Mijn 940 is uit 1996, dus dat moet lukken... Ik ga een rondje bellen en laat de uitkomst tzt weten!edraket schreef:De G3 regeling is gebaseerd op de 94/12 regeling. Dat wil zeggen dat auto’s moeten voldoen aan deze norm om in aanmerking te komen voor deze regeling. Zoals de code al aanduidt is deze regeling alleen van toepassing op auto’s die na december 1994 zijn gemaakt. In het verleden zijn auto’s wel goedgekeurd voor G3, de RDW doet dat nu niet meer, en er is nagenoeg geen LPG inbouwer meer die zijn vingers hieraan wil branden. Ik geef je dus heel weinig kans dat het gaat lukken. De remedie is inderdaad verschillende inbouwers bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
Kom ik in aanmerking voor G3?
- Robbert242DL
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 10.04.2005 - 17:01
- Locatie: Etten-Leur
Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
Volvo 940 I.C. Aut 1996
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Grote kans dat het lukt. Het is gene zekerheid. Als voorbeeld de 2.5 motoren van de 850. De 10 klepper van '95 is prima op G3 te zetten, de 20 klepper van dat bouwjaar niet. Blijkbaar voldeed de motor in 95 nog niet aan de 94/12 regeling. Rondje bellen biedt inderdaad uitkomst. Het is altijd lonend om je auto op G3 te zetten als de LPG installatie er in basis voor geschikt is. Er moet dan een andere computer in (kost iets van 250 euro). Bij verkoop levert de auto dit zeker op, nog afgezien wat je zelf bespaart.
Overigens best een wassen neus, en vooral goed voor de inbouwers (en je zelf natuurlijk). Ik geloof namelijk niet dat de auto er echt schoner van wordt. Ik heb mijn 850 destijds laten ombouwen, maar het verbruik bleef exact gelijk.
Overigens best een wassen neus, en vooral goed voor de inbouwers (en je zelf natuurlijk). Ik geloof namelijk niet dat de auto er echt schoner van wordt. Ik heb mijn 850 destijds laten ombouwen, maar het verbruik bleef exact gelijk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- xree
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 19:19
- Locatie: maasstad
Ik heb gisteren mijn 940 om laten bouwen naar G3.
Inderdaad als er motor type B230FK inhangt dan kan ie zonder problemen van G2 naar G3.
ree
Inderdaad als er motor type B230FK inhangt dan kan ie zonder problemen van G2 naar G3.
ree
altijd te laat is ook regelmaat.
civic hondamatic '79 talbot sunbeam '80 caterpillar 926 '95 volvo 340 lpg '83 fiat panda '88 citroen bx '88 suzuki swift '85 -'93 opel corsa td '97 opel astra opc '00 vw polo g40 '92 volvo 940 2.3ic lpg g3 '97 volvo v70 2.5tdi aut '98 honda cb1 '89
ducati monster 900ie dark '02 Nissan Leaf '11 Volvo V70 D5 Summum aut '06
civic hondamatic '79 talbot sunbeam '80 caterpillar 926 '95 volvo 340 lpg '83 fiat panda '88 citroen bx '88 suzuki swift '85 -'93 opel corsa td '97 opel astra opc '00 vw polo g40 '92 volvo 940 2.3ic lpg g3 '97 volvo v70 2.5tdi aut '98 honda cb1 '89
ducati monster 900ie dark '02 Nissan Leaf '11 Volvo V70 D5 Summum aut '06
- Robbert242DL
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 10.04.2005 - 17:01
- Locatie: Etten-Leur
Ik weet nu dus ook dat het kan, heb antwoord uit Son. Kost € 575,- :shock:xree schreef:Ik heb gisteren mijn 940 om laten bouwen naar G3.
Inderdaad als er motor type B230FK inhangt dan kan ie zonder problemen van G2 naar G3.
ree
Toch wel iets meer dan ik verwacht had. Kost me dus bijna 2 jaar om dit terug te verdienen. Dus nog maar even over nadenken...
Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
Volvo 940 I.C. Aut 1996
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
T levert je bij eventuele verkoop ook meer op...Robbert242DL schreef:Toch wel iets meer dan ik verwacht had. Kost me dus bijna 2 jaar om dit terug te verdienen. Dus nog maar even over nadenken...
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Grappig hoezeer je de mening van deze (ook door mij) gerespecteerde gasinbouwer ineens weer in twijfel trekt, deze man levert naast een geldbesparende dienst ook nog eens materialen en dat kost nu eenmaal iets, met aleen gratis informatie kom je er in deze toch echt niet.Ludo schreef:d'r zijn ook nog andere gasboeren.Robbert242DL schreef: Ik weet nu dus ook dat het kan, heb antwoord uit Son. Kost € 575,- :shock:
informatie vragen..... kost niks.
