Hallo allemaal,
Laatst heb ik mijn opel vectra verkocht, die ik al zo'n 5 jaar in bezit had. Het was een fijne auto op de snelweg. En graag wilde ik overstappen op volvo, niet dat ik het gehad heb met opel, maar van vrienden kreeg ik te horen dat het een leuke reisauto was. Met name de s60 en de s80. Ik reis veel naar landen in het oosten, en daarom wilde ik dus een betrouwbare auto. Eerst werd mij de s60 d5 geartronic aangeraden. Na onderzoek bleek dat de achterpassagiers niet lekker zouden zitten, vanwege kleine beenruimte. De s80 daarentegen is perfect. Dus mijn vraag, zitten er veel verschillen tussen de s60 en de s80? Behalve dat de s80 langer is? En wat zouden jullie mij dan aanraden? Een handbak of de automaat? Want ik heb geen ervaring met de automaten van volvo en wil desnoods de dure reparaties voorkomen, als volvo over het algemeen slechte automaatbakken heeft. Zelf heb ik nooit eerder in een s60/s80 gezeten. Rijden ze wel lekker?
Sorry voor de heleboel vragen, maar ikzelf vind het belangrijk dat ik een goede keuze maak bij het autokopen. En wil wel jullie ervaringen horen.
Alvast bedankt!
Groetjes Jaap
s60 d5 of s80 d5
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nu is een S80 ten opzichte van een Vectra echt een hele andere beleving. Ikzelf heb ooit zakelijk een Vectra uit 2000 gereden, die kon al niet op tegen de toenmalige V40 uit 2000 die ik privé reed.
En ik kan je inderdaad een S80 aanbevelen in plaats van een S60 vanwege de ruimte. De S80 is daarnaast over het algemeen wat comfortabeler afgeveerd t.o.v. de S60 en veel meer een comfortabele cruiser dan de wat "sportievere" S60. Zie daarnaast in de hiërarchie de S60 als het kleinere broertje van de S80.
Voor wat betreft de automaten of, zoals bij Volvo vanaf 2002 de Geartronic, de desbetreffende topics. De automaten/Geartronics van Volvo zijn gewoon goed. Niet meer en niet minder. Je hoort op fora meestal alleen de negatieve verhalen. Maar dat is slechts een klein percentage. De meerderheid voldoet gewoon. Het is natuurlijk niet meer de modernste automaat als je een S60 of S80 voor 2007 zoekt maar nogmaals hij voldoet uitstekend. Mocht je toch twijfelen aan de conditie, laat een powerflush uitvoeren bij één van de forumsponsors die dit aanbieden. Lees hierover in de topics van de powerflush.
Veel succes bij het uitvinden van wat je nu precies wilt.
En ik kan je inderdaad een S80 aanbevelen in plaats van een S60 vanwege de ruimte. De S80 is daarnaast over het algemeen wat comfortabeler afgeveerd t.o.v. de S60 en veel meer een comfortabele cruiser dan de wat "sportievere" S60. Zie daarnaast in de hiërarchie de S60 als het kleinere broertje van de S80.
Voor wat betreft de automaten of, zoals bij Volvo vanaf 2002 de Geartronic, de desbetreffende topics. De automaten/Geartronics van Volvo zijn gewoon goed. Niet meer en niet minder. Je hoort op fora meestal alleen de negatieve verhalen. Maar dat is slechts een klein percentage. De meerderheid voldoet gewoon. Het is natuurlijk niet meer de modernste automaat als je een S60 of S80 voor 2007 zoekt maar nogmaals hij voldoet uitstekend. Mocht je toch twijfelen aan de conditie, laat een powerflush uitvoeren bij één van de forumsponsors die dit aanbieden. Lees hierover in de topics van de powerflush.
Veel succes bij het uitvinden van wat je nu precies wilt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 31.03.2015 - 19:33
bedankt voor je snelle reactie!V480-S60 schreef: Nu is een S80 ten opzichte van een Vectra echt een hele andere beleving. Ikzelf heb ooit zakelijk een Vectra uit 2000 gereden, die kon al niet op tegen de toenmalige V40 uit 2000 die ik privé reed.
En ik kan je inderdaad een S80 aanbevelen in plaats van een S60 vanwege de ruimte. De S80 is daarnaast over het algemeen wat comfortabeler afgeveerd t.o.v. de S60 en veel meer een comfortabele cruiser dan de wat "sportievere" S60. Zie daarnaast in de hiërarchie de S60 als het kleinere broertje van de S80.
