Alles over modeljaar 2016

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
OGA244
8th Gear member

Ach, het hebben van een premium mening is nog altijd (een stuk) betaalbaarder dan een hebben van een niet premiumauto :lol:
valser
2nd Gear member

Enige waarheid zit er natuurlijk wel in de opmerking van Thom; het is al jaren zo dat auto's als een VW Passat steeds dichter naar de V70 toe kruipen, en (naar mijn idee) ook de V70 deels imiteren.
Kwalitatief is er nog altijd een behoorlijk verschil, maar het plaatje als je de Passat ziet lijkt in ieder geval erg 'premium'. Op foto's...
Het is niet voor niets dat Volvo nu de nieuwe generatie die blijkbaar V90 gaat heten, hoger in de markt wil positioneren. Anders verliest men ook de aansluiting met de bekende Duitse concurrenten, voor zover dat al niet het geval was, zeker op technisch/motorisch vlak.
Hoewel ieder voor zich mag uitmaken wat belangrijker is; 'premium-ness' of een goede score op de 'small overlap frontaal crash' zoals uitgevoerd door de Amerikanen onlangs, waarbij de premium Duitsers op vrij beschamende wijze door de veiligheids-mand vielen...
Het was in ieder geval een hard bewijs voor de voorsprong die Volvo nog immer heeft op veiligheidsgebied. Zonder er overigens iets over te zeggen , of ermee te adverteren. Hier bleek nogmaals dat de overige merken alleen construeren op geleide van de bestaande crashtesten, in plaats van dmv eigen real-life onderzoek auto's aan te passen.
Is ook een vorm van 'premiumness'...
OGA244
8th Gear member

amen....
MU
5th Gear member

Een waarheid als een koe! Jammer dat Volvo dat niet beter laat merken, een XC90 uit 2002 slaagt met vlag en wimpel voor de genoemde small overlap crash test, die pas in 2012 geintroduceerd werd door de amerikaanse IIHS. De Duitsers komen zelfs nu, na 3 jaar, nog steeds niet verder dan min of meer acceptabele scores.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Rudyvg
4th Gear member

bart simpson schreef: je blijft vermakelijk, heb je al wel een eigen auto? je hebt iig een soort mening..

Wat men als contactdelen monteert is leer al herken jij het niet, de zijkanten en de achterkanten zijn kunststof zoals bij veel merken (ook VAG)

VW zoekt overduidelijk al langer naar de juiste vorm, men vervangt modellen niet voor niets zo snel en heel veel leren doen ze niet.
De volume benzinemotoren hebben structurele problemen, de veelgeprezen DSG bakken zijn niet je dat
Waarheid als een (heilige) koe. Passat waar ik nu in rij heeft in twee jaar tijd zowel een kapotte DSG als kapotte turbo gehad. Daarnaast is het 'leer' aan de zijkant van de stoel gescheurd en zelfs het 'aluminimum' op de startknop verliest stukjes. Weliswaar in twee jaar tijd bijna 140.000 km mee gereden, maar echt priiiiimiiium voelt het niet aan. Net zoals de piepjes en kraakjes overigens. Voor mij genoeg reden om niet naar de nieuwe Passat over te stappen, maar weer terug naar de degelijke Zweed. Zeker met deze aanbieding... 8-)
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016

XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
Fulaks
6th Gear member

Thom schreef: Mag, maar men monteert nu een soort plastiek aanvoelend materiaal als 'leder', en zo zijn er nog tal van voorbeelden (zoals de kofferruimtevloer zonder mechaniek)
Je vorige post vind ik redelijk nonsens, maar het weglaten van de gasveer onder de koffervloer viel mij ook vies tegen, daar heb je een punt.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Ben
Executive Member
Contacteer:

Zit er een gasveer om de vloer van de kofferruimte te tillen?
Doe je die dagelijks open dan ?
Laatst gewijzigd door Ben op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
V50 R
6th Gear member

