Ik ben benieuwd of er een gemakkelijke oplossing is voor mijn probleem. Een XC90 bj. 2007 (mod. 2008) voorzien van RTI met kaarten uit die periode valt niet te voorzien van recentere kaarten uit 2012 (originele DVD's jr. 2012)
Het installeren gaat tot het punt dat er een rijtje oranje blokjes in de display te zien is. Daarna gaat het scherm op zwart en blijft constant, met korte tussenpozen, naar beneden en boven gaan. Ik ben nu al de hele middag bezig en het installatieproces zou nu zo onderhand wel klaar mogen/kunnen zijn...(Dit duurt toch zo'n 3 uur als ik het goed heb?) Of moet ik nog meer geduld hebben?
Het voordeel van het hebben van nieuwere kaarten had ook meteen een nadeel, want met ingang van welke update dan ook moet de DVD in de unit blijven zitten en is de werking niet meer uitsluitend afhankelijk van de harddisk (met de nodige te verwachten mechanische problemen van de fijne techniek en bewegende delen van een DVD-speler toch?) en dus ook meteen mijn motivatie om lang te wachten met het kopen van een update. Nu ik die goedkope originele DVD's te pakken heb kunnen krijgen voor slechts 17 euro was in ieder geval de financiële horde genomen want ik had ieder geval geen zin om de bijna 200 euro neer te leggen voor nieuwe kaarten, met als mogelijk risico van een falend of haperend systeem.
Maar nu zit ik dus met het probleem van een vastgelopen systeem (althans zo lijkt het) en ben ik in feite verder van huis dan voordat ik begon met het opwaarderen van mijn navigatiesysteem en heb al spijt als haren op m'n hoofd van dit geintje...Had ik het maar nooit gedaan!
Nu dus de uiteindelijke vraag; Valt mijn navigatie te downgraden naar fabrieksinstellingen zodat ik weer een uitsluitend op de harddisk draaiend systeem krijg? (en ik dan maar uit arrenmoede met oude kaarten uit 2007 rond rijd) En moet ik hiervoor gebruik maken van de diensten van de dealer of is hier een leuk foefje voor?

Graag jullie suggesties of ideeën?
Al vast bedankt voor alle hulp!