Beste mensen,
Onze C30 D2 van eind 2010 met ruim 180.000 kilometer draait zijn kilometers voor 80% op de snelweg met een cruisesnelheid van 130 - 140 (ik woon vlak onder Groningen en werk in Dronten). We hebben de auto 2,5 jaar en we hebben een keer een injector moeten vervangen, verder geen bijzondere zaken.
Nu krijg ik afgelopen week de melding "verminderd motorvermogen" en bij de universele garage in het dorp werd na uitlezen verteld dat het roetfilter aan zijn eind is (geheel is gereset en melding is eerst weg...) Gezien het gebruik (redelijk doorrijden over snelweg) van de auto vind ik dat wel heel snel en nu overweeg ik om het filter leeg te laten halen en software-matig aan te laten passen. Weet iemand een bedrijf in het noorden vh land die dat zou kunnen doen en wat dat ongeveer kost...
Groeten
Eric
D2 roetfilter probleem - tuner in het noorden vh land?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07.01.2013 - 10:42
- Locatie: Noord-Drenthe
Ik dacht dat dat voor de vorige generatie 1.6 diesels was, de D2 roetfilters zouden toch langer mee moeten gaan...?
Ondertussen nog wat zitten te googelen en kom het volgende tegen: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Iemand ervaring?
Ondertussen nog wat zitten te googelen en kom het volgende tegen: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Iemand ervaring?
Laatst gewijzigd door ericvd op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'De Grote' - een V70 2.4 (2003 - 170 pk)
'De Kleine' - een C30 D2 R-design (2010)
'De Kleine' - een C30 D2 R-design (2010)
- Red-Dragon
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 12.02.2015 - 07:31
- Locatie: Friesland
D2 staat niet voorgeschreven alszijnde een vervangingstermijn voor het DPF.
Je kunt eens te rade gaan bij Eric vd Veen in Bergum.
Die hebben dezelfde apparatuur als Volvotune. Het bedrijf is gespecialiseerd in Volvo, en vanaf Groningen een half uur rijden.
Je kunt eens te rade gaan bij Eric vd Veen in Bergum.
Die hebben dezelfde apparatuur als Volvotune. Het bedrijf is gespecialiseerd in Volvo, en vanaf Groningen een half uur rijden.
Laatst gewijzigd door Red-Dragon op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 Advantage D2, MY 2011
Peugeot 308 Hdi Xs
Ford Focus wagon Tdci
Renault Laguna break Tdi
Chevrolet Trailblazer Vortex petrol
Ford Excursion V10
Toyota Landcruiser petrol
Peugeot 307 Hdi XSI
Citroën Xsara Hdi
Peugeot 306 D
Ford Escort V
Honda Civic V-tec
Honda CRX V-tec
Honda Crx I
VW Golf2 GTi
Ford Fiesta D
Peugeot 308 Hdi Xs
Ford Focus wagon Tdci
Renault Laguna break Tdi
Chevrolet Trailblazer Vortex petrol
Ford Excursion V10
Toyota Landcruiser petrol
Peugeot 307 Hdi XSI
Citroën Xsara Hdi
Peugeot 306 D
Ford Escort V
Honda Civic V-tec
Honda CRX V-tec
Honda Crx I
VW Golf2 GTi
Ford Fiesta D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07.01.2013 - 10:42
- Locatie: Noord-Drenthe
Bedankt voor de reactie. Op dit moment zit ik bij Auto Roelfsema in Tynaarloo. Het bleek een lek slangetje te zijn en kon gelijk verholpen worden. Super service, zonder afspraak, klaar terwijl ik wacht. Voorlopig blijven we dus maar gefilterd 

'De Grote' - een V70 2.4 (2003 - 170 pk)
'De Kleine' - een C30 D2 R-design (2010)
'De Kleine' - een C30 D2 R-design (2010)
- Red-Dragon
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 12.02.2015 - 07:31
- Locatie: Friesland
Eind 2010 is MY 2011, en dan wordt het DPF niet meer voorgeschreven als vervangingsdeel. Zoals Ts aangeeft in starttopic, heeft hij er 1 van eind 2010
Volvo V50 Advantage D2, MY 2011
Peugeot 308 Hdi Xs
Ford Focus wagon Tdci
Renault Laguna break Tdi
Chevrolet Trailblazer Vortex petrol
Ford Excursion V10
Toyota Landcruiser petrol
Peugeot 307 Hdi XSI
Citroën Xsara Hdi
Peugeot 306 D
Ford Escort V
Honda Civic V-tec
Honda CRX V-tec
Honda Crx I
VW Golf2 GTi
Ford Fiesta D
Peugeot 308 Hdi Xs
Ford Focus wagon Tdci
Renault Laguna break Tdi
Chevrolet Trailblazer Vortex petrol
Ford Excursion V10
Toyota Landcruiser petrol
Peugeot 307 Hdi XSI
Citroën Xsara Hdi
Peugeot 306 D
Ford Escort V
Honda Civic V-tec
Honda CRX V-tec
Honda Crx I
VW Golf2 GTi
Ford Fiesta D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07.01.2013 - 10:42
- Locatie: Noord-Drenthe
Iets te vroeg gejuicht, na een paar kilometer weer foutmelding.... Het bleek corrosie in een kabelboom te zijn tussen sensor en computer... Aan materiaal niet de hele wereld, maar qua uren.... 
@OGA, in mijn servicevoorschrift wordt niet gesproken over vervanging van het filter, waarschijnlijk heb ik dus een 2011 model....

@OGA, in mijn servicevoorschrift wordt niet gesproken over vervanging van het filter, waarschijnlijk heb ik dus een 2011 model....
'De Grote' - een V70 2.4 (2003 - 170 pk)
'De Kleine' - een C30 D2 R-design (2010)
'De Kleine' - een C30 D2 R-design (2010)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Corrosie van de kabelboom is wel een bekend probleem. Er is dacht ik een terugroep actie geweest ivm lekken van het ruitenwissrvloeistofreservoir waardoor er corrosie optreedt en storimg in de ecm. Ik weet dat mijn dealer destijds van alles vervangen heeft.ericvd schreef: Iets te vroeg gejuicht, na een paar kilometer weer foutmelding.... Het bleek corrosie in een kabelboom te zijn tussen sensor en computer... Aan materiaal niet de hele wereld, maar qua uren....
@OGA, in mijn servicevoorschrift wordt niet gesproken over vervanging van het filter, waarschijnlijk heb ik dus een 2011 model....