De prijzen zijn scherp, maar de afwerking is wel achteruit gegaan de laatste tijd. Dat ben ik met Thom eens. Je kan het zien aan de naden van de carrosserie die minder mooi aansluiten en de kwaliteit en afwerking van het interieur. Als je kijkt hoe bijvoorbeeld audi (a6 )en bmw (5 )dat afwerken is er nog een lange weg te gaan voor volvo in het hogere segment. De nieuwe passat heb ik nog niet gereden, maar het zal zeker op een lager niveau staan tov concerngenoot audi, door goedkopere materialen en grotere marges voor naden in zowel exterieur als interieur toe te passen. Volvo zit momenteel meer op het niveau van een bmw 3 serie qua afwerking.
Als ik het forum hier zo lees van de nieuwe modellen en mijn eigen ervaringen mee neem, neemt het aantal kraakjes toe in het interieur, premium audio is niet meer zo goed als eerst (dynaudio) en de egr kleppen komen er de laatste tijd ook niet lekker vanaf. Volvo is op het gebied van veiligheid zeker marktleider, maar sinds Geely is de kwaliteit van de producten zeker niet toegenomen. Geely is meer van de kwantiteit dan de kwaliteit.
In my2016 zet volvo een erg scherpe prijs neer, met leuke bijtellings mogelijkheden, maar de afwerking is er simpelweg niet voor de 70-80 serie, maar goed dat zal de meeste leaserijders niet afschrikken denk ik.
V480-S60
Geartronic member

Ik weet haast wel zeker dat je er naast zit met je opmerking Geely is meer van de kwantiteit dan de kwaliteit. Maar goed dat is jou mening.
Ik weet niet hoe hard ik moest juichen toen Volvo eindelijk onder het juk van Ford af was. Er mocht van Ford NIET geïnvesteerd worden in NIEUWE, SCHONE en ZUINIGE motoren. En dat was en is waar de markt om vraagt. Daarnaast worden de onderdelen nog altijd bij dezelfde leveranciers gehaald. Dus aan de basis is er op motorengebied veel verbeterd en in de rest van de toeleveranties niet.

Het enige wat ik, met jou, niet begrijp is dat men voor Premium is overgegaan van Dynaudio naar Harman (Kardon) . Harman was vroeger echt heel erg goed. Maar nu een volumemerk met idd middelmatige producten. Hoewel voor het gros van de klanten dit er niet toe doet, het is namelijk wel bovengemiddeld beter dan de meeste audio-oplossingen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
OGA244
8th Gear member

die naden zijn vanaf 2007 niet veranderd, aan de koets is niets veranderd, er is dus feitelijk ook niets achteruit gegaan
V50 R
6th Gear member

Ik doelde op de afwerking interieur/exterieur, motoren en de kwaliteit daarvan heb ik het niet over. Die moeten zich natuurlijk nog op de langere termijn bewijzen, maar de egr kleppen zijn momenteel wel een zwak punt helaas. Verder rijdt de D4 heerlijk vind ik zelf!
Het ford tijdperk was zeker niet perfect dat ben ik met je eens, maar alleen al het geluid van dichtslaande portieren is niet meer zoals eerst. Misschien persoonlijk, maar de S80 maakt in my2008 nog een mooi geluid als je het portier dicht deed. Tegenwoordig klinkt dat erg blikkerig(vergeleken met een My15 S80 afgelopen zomer). Het zijn dat soort dingen die met afwerking te maken hebben. Kijk maar eens na de afwerking van de motorkap bij de v40's, mijn dealer is voor aflevering meerdere keren bezig geweest om het netter te krijgen (alle lof voor de dealer in deze), maar de kieren zijn erg groot.. Het zijn allemaal meningen zoals je zelf aangeeft, maar volvo bespaart natuurlijk wel ergens op om een product scherper in de markt te kunnen zetten. Besparen op afwerking, materialen en isolatie is een veel voorkomende manier om dat te doen in de autowereld. Zoals ik aangaf doet bmw dat bijvoorbeeld ook bij de 3 serie, maar als je dan in een 5 serie stapt dan zie je de kwaliteit.
Ik rij graag volvo, maar hoop dat ze met de nieuwe Xc en toekomstige 90 serie toch een paar sprongen gaan maken.
MY 2016 is gewoon de kiloknaller voor lease rijdend NL! ;)
Fulaks
6th Gear member

Ben schreef:Zit er een gasveer om de vloer van de kofferruimte te tillen?
Doe je die dagelijks open dan ?
Tweemaal ja, alleen : die gasveer zit er nu dus niet meer. Akkoord, niet wereldschokkend, maar iets dat prima werkt vervangen zien door iets dat minder goed is, dat vind je nooit leuk. Toch ?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
casper
5th Gear member