Voor wat betreft de automaten of, zoals bij Volvo vanaf 2002 de Geartronic, de desbetreffende topics. De automaten/Geartronics van Volvo zijn gewoon goed. Niet meer en niet minder. Je hoort op fora meestal alleen de negatieve verhalen. Maar dat is slechts een klein percentage. De meerderheid voldoet gewoon. Het is natuurlijk niet meer de modernste automaat als je een S60 of S80 voor 2007 zoekt maar nogmaals hij voldoet uitstekend. Mocht je toch twijfelen aan de conditie, laat een powerflush uitvoeren bij één van de forumsponsors die dit aanbieden. Lees hierover in de topics van de powerflush.
Veel succes bij het uitvinden van wat je nu precies wilt.
Ik geloof best dat de overstap van een vectra naar een s80 groot is. Vooral als jij het zegt, omdat je zelf beide auto's kent. Het liefst wil ik een automaat. Hier en daar kom ik goed onderhouden volvo's tegen met ruim 2 ton op de teller. De modellen die ik zoek zijn tussen de 2003 en 2006. Lagere kilometerstanden kan ik niet vinden. Wat zeggen jullie ervan? Wat zal ik als grens moeten zien? Ik zie een boel volvo's die mooi tegen de 5 ton zitten, dus ik geloof best dat 2 ton als 'net ingereden' wordt beschouwd. Wel weet ik dat bij vele diesels als de tdi's ruim bij 2 ton kilometer de turbo's moeten vervangen. Hoe zit het me de d5 blokken? Hangen daar ook dergelijke kosten bij, bij dat soort kilometerstanden?
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
In het geval van achter passagiers zou ik ook zeggen neem de S80. Ik heb een S60 en het is belachelijk klein achterin, zeker omdat het van buiten echt wel een grote auto is.
De lijn van de S60 vind ik dan weer mooier dan die van de S80, gewoon iets sportiever en meer coupe dan de vrij rechte S80.
Het zijn beide echte snelwegauto's. Niet bedoeld voor de supermarkt met hun grote draaicirkel, maar om lekker lange afstanden mee te toeren. De sportstoelen in de S60 zitten echt geweldig, van de S80 weet ik dat niet maar het zou weer een stapje hoger moeten zijn.
Het mooie is dat ze beide ongeveer even zwaar zijn, dus voor de MRB maakt het niet veel uit.
De lijn van de S60 vind ik dan weer mooier dan die van de S80, gewoon iets sportiever en meer coupe dan de vrij rechte S80.
Het zijn beide echte snelwegauto's. Niet bedoeld voor de supermarkt met hun grote draaicirkel, maar om lekker lange afstanden mee te toeren. De sportstoelen in de S60 zitten echt geweldig, van de S80 weet ik dat niet maar het zou weer een stapje hoger moeten zijn.
Het mooie is dat ze beide ongeveer even zwaar zijn, dus voor de MRB maakt het niet veel uit.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
De D5 blokken zijn een stuk degelijker dan de 2.0TDI blokken. Ik heb met mijn laatste D5 met Geartronic ruim 270.000 km gereden en geen centje pijn. Ook geen nieuwe turbo nodig gehad. De auto moet echter wel volgens schema onderhouden worden/zijn. Dan heb je de minste kans op onverwachte kosten. En natuurlijk een auto kost geld. En zeker een wat oudere met meer dan 2 ton op de klok. Dat heet slijtage. En daar hebben andere merken net zoveel last van.
Overigens zitten de stoelen in een S80 nog weer wat fijner dan in een S60.
Overigens zitten de stoelen in een S80 nog weer wat fijner dan in een S60.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- LtStone
- 4th Gear member
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
- Locatie: Amstelveen
Hmmm wat een leuke vragen!
Vraag: Laatst heb ik mijn opel vectra verkocht, die ik al zo'n 5 jaar in bezit had. Het was een fijne auto op de snelweg. En graag wilde ik overstappen op volvo, niet dat ik het gehad heb met opel, maar van vrienden kreeg ik te horen dat het een leuke reisauto was. Met name de s60 en de s80
Antwoord: dat klopt, goede wijze vrienden heb jij, DOEN!
Vraag: Ik reis veel naar landen in het oosten, en daarom wilde ik dus een betrouwbare auto. Eerst werd mij de s60 d5 geartronic aangeraden. Na onderzoek bleek dat de achterpassagiers niet lekker zouden zitten, vanwege kleine beenruimte. De s80 daarentegen is perfect.
Antwoord: dat klopt de S60 is toch eigenlijk meer een veredelde coupé, achter wordt het daarom voor volwassenen wel een beetje krap, kinderen geen probleem als ze niet uit de klei getrokken zijn
Vraag: zitten er veel verschillen tussen de s60 en de s80? Behalve dat de s80 langer is?
