Hallo allemaal,
Bij een dealer heb ik het volgende zien staan:
volvo 940 stationcar turbodiesel automaat uit 1995 met 375.000 km op de teller. Echter, recentelijk is er een andere motor in gestopt, ouder, maar met aanzienlijk minder kilometers.
De wagen is in erg mooie staat, met leren bekleding en cruise control.
De dealer vraagt 5.000 Euro. Wat vinden jullie van deze vraagprijs?
Alvast bedankt voor reactie!
advies gevraagd over aanschaf 940
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Dag meneer kaas,
aankooptips nodig? Kijk even op mijn web-log en stuur even een mailtje naar centraal@hotmail.com
aankooptips nodig? Kijk even op mijn web-log en stuur even een mailtje naar centraal@hotmail.com
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02.11.2006 - 22:48
- Locatie: Utrecht
Ik heb een maand geleden een 940 gekocht bij een dealer. Met 150.000 op de klok. Stond eerst te koop voor 9000 euro, later voor 7750 (was waarschijnlijk nodig omdat er niemand kwam kijken). Ik heb er uiteindelijk 7250 voor betaald, maar geen afleveringskosten. Wel voor die 650 euro teveel (volgens autoweek) BOVAG garantie, is ook wel wat waard. Er is het e.a.a. vervangen aan de airco (zou 1200 euro gekost hebben bij de aircoboer), en mijn radiator is volgende week aan de beurt.
Ik denk dat je nog wel over de prijs zou kunnen onderhandelen. Ik heb het opgezocht in autoweek, de prijs was ongeveer 3500 euro. Maar dit is een indicatie. Maar er moet zeker wel wat af kunnen volgens mij. En ook BOVAG garantie erbij, dat is de dealer volgens mij verplicht boven de 4500 euro.
Succes met onderhandelen!
Ik denk dat je nog wel over de prijs zou kunnen onderhandelen. Ik heb het opgezocht in autoweek, de prijs was ongeveer 3500 euro. Maar dit is een indicatie. Maar er moet zeker wel wat af kunnen volgens mij. En ook BOVAG garantie erbij, dat is de dealer volgens mij verplicht boven de 4500 euro.
Succes met onderhandelen!
Groeten, Ton-Herman
---------
940 LPT 1996, 156.000km
---------
940 LPT 1996, 156.000km
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Meneer kaas!volvorider schreef:Dag meneer kaas,
aankooptips nodig? Kijk even op mijn web-log en stuur even een mailtje naar centraal@hotmail.com

Volvo 940 SE
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Atijd beleefd, blijven toch? Dat is mij vroeger geleerd.....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Willem_V
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 24.05.2006 - 22:06
- Locatie: Drunen
Euh...........
Stond / staat deze in Amersfoort/ Soest ? Heb ze ooit eens gebeld, maar konden telefonisch geen uitsluitsel geven over de km-stand van het "nieuwe" blok.
Wat betreft de prijs, als de auto in goede staat is, er nog wat garantie opzit, het blok mooi droog en het gevoel goed is.........................
Ik heb destijds een aantal maanden gezocht, heb alles bekeken, maar of het was een mooie auto met slecht blok of een goed blok met een slechte auto. Met een slechte auto bedoel ik krassen en deuken, slechte deurpanelen (de vouwen) vuile of kapotte bekleding etc.
@Edit - Heb net overal gezocht, niet gevonden bij Volvo dealer, Autotrader ook blanco, geef eens een tip ?
Willem V.
Stond / staat deze in Amersfoort/ Soest ? Heb ze ooit eens gebeld, maar konden telefonisch geen uitsluitsel geven over de km-stand van het "nieuwe" blok.
Wat betreft de prijs, als de auto in goede staat is, er nog wat garantie opzit, het blok mooi droog en het gevoel goed is.........................