V50 R schreef: Volvo is op het gebied van veiligheid zeker marktleider, maar sinds Geely is de kwaliteit van de producten zeker niet toegenomen. Geely is meer van de kwantiteit dan de kwaliteit.
Geely op zich heeft daar geen uitstaans mee .
De kwaliteit van de afwerking van de huidige V40 staat op een dusdanig niveau waar in het verleden geen enkele Volvo van die grootte ooit maar aan toe is kunnen komen.
Idem voor de hogere modellen.
Wil je bijvoorbeeld dan toch een lederen dashboard, dan kan dat, als extra.
Kijk maar naar wat we in de nieuwe XC90 te zien krijgen.
Dus, aub, stop het niet-onderbouwde gemekker want het klopt gewoon niet.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
V50 R
6th Gear member

Geely heeft daar zeker wel mee te maken. Dacht je dat die geen zeggenschap hebben na een overname? Dat ze volvo redelijk zelfstandig laten voortbestaan wil niet zeggen dat ze niks met het proces te maken hebben. Ik denk dat de samenstelling/prijstelling voor MY2016 zeker langs de chinese heeren van het gegoede leven is gegaan voor goedkeuring. En getuige het forum ben ik niet de enige die vind dat de afwerking minder is. Daar heeft een lederen dashboard niks mee te maken...
Nogmaals ik geniet van mijn volvo, maar perfect is hij zeker niet!
Hans oet Twent
8th Gear member

Rudyvg schreef: Toch weer blij dat de dealer me dit op tijd heeft verteld (stond op het punt een D4 Nordic+ te bestellen). Prachtige pakketten en gelukkig voldoende keus in 20% bijtelling motoren. De D3 vult het mooi op. Maar de D4 heeft als voordeel de mooie dubbele uitlaat en natuurlijk meer pit. Dit wordt nog een lastige keuze... Motor, pakket, kleur, velgen. Kan weer opnieuw beginnen (niet erg :))

Maar bottom line heeft Volvo Nederland nu een prima aanbod in dit segment. Sluit me bij de eerdere berichten aan, dit kan zo maar eens een leasetopper worden in het tweede halfjaar van 2015.

Zo kwaliteit en kwantiteit discussie maar even gelaten voor wat het is. Elk merk dus ook alle 'premium' merken hebben hun eigenaardigheden.

Maar goed, alles bij elkaar opgeteld zijn het mooie Editions die Volvo neer zet. De Dynamic Edition is erg fraai maar inclusief mein Sonder Wünschen gaat hij over de 50K heen. Ik stelde me de vraag of ik leer nu wel of niet een must ga vinden. Of de kleur Blauw(=must althans tot nu toe) in combinatie met de zwarte accenten wel fraai is.
Dussss; Een Classic op papier laten zetten inclusief wat 50+ spiegels en kraaltjes erop. Enne wel een dikke D4.
Kan dan altied nog terug naar de D3, ook 1800kg aan de haak, mochten de Deutschers anfangen zu Schimpfen..... ;-)
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
casper
5th Gear member

V50 R schreef: Geely heeft daar zeker wel mee te maken. Dacht je dat die geen zeggenschap hebben na een overname? Dat ze volvo redelijk zelfstandig laten voortbestaan wil niet zeggen dat ze niks met het proces te maken hebben. Ik denk dat de samenstelling/prijstelling voor MY2016 zeker langs de chinese heeren van het gegoede leven is gegaan voor goedkeuring. En getuige het forum ben ik niet de enige die vind dat de afwerking minder is. Daar heeft een lederen dashboard niks mee te maken...
Nogmaals ik geniet van mijn volvo, maar perfect is hij zeker niet!
Neen, jouw commentaar klopt in het geheel niet.
De enige en eerste auto ontwikkeld onder Geely is de nieuwe XC90.
Heb je die al eens goed bekeken? Heb je er zelf al eens lijfelijk in gezeten en gevoeld hoe die afgewerkt is ?
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
V50 R
6th Gear member

Casper ik begrijp dat het je veel doet, mijn commentaren hebben betrekking op My2016, niet op de nieuwe xc90. Ik sprak enkele comments terug gewoon de hoop uit dat Volvo een stap maakt met de nieuwe generaties. Bij de huidige modellen zie je alleen dat er wordt bespaard. Dat van die gasveer in de v70 wist ik nog niet eens, maar bij de v40 zie je het aan het weglaten van extra verlichting in de kofferbak waardoor er een gat zit zonder afdekking. Dat zijn keuzes die gemaakt worden uit kosten overwegingen. En daar is Geely als eigenaar zeker verantwoordelijk voor.