Antwoord: jaaaaaaaaaa, de S80 is meer uitgebracht met een limousine idee en de S60 voor de wat "sportivere" rijder. Dat gaat in alle aspecten die hiermee te maken hebben uitmaken, stuurgedrag, motor, vering, zicht (rondom), afwerking, banden, verbruik, interieur enzovoorts enzoverder (waarbij ik even voorbij ga aan "familie-kenmerken". Voor mensen van buiten kan ik me namelijk voorstellen dat alle Volvo's "op elkaar lijken" behalve als de een een station en de ander een sedan is)
Vraag: En wat zouden jullie mij dan aanraden? Een handbak of een automaat
Antwoord: er is niets mis met zowel een handbak of een automaat mits goed onderhouden (!!!), je zult dan dus geen dure reparaties krijgen. Handbak is "sportiever", (iets) zuiniger maar neem gewoon een automaat, de geartronic is een goede bak. Je zult blij met me zijn als je weer eens in de file staat (en ja die hebben we in dit land nóóit).
Vraag: Zelf heb ik nooit eerder in een s60/s80 gezeten. Rijden ze wel lekker?
Antwoord: JA! Met respect voor de Vectra, maar dit is van een andere orde, maak je daar maar geen zorgen over...
Opmerking: Sorry voor de heleboel vragen, maar ikzelf vind het belangrijk dat ik een goede keuze maak bij het autokopen. En wil wel jullie ervaringen horen
Antwoord: geen probleem gekkie!
Alvast bedankt!
Antwoord: no problem
Vraag: Laatst heb ik mijn opel vectra verkocht, die ik al zo'n 5 jaar in bezit had. Het was een fijne auto op de snelweg. En graag wilde ik overstappen op volvo, niet dat ik het gehad heb met opel, maar van vrienden kreeg ik te horen dat het een leuke reisauto was. Met name de s60 en de s80
Antwoord: dat klopt, goede wijze vrienden heb jij, DOEN!
Vraag: Ik reis veel naar landen in het oosten, en daarom wilde ik dus een betrouwbare auto. Eerst werd mij de s60 d5 geartronic aangeraden. Na onderzoek bleek dat de achterpassagiers niet lekker zouden zitten, vanwege kleine beenruimte. De s80 daarentegen is perfect.
Antwoord: dat klopt de S60 is toch eigenlijk meer een veredelde coupé, achter wordt het daarom voor volwassenen wel een beetje krap, kinderen geen probleem als ze niet uit de klei getrokken zijn
Vraag: zitten er veel verschillen tussen de s60 en de s80? Behalve dat de s80 langer is?
Antwoord: jaaaaaaaaaa, de S80 is meer uitgebracht met een limousine idee en de S60 voor de wat "sportivere" rijder. Dat gaat in alle aspecten die hiermee te maken hebben uitmaken, stuurgedrag, motor, vering, zicht (rondom), afwerking, banden, verbruik, interieur enzovoorts enzoverder (waarbij ik even voorbij ga aan "familie-kenmerken". Voor mensen van buiten kan ik me namelijk voorstellen dat alle Volvo's "op elkaar lijken" behalve als de een een station en de ander een sedan is)
Vraag: En wat zouden jullie mij dan aanraden? Een handbak of een automaat
Antwoord: er is niets mis met zowel een handbak of een automaat mits goed onderhouden (!!!), je zult dan dus geen dure reparaties krijgen. Handbak is "sportiever", (iets) zuiniger maar neem gewoon een automaat, de geartronic is een goede bak. Je zult blij met me zijn als je weer eens in de file staat (en ja die hebben we in dit land nóóit).
Vraag: Zelf heb ik nooit eerder in een s60/s80 gezeten. Rijden ze wel lekker?
Antwoord: JA! Met respect voor de Vectra, maar dit is van een andere orde, maak je daar maar geen zorgen over...
Opmerking: Sorry voor de heleboel vragen, maar ikzelf vind het belangrijk dat ik een goede keuze maak bij het autokopen. En wil wel jullie ervaringen horen
Antwoord: geen probleem gekkie!
Alvast bedankt!
Antwoord: no problem

Laatst gewijzigd door LtStone op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 31.03.2015 - 19:33
LtStone schreef: Hmmm wat een leuke vragen!
Vraag: Laatst heb ik mijn opel vectra verkocht, die ik al zo'n 5 jaar in bezit had. Het was een fijne auto op de snelweg. En graag wilde ik overstappen op volvo, niet dat ik het gehad heb met opel, maar van vrienden kreeg ik te horen dat het een leuke reisauto was. Met name de s60 en de s80
Antwoord: dat klopt, goede wijze vrienden heb jij, DOEN!