Ik heb destijds een aantal maanden gezocht, heb alles bekeken, maar of het was een mooie auto met slecht blok of een goed blok met een slechte auto. Met een slechte auto bedoel ik krassen en deuken, slechte deurpanelen (de vouwen) vuile of kapotte bekleding etc.
@Edit - Heb net overal gezocht, niet gevonden bij Volvo dealer, Autotrader ook blanco, geef eens een tip ?
Willem V.
245 GL D24 - Donkerblauw Metallic - 1989
945 GLE 16V 155PK Petrolgreen Metallic - 1991
945 GL D24TIC 122 PK Silversand Metallic - 1995 400K
945 GLE 16V 155PK Petrolgreen Metallic - 1991
945 GL D24TIC 122 PK Silversand Metallic - 1995 400K
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 02.08.2005 - 09:42
- Locatie: poortvliet (zeeland)
- Contacteer:
Ben zelf groot fan van de 9 serie td ; met veel plezier in gereden. Motor is gevoelig voor misbruik ; goed warm rijden en cool down . 5Ton is mogelijk bij goed gebruik. Oudere motor maakt niet uit hadden toch allemaal dezelfde VW motor . Automaat en ledere bekleding klinkt niet verkeerd. Verdere opties die werken ? Volvo onderhouds historie of in ieder geval Volvo onderdelen ( olie filter etc ) . Rookt 'ie erg bij koude start ? kan probleem betekenen maar de mijne rookte altijd bij koude start . Kan olie lekkage v.d. turbo zijn. Goede trek kracht vooral in lage toeren? Groot nadeel van de td is dat boven de 140 hij vrij veel toeren maakt ; rijdt onrustig. Vandaar mijn overstap naar V70 tdi ; goed te doen qua aanschaf / 100% Volvo / rijdt SUPER+ goedkoop 1op 18. Oja de td rijdt goed op plantaardige olie (geen olijf olie!!!! ).
Ciao Eric
Ciao Eric
mensen met honden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven is er niets te erven
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25.10.2006 - 07:55
Wat is een cooldown? Bedoel je rustig laten uitprutteren een paar minuutjes? En ja natuurlijk niet gelijk raggen met die bak:-) Het is mijn eerste diesel....
V70 is me wat te veel voorlopig hoor:-) Eerst maar een paar jaar deze!
Wat zou het verbruik zijn van deze TD 940? 1 op 12 of zo iets? Ik ben een rustige rijder..
Alleen op de tripjes naar Duitsland (ongeveer 4 keer per jaar) wil ik op lange stukken wel eens de 150 halen maar meer niet eigenlijk...
Ik heb hem, zeer toevallig, net vandaag gekocht! Zodra hij er is, zet ik wat foto's online:-)
V70 is me wat te veel voorlopig hoor:-) Eerst maar een paar jaar deze!
Wat zou het verbruik zijn van deze TD 940? 1 op 12 of zo iets? Ik ben een rustige rijder..
Alleen op de tripjes naar Duitsland (ongeveer 4 keer per jaar) wil ik op lange stukken wel eens de 150 halen maar meer niet eigenlijk...
Ik heb hem, zeer toevallig, net vandaag gekocht! Zodra hij er is, zet ik wat foto's online:-)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 02.08.2005 - 09:42
- Locatie: poortvliet (zeeland)
- Contacteer:
Cooldown is laatste stuk ( rijdend ) niet boven de 2000 toeren ; is vooral voor je turbo . Die wordt mede gekoeld door de olie . Is slecht om je turbo heet weg te zetten wordt dan nl niet meer gekoeld . Let ook op met remmen met een automaat. Als je veel geremd hebt ( schijven heet ) en je staat voor verkleerslicht houd je altijd je voet op de rem ivm met kruipen van een automaat . Op zo'n moment koelt je schijf niet waar remklauw zit ; koelt dus niet gelijkmatig af . Heb hier nl last van gehad na trip naar Italie een een 850 automaat . Lekker door de italiaanse steden heen , gas d'r op om mee tekomen met de verkeers stroom . Schijven werden hier niet beter van , beetje krom met als gevolg onbalans in je stuur.
