alto brengt je ook droog naar je schoonmoeder en naar Albert Heijn. Een "kleinere" motor doet het ook en leer zit niet beter dan stof. Met andere woorden, misschien willen we te vaak het onderste uit de kan.Ruier schreef: Toevallig in januari mijn 'wensauto' in de carconfigurator samengesteld, lekker even dromen...
De V60 T5 Summum GT met de nodige opties kwam op € 50.900. Nu, twee maanden later, exact dezelfde auto samengesteld met de nieuwe prijzen: maar liefst bijna € 3.000 duurder (€ 53.700)! Pfff, zo wordt het natuurlijk nooit wat![]()
1989: Volvo 440GL B18KPD; rood
1992: Volvo 440GL B18U; blauw
1994: Volvo 440 1.8i B18U; groen
1997: Volvo S40 1.8i; rood
2001: Volvo S40 1.8i; blauw
2004: Volvo S40 1.8 Kinetic; groen
2008: Volvo S40 2.4 Geartronic Edition II; Barents Blue pearl
2011: Volvo S60 T4 Powershift Kinetic; Caspian Blue
2015: Volvo V60 T4 Geartronic Momentum Magic Blue MY2016
2018: Volvo XC40 T4 Geartronic Inscription Denim Blue MY2019
2023: Volvo XC60 B4 Ultimate Platinum Grey MY2023
1992: Volvo 440GL B18U; blauw
1994: Volvo 440 1.8i B18U; groen
1997: Volvo S40 1.8i; rood
2001: Volvo S40 1.8i; blauw
2004: Volvo S40 1.8 Kinetic; groen
2008: Volvo S40 2.4 Geartronic Edition II; Barents Blue pearl
2011: Volvo S60 T4 Powershift Kinetic; Caspian Blue
2015: Volvo V60 T4 Geartronic Momentum Magic Blue MY2016
2018: Volvo XC40 T4 Geartronic Inscription Denim Blue MY2019
2023: Volvo XC60 B4 Ultimate Platinum Grey MY2023
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Ten eerste, dit topic gaat niet over de V60.vojolvo schreef:Natuurlijk, een T5 Summum GT is heel mooi. Maar is het de investering waard?....... En een Suzuki Alto brengt je ook .......Ruier schreef: Toevallig in januari mijn 'wensauto' in de carconfigurator samengesteld, lekker even dromen...
De V60 T5 Summum GT ......
Ten tweede, dit is een forum voor Volvo-liefhebbers, Vojolvo moet gewoon z'n S60 inruilen voor een Alto en overstappen naar het Suzuki-forum, veel rijplezier gewenst.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21359
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Nee Ernst. Vojolvo omschrijft het anders en laat volgens mij zien dat er meerdere wegen naar Rome leiden (overigens ook naar Parijs).
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Ach, Mark, even relativeren kan geen kwaad, maar het is zo'n open deur, dat investeren in een nieuwe auto, een slechte investering is en dat het makkelijk met minder kan. We zijn liefhebbers en die hoef je niet te vertellen dat een Suzuki Alto ook een mogelijkheid is. De deur kan niet verder open.Msuidgeest schreef: Nee Ernst. Vojolvo omschrijft het anders en laat volgens mij zien dat er meerdere wegen naar Rome leiden (overigens ook naar Parijs).
En hij mag gerust blijven hoor, lijkt me toch niks, op een Suzuki-forum.
Terug on topic de 70- en 80-modellen in 2016!
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- Rudyvg
- 4th Gear member
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
- Locatie: Leiden
Het is nog stil rondom de grote jongens. kan iemand inschatten of de D3 en D4 specificaties in de andere modellen in de V70 tot 20% bijtelling zouden leiden?
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21359
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het zal toch wel? Volvo is toch redelijk bezig geweest met 14 en 20% auto's.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Rudyvg
- 4th Gear member
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
- Locatie: Leiden
De V60 D4 GT heeft volgens mij de 20% status verloren. Dat zou impliceren dat de nieuwe D4 minder schoon is geworden. De V70 D4 viel net binnen de grenzen. Misschien nu dus ook daarbuiten? Dat zou jammer zijn.
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21359
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Hoeft niet noodzakelijk. Het is toch bekend dat elke paar jaar de uitstoot lager moet zijn om nog aan een bepaalde bijtellingspercentage te moeten voldoen? Soms lukt dat gewoon niet om daar aan te voldoen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33122
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
V40 naar Audi A3 etron?v70bio schreef: Het zal allemaal welHet is elke keer bij inruilen weer een strijd. En het verhaal van alleen voor de zakelijke markt geloof ik helemaal niets van. Waarom kan een particulier niet zo'n auto kopen? Wie controleert nou of je een bedrijf hebt of niet? Bovendien is het in strijd met de EU regels. Ik heb het idee dat het meer een mooi marketingverhaal is. En ik word een beetje moe van de HH verkopers die zeggen dat ze geen onderhandelingsruimte hebben omdat het een netto prijs is. Van de andere kant moeten we wel wennen dat de afschrijving nou eenmaal gigantisch is. Probeer mijn V40 van dik jaar oud in te ruilen...... 50% afschrijving in 15 maanden! En dat op bijvoorbeeld een Audi van 50k! Dan bedenk je je nog wel 2x.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21359
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
En waarom na 15 maanden een nieuwe auto? Volgens mij laat iedereen zich gek maken door elkaar aangaande inruil, verkoopwaarde en primium-aanbiedingen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29430
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Zo is het maar net, gewoon een auto kopen en er 5 jaar mee rijden, is op termijn ook voordeliger dan elke 15 maanden een nieuwe te kopen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976