En als naast wat moeite die investering iemand ook al teveel is om wat voordeel te behalen doet hij het toch gewoon niet... (:shock: 2 jaar om € 575,-- terug te verdienen? dat is toch iets heel anders als menig pro-gasfan hier suggereert)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ik trek niks in twijfel Bart. (je moet geen aannames doen
)
en ik twijfel zéker niet aan Léan Mesman.
ik schrijf hier alleen ervaringen neer van anderen, zoek maar eens op het 850 forum.
er zijn zat gasboeren die het voor (véél) minder doen.
dus ja, je gaat het zéker redden door wat gratis informatie te vragen links en rechts.
en ik twijfel zéker niet aan Léan Mesman.
ik schrijf hier alleen ervaringen neer van anderen, zoek maar eens op het 850 forum.
er zijn zat gasboeren die het voor (véél) minder doen.
dus ja, je gaat het zéker redden door wat gratis informatie te vragen links en rechts.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Je hebt absoluut gelijk, dat was idd een aanname mijnerzijds :oops: .Ludo schreef:ik trek niks in twijfel Bart. (je moet geen aannames doen)
en ik twijfel zéker niet aan Léan Mesman.
ik schrijf hier alleen ervaringen neer van anderen, zoek maar eens op het 850 forum.
er zijn zat gasboeren die het voor (véél) minder doen.
dus ja, je gaat het zéker redden door wat gratis informatie te vragen links en rechts.
Blijf er wel bij dat de berijder zelf wel iets van moeite (fysiek danwel financieel) mag doen voor een (door velen gesuggereerde) structurele besparing, vind het dan ook zeer eigenaardig dat met de voordelen van gas die jij keer op keer noemt hij toch 2 jaar nodig heeft om die € 575,-- terug te verdienen.
- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
Ik snap even iets niet Bart,
Robbert242DL rijdt al op gas (en heeft daar dus al het voordeel van...), het gaat dus alleen om het EXTRA voordeel op de wegenbelasting (certificering voor G3). En dat bedrag is dus in 2 jaar denk ik moeilijker terug te verdienen (of snap ik het nu niet meer...kan ook );-)
Robbert242DL rijdt al op gas (en heeft daar dus al het voordeel van...), het gaat dus alleen om het EXTRA voordeel op de wegenbelasting (certificering voor G3). En dat bedrag is dus in 2 jaar denk ik moeilijker terug te verdienen (of snap ik het nu niet meer...kan ook );-)
V40
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ Okke, daar heb je idd een puntje...
Zo bekeken is de mrb op G3 in Brabant € 830,-- (bij een wagengewicht van 1450kg) waar die op G € 1188,-- is, dan heb je +/- 19 maanden nodig om de investering naar G3 terug te verdienen.
Zo bekeken is de mrb op G3 in Brabant € 830,-- (bij een wagengewicht van 1450kg) waar die op G € 1188,-- is, dan heb je +/- 19 maanden nodig om de investering naar G3 terug te verdienen.
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dit zit dus puur in belastingen.
zo zie je ook maar weer, regeringen hebben al jaren de bek vol van milieu.
maar dat een 'propere' chauffeur er een extra kost aan overhoud, daar rept niemand over.
die hele wegenbelastingen zijn dus puur gebaseerd op inkomsten.
ben benieuwd wanneer en welke belasting ze gaan uitvinden om (diesel)mensen met zo'n speciale roetfilter te 'straffen'.
zo zie je ook maar weer, regeringen hebben al jaren de bek vol van milieu.
maar dat een 'propere' chauffeur er een extra kost aan overhoud, daar rept niemand over.
die hele wegenbelastingen zijn dus puur gebaseerd op inkomsten.
ben benieuwd wanneer en welke belasting ze gaan uitvinden om (diesel)mensen met zo'n speciale roetfilter te 'straffen'.
