koster schreef:
Met belangstelling lees ik dit dagboek .
Leuk om te volgen!
Goed om te horen! ik doe mijn best om zoveel mogelijk van mijn 'ervaringen' hier te posten, er kan soms wel wat tijd tussen zitten

Ik merk wel dat ik toch wat meer foto's moet maken, dat zou het nog wat leuker aankleden.
edraket schreef:
Het verschil in comfort valt wel mee, hangt sterk af van de bandenkeuze. Ik rijd met 18" en michelins, en vindt het verschil in comfort niet heel erg groot. Wel voel je dat het onafgeveerde gewicht omhoog is gegaan, de band heeft soms wat moeite met het volgen van korte, snelle bewegingen.
chippen gewoon doen, je krijgt daar heel veel rijplezier voor terug. Wel oppassen met teveel koppel ivm de koppeling!
Dankje voor jouw ervaringen met de bandenmaat, het heeft nu geen haast of noodzaak maar het blijft toch ergens op mijn lijstje staan
Ander nieuwtje is wel dat de afspraak voor een tuning bij Volvotune is gemaakt voor 20 juni, deze gaat dus sowieso door edraket! Wat ik zo begrijp is dat Obbe goed kijkt naar wat verantwoord is qua tuning voor de auto, geen zorgen wat dat betreft. (dan maar 20Nm minder)
Oja, in mijn vorige post zei ik nog heel enthousiast dat ik al een afspraak had staan voor de lekkende band; die afspraak heb ik helaas af moeten zeggen omdat de Seat Altea van een maat van me hem in de steek liet en er toch wel écht verhuist moest worden... Kwarteltje 2 dagen autoloos en 2 avonden druk met sjouwen, waar een V70 al niet goed voor is...
Tot slot: het 'hikken' van de auto op cruise control lijkt wat vaker voor te komen, eerste en gemakkelijkste gok zijn de bougies (geen idee wanneer die voor het laatst zijn vervangen) als het weer morgen een beetje meezit ga ik deze dus even nakijken.
volgende punten zijn dan:
- bobines
- bougiekabels (deze zijn geloof ik makkelijk door te meten naast een visuele inspectie)
- vacuümslangen
- luchtmassameter checken+reinigen
- gasklephuis checken+reinigen
Ik heb nog geen enkele keer een 'check engine'-lampje o.i.d. gehad (wat je soms in andere gevallen wel leest) dus ik denk/hoop dat het in een van deze makkelijke oorzaken te vinden is. Sowieso niet onverstandig om dit even te checken voordat ik er volgende week mee naar Volvotune ga, op Youtube heb ik al een aantal handige how-to filmpjes gevonden dus dat gaat me wel lukken