Quote uit interview met executive:
'Xiaolin Yuan says Volvo’s renaissance has come under a traditional corporate governance structure, where Li and other Geely board members debate business strategy and make material business decisions. Volvo management in Sweden carries out those directions and manages day-to-day business.'
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom
5th Gear member

Ik zal mijn stevige uitspraken iets meer onderbouwen: het gaat mij niet om het neersabelen van Volvo, maar het bevreemdt mij dat Volvo gaandeweg de lifecycle de V/XC70 en S80 stukje bij beetje 'downgrade', op details. Meestal is het toch andersom, worden modellen beter naarmate de modeljaren verstrijken. Dit is ook totaal niet in lijn met bijvoorbeeld de fraaie cockpit van een V60, of de bijna revolutionaire XC90 (voor Volvo begrippen). Stap eens in een V/XC70 MY2008 bijvoorbeeld, of een S80. De ventilatieroosters onder de voorruit, de gordels (oprollen), de audio (Dynaudio), de sleutelconsole en ook de sleutel zelf (zwaarder, mooier), het Select Leder (anno nu is het net kunstleder!), de kofferruimtevloer met gasveer..en zo zijn er vast nog meer zaken. Maar het ergste vind ik het piepen en kraken van met name de stoelen en dashboard (lees de vele klachten ook op dit forum hierover), dit kan echt niet in dit segment. Scherpe aanbieding of niet.

De Limited Editions. Nordics en Editions zijn zondermeer zeer sterke aanbiedingen...maar Volvo heeft ermee wel concessies gedaan.

Dat is het enige wat ik ermee wilde aangeven.
Maurice Pierik
4th Gear member

Het bezuinigen op het uitrustingsniveau, of in de techniek is al heel lang gebruik. Ook bij Volvo.
Fabrikanten zijn continu op zoek naar geld besparingen. Dat is een bittere noodzaak, omdat klanten steeds meer 'features' verwachten. Voor deze snufjes wordt uiteindelijk niet noemenswaardig meer voor betaald.

Fabrikanten die niet aan deze besparingsacties meedoen zullen uiteindelijk te dure producten verkopen. Idere euro besparing is een euro meer geld verdienen. Wie de marges van autofabrikanten kent weet dat dit allemaal meetelt.

Veelal wordt er geknibbeld aan spullen die de klant ofwel niet doorheeft, ofwel betreft het zaken die niet bepalend zijn voor de aanschaf van een auto.
Ik denk niet dat er veel mensen een V70 links zouden laten liggen wegens de verdwenen gasveer. Soms zijn het onderdelen die bepaalde klanten wel onmiddellijk door hebben. In zo'n geval zijn er gewoon accessoires van een bepaald type afgehaald. Wat ook voorkomt is dat bij modeljaarwijzigingen bepaalde constructies vervangen worden door goedkopere (maar technisch even goede) ontwerpen.

Krakende stoelen of versnelde slijtage van onderdelen is typisch niet de bedoeling van kostenbeparingen, want levert alleen maar meer klachten op en zal uiteindelijk ook een negatieve uitwerking hebben op de reputatie van het product en tweedehandswaarde.

Voor wat betreft leer. Er zijn zoveel soorten leerbehandelingen en wijzen waarop leer kan worden toegepast, dat het lang niet altijd duidelijk is wat nu wel echt leer is en wat niet. Bij Volvo zijn normaliter alleen de delen die je tijdens hert zitten aanraakt van leer. De zijkanten en achterkant van de stoelen is kunstleer. Ik denk dat niet veel mensen dat merken. Bij sommige stoelen is het leer heel hard gespannen, en bij andere ontwerpen is juist gekozen voor een wat slappere spanning. Wat je daar van vind, is persoonlijk. Wat in Amerika mooi wordt gevonden vinden we in Europa al gauw plastiekerig.
V50 R
6th Gear member

@Maurice en Thom, helemaal eens!
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”