- Robbert242DL
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 10.04.2005 - 17:01
- Locatie: Etten-Leur
Je snapt het perfect. De investering ben ik bereid te doen, maar dan "moet" ik 2 jaar in de auto rijden om maar voor een miniem voordeel in aanmerking te komen. Redelijk lang. Dus denk er even over na. Ben al wel blij dat het uberhaupt gaatOkke schreef:Ik snap even iets niet Bart,
Robbert242DL rijdt al op gas (en heeft daar dus al het voordeel van...), het gaat dus alleen om het EXTRA voordeel op de wegenbelasting (certificering voor G3). En dat bedrag is dus in 2 jaar denk ik moeilijker terug te verdienen (of snap ik het nu niet meer...kan ook );-)

Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
Volvo 940 I.C. Aut 1996
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ludo,Ludo schreef:dit zit dus puur in belastingen.
zo zie je ook maar weer, regeringen hebben al jaren de bek vol van milieu.
maar dat een 'propere' chauffeur er een extra kost aan overhoud, daar rept niemand over.
die hele wegenbelastingen zijn dus puur gebaseerd op inkomsten.
ben benieuwd wanneer en welke belasting ze gaan uitvinden om (diesel)mensen met zo'n speciale roetfilter te 'straffen'.
Van die motorrijtuigenbelasting bij ons wordt je niet blij. Die is gerelateerd aan het gewicht en gaat progressief omhoog als je boven de 1350 kg komt.
En dieselaars betalen, ondanks een roetfilter al meer BPM (straftoeslag) en ongeveer het 3 voudige van een benzine of G3 rijder. (en een G3 rijder betaalt ook ietsjes meer dan een benzine rijder.)
Ja, waarom denk je dat wij zo blij zijn hier in Nederland met al die belastingen.
Waarom denk je dat Bi-Fuel hier niet meer verkoopt. (ondanks het lagere MRB tarief)
Leve de vrijstaat Nederland. (Voor buitenlands belastingontduikers een waar paradijs voor de Nederlandse autorijders een crime)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ohw ja Robbert,
Je bent toch wel van plan ietsjes langer in de 940 te blijven rijden dan in de GLT toch.
Of was je van plan je 242 binnen 2 jaar klaar te hebben.
Je bent toch wel van plan ietsjes langer in de 940 te blijven rijden dan in de GLT toch.
Of was je van plan je 242 binnen 2 jaar klaar te hebben.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Robbert242DL
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 10.04.2005 - 17:01
- Locatie: Etten-Leur
Ik was ook van plan nog jaren de GLT te rijden. M.a.w. je weet het nooit.V480-V40 schreef:Ohw ja Robbert,
Je bent toch wel van plan ietsjes langer in de 940 te blijven rijden dan in de GLT toch.
Of was je van plan je 242 binnen 2 jaar klaar te hebben.
242 blijft voor erbij, wanneer die ook afkomt, niet voor structureel woon-werk met 50.000 km per jaar.
2 Jaar verder heeft de 940 dus ruim 525.000 km op de teller staan voor ik enigszins voordeel zal hebben bij deze prijs. Daar moet je ook rekening mee houden

Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
Volvo 940 I.C. Aut 1996
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zoals ik al eerder had geschreven (en anderen ook) krijg je echt een stuk meer voor je auto als je hem verkoopt met G3 lpg erin. Alleen daarvoor is het al de moeite. Het is dus altijd lonend om om te bouwen.Robbert242DL schreef:Je snapt het perfect. De investering ben ik bereid te doen, maar dan "moet" ik 2 jaar in de auto rijden om maar voor een miniem voordeel in aanmerking te komen. Redelijk lang. Dus denk er even over na. Ben al wel blij dat het uberhaupt gaatOkke schreef:Ik snap even iets niet Bart,
Robbert242DL rijdt al op gas (en heeft daar dus al het voordeel van...), het gaat dus alleen om het EXTRA voordeel op de wegenbelasting (certificering voor G3). En dat bedrag is dus in 2 jaar denk ik moeilijker terug te verdienen (of snap ik het nu niet meer...kan ook );-)
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een "G3 rijder" krijgt (in dit specifieke geval) jaar na jaar een voordeel van € 358,-- per jaar t.o.v. de "G rijder" (10 jaar rijden = 10x € 358,--)Ludo schreef:dit zit dus puur in belastingen.
zo zie je ook maar weer, regeringen hebben al jaren de bek vol van milieu.
maar dat een 'propere' chauffeur er een extra kost aan overhoud, daar rept niemand over.
die hele wegenbelastingen zijn dus puur gebaseerd op inkomsten.
ben benieuwd wanneer en welke belasting ze gaan uitvinden om (diesel)mensen met zo'n speciale roetfilter te 'straffen'.
Een dieselrijder krijgt weliswaar een eenmalige subsidie voor plaatsing van een roetfilter maar betaald vervolgens met zijn schonere diesel hetzelfde als de niet schone diesel.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ben benieuwd of dat ook met terugwerkende kracht gaat werken.bart simpson schreef: Een dieselrijder krijgt weliswaar een eenmalige subsidie voor plaatsing van een roetfilter ...
zie dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=#136807