VOC Volvo on call

Plaats reactie
Rob2
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 20.03.2012 - 20:53
Locatie: Nijmegen

In mijn S60 zit de optie Volvo on call, (security line) de auto is nu iets meer dan 2 jaar oud,
en het abonnement van VOC is verlopen.
Ik heb het niet nodig, en heb het maar 1x gebruikt om te kijken hoe het werkt.

Nu krijg ik steeds de melding "volvo on call gedeactiveerd" de dealer krijgt de melding niet
verwijderd.....

Moet ik nou echt de rest van de tijd dat ik met deze auto rijd na elke keer starten deze melding
wegdrukken ? Ik vind dat raar......

Iemand een oplossing ( of een dealer die het wel gelukt is)
XC60 T8 AWD Inscriprion + winterline + panorama - denim blue MY2020
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
Gebruikersavatar
Edjereloaded
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20.10.2014 - 13:23
Locatie: Breda/Roosendaal

Beste Rob,

In de handleiding staat het onderstaande
Bij verkoop van de auto is het belangrijk om persoonlijke instellingen in de auto te resetten naar de oorspronkelijke fabrieksinstelling.

Heb je het systeem een reset gegeven?

Ook te lezen in de handleiding:
Neem bij verkoop van de auto contact op met een Volvo-dealer om de VOC-dienst af te sluiten.

Is dit daadwerkelijk gebeurd?

Grt
Ed
Volvo V60 D4 Geartronic Volvo Ocean Race 01-2015
BMW 320 D
VW golf GTI
VW Jetta TDI
Ford Focus D
Ik ben van na de oorlog. Laten we dat zo houden.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Waarom zou je VOC niet willen gebruiken?
Heeft alleen maar voordelen.
Rob2
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 20.03.2012 - 20:53
Locatie: Nijmegen

@Ed, de auto is bij Volvo geweest en ge-reset , de eerste eigenaar van de auto was de Volvo dealer (demo), uiteraard hebben
zij VOC geactiveerd ter demonstratie, ik kocht de auto dus mét geactiveerd VOC.
Voor de gein de app op m'n Iphone gezet, het werkt.

@Silver_R ; maar wat moet ik er verder mee, het zal me een zorg zijn dat ik thuis kan weten wat m'n auto verbruikt,
of hoe warm het er is. Er zit geen standkachel in, en SOS- m.i, het belangrijkste blijft gewoon werken.


ik vind het dus te duur voor wat ik er voor krijg.
XC60 T8 AWD Inscriprion + winterline + panorama - denim blue MY2020
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Rob2 schreef: @Silver_R ; maar wat moet ik er verder mee, het zal me een zorg zijn dat ik thuis kan weten wat m'n auto verbruikt,
of hoe warm het er is. Er zit geen standkachel in, en SOS- m.i, het belangrijkste blijft gewoon werken.


ik vind het dus te duur voor wat ik er voor krijg.

Wat dacht je van real time tracking van je auto?
En mocht je jezelf tegen een boom rijden, dan wordt het noodnummer gebeld en Volvo. Die contacten jouw familie.
Dit nog los van alle andere voordelen.
Rob2
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 20.03.2012 - 20:53
Locatie: Nijmegen

De alarmdiensten via de knop SOS en het automatische signaal naar de alarmcentrale bij botsingen blijven echter werken.
Aldus de VOLVO site, de kosten zijn overigens € 270.- voor 2 jaar.
Ik denk geen VOC nodig te hebben /te gebruiken, maar wil eigenlijk ook niet bij elke start een "fout"melding, gewoon ...omdat het irritant is .
Laatst gewijzigd door Rob2 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC60 T8 AWD Inscriprion + winterline + panorama - denim blue MY2020
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Goed te horen.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

En heb je wel een klasse 5 alarmcertificaat? Zo ja, dan zou je aan de verzekering moeten doorgeven dat je geen realtime tracking meer hebt en zo kom je in klasse 3 terecht, wat weer een hogere premie oplevert. Maar kan mij je overweging goed voorstellen.

Correct me if I'm wrong
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob2
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 20.03.2012 - 20:53
Locatie: Nijmegen

Dank voor je tip, ik zou er niet aan gedacht hebben , maar ik heb het even nagekeken,
volgens mijn (bedrijfs) polis moet het klasse 3 zijn, en dat voldoet nu dus nog.
XC60 T8 AWD Inscriprion + winterline + panorama - denim blue MY2020
Volvo 240 GL knalrood 1989
XC40 T4 AWD momentum - Bus.Pack pro + winterline + panorama - osmium grey/ wit dak MY2019
Saab 99 GL 5-speed rood 2 drs.
V70 Dynamic line D3 5 cyl. + winterline - crystal white pearl MY2016 - Volvotune 185pk
S60 R-design D4 - Bus.Pack Pro + winter & security line + Driver support line Black sapphire MY2013
wlaarhov
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30.12.2015 - 11:22
Locatie: Dommelen

Hallo Ed, je schrijft:

In de handleiding staat het onderstaande
Bij verkoop van de auto is het belangrijk om persoonlijke instellingen in de auto te resetten naar de oorspronkelijke fabrieksinstelling.

Heb je het systeem een reset gegeven?

Ook te lezen in de handleiding:
Neem bij verkoop van de auto contact op met een Volvo-dealer om de VOC-dienst af te sluiten.
Is dit daadwerkelijk gebeurd?

Grt
Ed


Maar hoe doe ik dat dan? Ik heb ook "last" van die melding (xc70 My2008) en wil daarvan af.
Is die melding dan echt weg?

Deze melding is het allergrootste probleem met mijn auto ;-) dus verder doet hij het niet zo slecht :-)

groetjes,

Wim,
Volvo XC70 D5 MY2008 265000KM (1-3-2017)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13765
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het systeem is feitelijk ook gedeactiveerd, dat zie je nu alleen keer op keer
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Lijkt of ik dit ook op telegraaf.nl heb gelezen. Volgens mij zijn er wel mogelijkheden. Vraag even VolvoTech
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13765
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Zelf kun je het systeem niet resetten, de dealer moet de vorige eigenaar deactiveren
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”