Na de deur plat gelopen te hebben bij mijn garagist, kom ik ten rade bij jullie en hoop ik dat jullie me kunnen verder helpen.
Ik rij, sinds enkele jaren, met een Volvo s80 D5 van 2004. Nooit heb ik problemen met de auto gehad en heb hem zelfs laten remappen tot 195 pk.
Deze remapping heb ik er nu een 70.000 km opzitten van de totale 263.000 km.
Op een dag gaf hij plots de melding "Versnellingsbak service vereist". De auto bleef dan in zijn 4de? versnelling hangen en gaf een schok als ik hem dan in neutraal legde. Ook het display gaf ipv een D, een min-teken weer. Even stilleggen en het probleem was weer weg (buiten de melding). Mijn garagist heeft de bak reeds geflushd en het probleem was dan ook verleden tijd... tot voor kort. Bij een snelheid van 120 à 130 km/uur verscheen dat vreselijke min-teken weer.
Ik ben hiermee terug naar mijn garagist gegaan en hij wist me te vertellen dat de versnellingsbak van mijn Volvo, geen weg wist met het vermogen dat het nu produceerde sinds het chippen. Raar is dan wel dat ik hier 70.000 km probleemloos mee heb rondgereden en nu plots kan de bak het niet meer aan ???

Daar de motor en de auto zelf nog heel goed zijn, zou het zonde zijn om hem weg te doen, daarom vraag ik aan jullie of er iemand in dezelfde situatie als mij heeft gezeten en of er een oplossing voor gevonden is.
hopelijk kan ik hier een antwoord vinden.

Met vele Volvo-groeten,
Jochen