Beste forumleden,
Na een ongeluk te hebben gehad heb ik zowel deur, voorscherm als ook mijn spiegel aan de rechterkant moeten vervangen.
Daar het hier een V70 T-5 uit bouwjaar 2001 betreft met een km-stand van 315+ km is deze economisch total-loss verklaard.
Nu heb ik bij Auto RIMA de onderdelen in kleur aangeschaft zodat de auto weer toonbaar is.
Helaas heb ik nu een spiegel welke dienst weigert en niet blijft staan op de ingestelde stand.
Als ik de spiegel instel gaat het prima tot dat ik de auto uitzet en de deur vergrendel met de afstandsbediening.
Zodra ik dan de deur weer ontgrendel hoor ik het geratel van de spiegel en staat deze weer in zijn uiterste stand.
De verwarming etc. functioneert gewoon en prima.
Wie kan mij verder helpen dit probleem op te lossen ik heb de oude en beschadigde spiegel in ieder geval nog niet weg gedaan.
Spiegel V70
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Volvo T5 geartronic 2001 comfortline, sportline etc. nebula 18";
-
- 4th Gear member
Ja vervelend.
Je zou het binnenwerk eventueel kunnen omzetten, dat is het enige wat ik nu kan verzinnen.
Wel hulde dat je hem opknapt!
En dan nog onderdelen in de kleur vinden ook.
Je zou het binnenwerk eventueel kunnen omzetten, dat is het enige wat ik nu kan verzinnen.
Wel hulde dat je hem opknapt!
En dan nog onderdelen in de kleur vinden ook.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
-
- 6th Gear member
Klinkt alsof je een verkeerde spiegel hebt. Kan het zijn dat je electrische verstelbare stoelen hebt met geheugen? Dan heb je ook een geheugenspiegel nodig. Een spiegel zonder geheugen (2 potmetertjes) kan zijn stand niet teruggeven aan de electronicamodule in de deur. Hierdoor probeert de module om de spiegel naar de opgeslagen stand te bewegen, maar krijgt geen terugkoppeling van de huidige stand en raakt in de war. Na een korte tijd geeft de deurmodule de pogingen op.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Wat fijn deze reacties allemaal.
iK denk dat Marcel het dichtste in de buurt zit van de oplossing.
Ik heb idd elektrische stoelen met geheugen.
Nu heb ik de spiegel bekeken en idd het is een andere.
Wat verschilt er er zit geen instap verlichting in de spiegel.
Zal morgen even met RIMA contacten daar deze spiegel bij hun vandaan is gekomen.
De oude spiegel heb ik wel opgehaald dus heb het verschil nu in beeld.
Echter deze is dusdanig beschadigd dat ik het binnenwerk niet meer kan hergebruiken.
iK denk dat Marcel het dichtste in de buurt zit van de oplossing.
Ik heb idd elektrische stoelen met geheugen.
Nu heb ik de spiegel bekeken en idd het is een andere.
Wat verschilt er er zit geen instap verlichting in de spiegel.
Zal morgen even met RIMA contacten daar deze spiegel bij hun vandaan is gekomen.
De oude spiegel heb ik wel opgehaald dus heb het verschil nu in beeld.
Echter deze is dusdanig beschadigd dat ik het binnenwerk niet meer kan hergebruiken.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Vandaag de nieuwe spiegel gemonteerd en ja hoor hij werkt zelfs de instapverlichting.
Gelukkig dat ik was naeen uurtje werk.
Echter ben nog niet helemaal gelukkig namelijk de spiegel klapt niet in?
Dus links wel en rechts dus niet?
Wie heeft er een mogelijke oplossing van dit probleem?
Dan als laatste een vraag bij het verwijderen van het deurpaneel zag ik dat ik een aantal van die drukknopjes miste?
Wie kan mij vertellen waar ik deze kan bestellen of wellicht zijn er wat forumleden welke er nog een aantal hebben liggen welke ik kan overnemen.
Hoor weer graag van jullie
Gelukkig dat ik was naeen uurtje werk.
Echter ben nog niet helemaal gelukkig namelijk de spiegel klapt niet in?
Dus links wel en rechts dus niet?
Wie heeft er een mogelijke oplossing van dit probleem?
Dan als laatste een vraag bij het verwijderen van het deurpaneel zag ik dat ik een aantal van die drukknopjes miste?
Wie kan mij vertellen waar ik deze kan bestellen of wellicht zijn er wat forumleden welke er nog een aantal hebben liggen welke ik kan overnemen.
Hoor weer graag van jullie
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi Marcel,
Ik heb de oude kapotte spiegel wat betreft de nummers naast elkaar gehad en daar zal geen verschil in.
Ook heb ik het aantal dragen in het streckerblokje geteld en bekeken en deze waren exact eender.
Dus ik ga ervanuit dat de spiegel nu niet meer de boosdoener is.
Voor mij is dan ook het motortje een serieuze optie? Waar zit dat motortje als ik mag vragen?
Ik heb de oude kapotte spiegel wat betreft de nummers naast elkaar gehad en daar zal geen verschil in.
Ook heb ik het aantal dragen in het streckerblokje geteld en bekeken en deze waren exact eender.
Dus ik ga ervanuit dat de spiegel nu niet meer de boosdoener is.
Voor mij is dan ook het motortje een serieuze optie? Waar zit dat motortje als ik mag vragen?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Motor overzetten gaat niet, zit "geklonken" in het scharnierende deel.
Je kunt vrij eenvoudig op de klapmotor meten, daar komt 12V op te staan op het moment dat je inklap opdracht geeft middels de knop op je dash.
Is die 12V er? Dan is de inklap-motor helaas kaputt.
Je kunt vrij eenvoudig op de klapmotor meten, daar komt 12V op te staan op het moment dat je inklap opdracht geeft middels de knop op je dash.
Is die 12V er? Dan is de inklap-motor helaas kaputt.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Turbotom
- 2nd Gear member
Drukknopjes voor de montage van het deurpaneel kan uiteraard de Volvodealer je leveren.
Het motortje vind je ter plaatse van het scharnier van de spiegel. Twee draadjes komen er aan de bovenzijde uit. Zoals Bob meldt even wat isolatie verwijderen en met een multimeter checken of er spanning op komt bij het bedienen van de klapfunctie. Deze motoren lijken regelmatig de geest te geven.
Tom
Het motortje vind je ter plaatse van het scharnier van de spiegel. Twee draadjes komen er aan de bovenzijde uit. Zoals Bob meldt even wat isolatie verwijderen en met een multimeter checken of er spanning op komt bij het bedienen van de klapfunctie. Deze motoren lijken regelmatig de geest te geven.
Tom