Vraag: Ik reis veel naar landen in het oosten, en daarom wilde ik dus een betrouwbare auto. Eerst werd mij de s60 d5 geartronic aangeraden. Na onderzoek bleek dat de achterpassagiers niet lekker zouden zitten, vanwege kleine beenruimte. De s80 daarentegen is perfect.
Antwoord: dat klopt de S60 is toch eigenlijk meer een veredelde coupé, achter wordt het daarom voor volwassenen wel een beetje krap, kinderen geen probleem als ze niet uit de klei getrokken zijn
Vraag: zitten er veel verschillen tussen de s60 en de s80? Behalve dat de s80 langer is?
Antwoord: jaaaaaaaaaa, de S80 is meer uitgebracht met een limousine idee en de S60 voor de wat "sportivere" rijder. Dat gaat in alle aspecten die hiermee te maken hebben uitmaken, stuurgedrag, motor, vering, zicht (rondom), afwerking, banden, verbruik, interieur enzovoorts enzoverder (waarbij ik even voorbij ga aan "familie-kenmerken". Voor mensen van buiten kan ik me namelijk voorstellen dat alle Volvo's "op elkaar lijken" behalve als de een een station en de ander een sedan is)
Vraag: En wat zouden jullie mij dan aanraden? Een handbak of een automaat
Antwoord: er is niets mis met zowel een handbak of een automaat mits goed onderhouden (!!!), je zult dan dus geen dure reparaties krijgen. Handbak is "sportiever", (iets) zuiniger maar neem gewoon een automaat, de geartronic is een goede bak. Je zult blij met me zijn als je weer eens in de file staat (en ja die hebben we in dit land nóóit).
Vraag: Zelf heb ik nooit eerder in een s60/s80 gezeten. Rijden ze wel lekker?
Antwoord: JA! Met respect voor de Vectra, maar dit is van een andere orde, maak je daar maar geen zorgen over...
Opmerking: Sorry voor de heleboel vragen, maar ikzelf vind het belangrijk dat ik een goede keuze maak bij het autokopen. En wil wel jullie ervaringen horen
Antwoord: geen probleem gekkie!
Alvast bedankt!
Antwoord: no problem![]()
Bedankt!

Wat kan ik verwachten van het verbruik? Het is en blijft een grote 5 cilinder. Vraag me af wat de cijfers zijn, vooral van een automaat.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Bij een S60 D5 Geartronic is 1:17,5 heel normaal. Dat was tenminste mijn gemiddelde. Voor een S80 heb ik geen eigen cijfers.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Zo'n S80 rijdt geweldig kan ik je vertellen. De Geartronic is alles over gezegd. Niets mis mee mits goed onderhouden. Flushen is idd een aanrader. Alleen al voor je gemoedsrust. Een D5 met 2 ton op de teller is idd net ingereden 

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10622
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Nietsch aan toe te voegen......Carfreak schreef: Zo'n S80 rijdt geweldig kan ik je vertellen. De Geartronic is alles over gezegd. Niets mis mee mits goed onderhouden. Flushen is idd een aanrader. Alleen al voor je gemoedsrust. Een D5 met 2 ton op de teller is idd net ingereden![]()

“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10622
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Zo is dat. Vake etc. etc. etc.Carfreak schreef: Soms moej gewoon nich so bange ween onnie Hans?![]()
Nou is een 60 ook een heerlijke auto. Maar zo'n S80 waar jij in rijdt is toch ook wel een zeer gave brute auto hoor.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- LtStone
- 4th Gear member
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
- Locatie: Amstelveen
Ja, vergis je niet het feit dat er een klasse tussen de S60 en de S80 zit (met bijbehorend aanschafprijs verschil) ga je ook merken in de beide auto's. Uiteraard zal het vlaggenschip van Volvo een iets ander (lees uitgebreider) feature pakket hebben dan de second in command.
(nou voor een MG ZT-T 260 liet ik de S60 staan!)
(nou voor een MG ZT-T 260 liet ik de S60 staan!)
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Geartronic is ook 5-bak in die jaren in de S80. Vanaf MY 2006 is dat bij de S60 wel een 6-bak.
De "new" S80 heeft ook een 6-bak GT
De "new" S80 heeft ook een 6-bak GT
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 31.03.2015 - 19:33
Toevallig net een s60 d5 gezien. Ik stond versteld van het mooie geluid. Wat me wel opviel was de turbo fluit die de wagen produceerde. Is dat normaal? Niet dat ik het niet leuk vond, in combinatie met de 5 cilinder roffel kreeg ik kippenvel van. Maar is dat een normaal verschijnsel of was er iets mis met zijn turbo?
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Mijn turbo fluit ook, en steeds harder. Staat nu 402.000 km op de teller. Of het goed is dat ze zo hard fluiten vraag ik me eigenlijk ook af.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi