240dkm beurt wat kan ik verwachten

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Jaco S
4th Gear member
Berichten: 722
Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
Locatie: H´sluis

Ik heb deze [link=http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v50/13090487]v50[/link] gezien. Maar er staat bijna 220.000 op de teller. Nu heb ik al rond gekeken en zag dat die stand wel cruciaal is omdat er een grote onderhoudsbeurt aan komt. Wat kan ik allemaal verwachten. http://m.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v50/13090487
Laatst gewijzigd door Jaco S op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Jaco S
4th Gear member
Berichten: 722
Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
Locatie: H´sluis

Pagina niet gevonden.

Herstel....nu wel gevonden

Dan is het een dure auto als je weet dat je zeker bijna 1650 kwijt bent aan die beurt die er aan zit te komen. En wetende dat er dus ook zo meer aan de hand kan zijn.
Laatst gewijzigd door Jaco S op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

240.000 km beurt is ook direct de duurste beurt, met oa de distributieriem, roetfilter met regeneratievloeistof.......
Deze 2 zaken tikken behoorlijk aan.

Ik zou proberen dit mee te nemen in de onderhandeling ...
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Jaco S
4th Gear member
Berichten: 722
Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
Locatie: H´sluis

Voor de rest is het een mooie auto vind ik. Ik ga eens mailen met de beste man wat allemaal mogelijk is.

Anders opzoek na een v50 2.0d die dat al heeft gehad
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
bashe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23.01.2015 - 12:50

Ik heb net ook een V50 gekocht met dezelfde km.stand, waarbij de distributie gedaan is bij 233.000. Nu moet ik nog bellen of de roetfilter toen ook is gedaan, maar kreeg van de week ineens een melding op het dashboard; roetfilter dus.

dat is bij een volvo specialist alleen al 600 euro, los van de rest, want moeten ook nieuwe blokken op. En ik hou het allemaal wel origineel, dus ja... maar dan weet ik erna wel dat ik er even vanaf ben weer. meenemen in onderhandeling is verstandig, ik koop liever goedkoper en erna een goede beurt van 1650 euro, wetende dat er een stukje garantie op zit (nieuwe onderdelen)
bashe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23.01.2015 - 12:50

die volvo ziet er trouwens wel leuk uit, maar de prijs is te hoog als je het mij vraagt, ik heb een V50 gekocht met volledige historie van een volvo-dealer, incl. distributieriem net nieuw met 243.000 op de teller voor 4750 gekocht. Maar dan heb je wel een 1.6, de 2.0 is meer waard natuurlijk en iets betrouwbaarder
bashe
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23.01.2015 - 12:50

nog toevoeging; 240.000 beurt was 2890 euro. Ik heb de nota van de Volvo dealer ontvangen (airco, distri.riem, roetfilter, regeneratievloeistof, remschijven en blokken, waterpomp, carterventilatieslang (141 euro!),4 x nieuwe bougies)

1380 euro aan onderdelen
Mike_V50
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
Locatie: Nijmegen

Bij deze kilometerstand moet je er ook rekening mee houden dat het dual-mass vliegwiel zijn beste tijd heeft gehad. Dat is ook een duur geintje. Recentelijk is bij de V50 van mijn vrouw met 235.000 kilometer het vliegwiel plus koppeling en de 240.000 beurt (incl distributie) uitgevoerd. Het roetfilter was al eerder uitgeprogrammeerd en verwijderd door de heren van volvotune/volvoservice. Ik heb de auto nu wel laten tunen. Ik heb een compleet anders rijdende auto terug gekregen. Zowel de koppeling voelt weer goed, het gerammel van het vliegwiel is weg en na de tuning door Obbe loopt de auto geweldig. Dit alles voor een aanzienlijk vriendelijker prijskaartje dan de volvodealer. plus het voordeel dat je voor eens en altijd van de roetfilter ellende af bent. Ik heb nog even zitten twijfelen om het wel of niet te doen en de auto in te ruilen voor een jonger exemplaar, maar ben blij dat ik het zo heb gedaan. We kunnen de komende jaren nog wel met deze auto blijven rijden.

Ook de service van Volvotune en Volvoservice kan ik iedereen aanraden, het is aanzienlijk goedkoper dan bij de dealer en de kwaliteit is gewoon goed! Ook heb ik het idee dat zij gewoon nog 'sleutelen' terwijl ik het idee heb dat bij veel garages tegenwoordig niet verder wordt gekeken dan de neus lang is en er gewoon onderdelen worden vervangen, die makkelijk gerepareerd hadden kunnen worden.
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
Gebruikersavatar
Locotes
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 23.12.2010 - 20:35

Ik was het jaar van die grote beurt meer dan € 4.000,- kwijt aan onderhoud. Distributieriem, 4 banden, startmotor, egr-klep, accu, filters, lager...
volvoovlov
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 02.07.2011 - 20:48
Locatie: den haag

Een volvo kost een hoop geld maar je hebt er ook een hoop voor.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”