Veel plezier met je 940 td ; nogmaals heerlijke auto .Gebruik bij schakelbak was bij mij een 15 km met een liter diesel ; houdt van doorrijden . kwam ook niet boven de 150km / 3500 toeren .
Ciao Eric
Veel plezier met je 940 td ; nogmaals heerlijke auto .Gebruik bij schakelbak was bij mij een 15 km met een liter diesel ; houdt van doorrijden . kwam ook niet boven de 150km / 3500 toeren .
Ciao Eric
mensen met honden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven is er niets te erven
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 02.08.2005 - 09:42
- Locatie: poortvliet (zeeland)
- Contacteer:
Oja nog 1 ding vergeten . Peil regelmatig je olie ; kunnen wat gebruiken.
Ciao Eric
Ciao Eric
mensen met honden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven is er niets te erven
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25.10.2006 - 07:55
HIJ IS BINNEN!
Ofwel; foto's komen eraan. Ik lig echter nu ziek op mijn nest (koorts). Zodra ik weer wat beter ben, upload ik er een paar.
Hij is MOOOOOOOI!
2 vraagjes: Met de koude ochtend start lijkt het alsof hij de eerste honderd/twee honderd meter niet gelijk doorschakelt.. Hij blijft best lang in zijn 1. Is wel weg na 1/2 minuutjes. Hoort dit zo?
Tevens: Dat afkoelen, moet dat altijd? Ik rijd bv rustig met zijn cruisecontrol een afstand van 80 Km met een 100 Km/uur snelheid. Moet ik dan wel of niet afkoelen? (De turbo dan:-) ) en na een gewoon kort stads ritje?
Het is mijn eerste diesel.
Ofwel; foto's komen eraan. Ik lig echter nu ziek op mijn nest (koorts). Zodra ik weer wat beter ben, upload ik er een paar.
Hij is MOOOOOOOI!
2 vraagjes: Met de koude ochtend start lijkt het alsof hij de eerste honderd/twee honderd meter niet gelijk doorschakelt.. Hij blijft best lang in zijn 1. Is wel weg na 1/2 minuutjes. Hoort dit zo?
Tevens: Dat afkoelen, moet dat altijd? Ik rijd bv rustig met zijn cruisecontrol een afstand van 80 Km met een 100 Km/uur snelheid. Moet ik dan wel of niet afkoelen? (De turbo dan:-) ) en na een gewoon kort stads ritje?
Het is mijn eerste diesel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
- Locatie: Almere
Nee joh, als de turbo niet of nauwelijks heeft hoeven werken valt er weinig te cooldownen hoor.
Dat afkoelen is zoals gezegd van belang als de turbo flink heet is gestookt omdat ie hard heeft moeten werken. En daar is geen sprake van in de situaties die jij omschrijft.
Dat afkoelen is zoals gezegd van belang als de turbo flink heet is gestookt omdat ie hard heeft moeten werken. En daar is geen sprake van in de situaties die jij omschrijft.
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 25.10.2006 - 07:55
Oke, foto's zijn online.. Alleen niet hier want ik krijg dat niet voor mekaar:-)
Hier is de link:
http://herman.macuser.nl
Alle commentaar is natuurlijk welkom!
Hier is de link:
http://herman.macuser.nl
Alle commentaar is natuurlijk welkom!
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Zelf ook een 940 turbodiesel gehad, was wel een rookgordijn.....3 ton gelopen en toch de nodige achterstallig onderhoud. Body gaat lang mee en ziet op de foto's er goed uit. Zit er geen onderhoudshistorie bij het nieuwe blok? Of is deze gereviseerd?
Hoe staat het met de kleur van de uitlaatgassen?
Hoe staat het met de kleur van de uitlaatgassen?
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2