Gistermiddag de Volvo ook terug geweest naar de Dealer ivm condensvorming in de koplampen.
Bij mij dus ook een gaatje erin met een membraampje erop en nu afwachten of het goed blijft.
Aangezien hierboven al aangegeven wordt dat het niets uithaald.
De Dealer vertelde wel dat dit goedgekeurd is door Volvo Zweden.
Al iets gehoord Bemmelman van de Dealer of Volvo Zweden ben benieuwd.......
Condensvorming binnenzijde koplampen
- Carfreak
- 7th Gear member
Super irritant. Mijn destijds gloednieuwe VW Golf had er ook last van. Het is dus zeker niet merkgebonden.
Dat hadden we vroeger met de glazen koplampen nooit. Hoezo vooruitgang?
Dat hadden we vroeger met de glazen koplampen nooit. Hoezo vooruitgang?

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Schorpioen
- 5th Gear member
Beslaan van de koplampen bij Xenon verlichting heeft te maken met het feit dat Xenon lampen niet zoveel warmte geven als Halogeen lampen.
In elke lamp zit vocht wat door temperatuurverschillen gaat condenseren.
Voor een goede beluchting behoren er ventilatiegaatjes in te zitten waardoor het eventuele vocht wel uit maar niet in kan.
Veel voorkomende oorzaken van overmatige condens kan komen door niet goed gelijmde glazen aan het unit.
Niet goed gemonteerde rubber afdichtingen waar de bedrading de koplamp in gaat.
Niet goed gemonteerde rubbers achter op de lamp waar. ( Daar waar je bij het lampje kan komen.
Laat ze dat eens controleren.
Voor een goede beluchting behoren er ventilatiegaatjes in te zitten waardoor het eventuele vocht wel uit maar niet in kan.
Veel voorkomende oorzaken van overmatige condens kan komen door niet goed gelijmde glazen aan het unit.
Niet goed gemonteerde rubber afdichtingen waar de bedrading de koplamp in gaat.
Niet goed gemonteerde rubbers achter op de lamp waar. ( Daar waar je bij het lampje kan komen.
Laat ze dat eens controleren.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

-
- 2nd Gear member
Mijn auto heeft vorige week een hele dag binnen gestaan bij de dealer. Toen ik hem 's middags weer op ging halen, kreeg ik te horen dat Volvo Zweden geen toestemming gaf om de koplampen te vervangen. Men moest een heel riedel van handelingen verrichten en dan zou het over moeten zijn. Het zou er aan gelegen hebben dat er nog "oud" vocht in de units zat. Ik heb aangegeven dat ik er mijn twijfels over heb. Ik ben er niet op uit om perse nieuwe koplampen gemonteerd te krijgen, maar wil wel dat het opgelost wordt. Tenslotte wordt je auto er niet beter op van al dat gesleutel. Ook verteld dat ik al een beetje spijt heb van deze Volvo aankoop. Niet voor de auto, maar de manier van klachtenafhandeling. Ben nu wel enkele dagen verder en heb tot nu toe geen condens geconstateerd. De tijd zal het leren.
Ik heb hiervoor ook twee auto's met Xenon gehad en nog nooit condensvorming in de koplampen gehad.Beslaan van de koplampen bij Xenon verlichting heeft te maken met het feit dat Xenon lampen niet zoveel warmte geven als Halogeen lampen.
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
Tussendoor nog Mercedes GLA versleten.
MY 2016 Volvo V40 T5 Carbon edition Polestartuning
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
MY 2015 Volvo V40 T4 R-Design plus | Saphire Black | 18" Ixion II | Business Pack Pro |sportonderstel| Polestartuning | Prive rijder
-
- 2nd Gear member
Heel simpel, het hoort niet, gratis vervangen dus, garantie of niet.
Heb het bij een 5-serie ook gehad, een nieuwe lampunit a 1000,- is niet leuk voor je dealer, maar was na veel gelijm, geboor en membraanpjes de enige werkende oplossing.
Heb het bij een 5-serie ook gehad, een nieuwe lampunit a 1000,- is niet leuk voor je dealer, maar was na veel gelijm, geboor en membraanpjes de enige werkende oplossing.
Laatst gewijzigd door V40-4ever op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Schorpioen
- 5th Gear member
Kan. Niet elke koplamp unit heeft er last van.bemmelenan schreef:
Ik heb hiervoor ook twee auto's met Xenon gehad en nog nooit condensvorming in de koplampen gehad.
Er hoeft maar een klein gaatje op de verkeerde plek te zitten, rubber afdicht tule niet goed gemonteerd of een kit naad van het glas niet goed zitten en je kan last van concensvorming krijgen.
Het vervangen van de koplamp uit geeft ook geen garantie dat de nieuwe het niet heeft.
We hebben er onlangs bij een truck ook één voor garantie vervangen, geclaimd. Lamp is opgevraagd, getest en goed bevonden.
Claim werd geweigerd en we kregen de lamp retour.
Week later een ander voertuig binnen met eenzelfde klacht. Retour gekregen lamp gemonteerd met het idee van we gaan hem gewoon monteren en bij de volgende klacht gaat hij weer retour importeur.
Heel wonderlijk. Geen condensvorming en klant is tevreden.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.

-
- 2nd Gear member
Even een update. Ik kreeg eergisteren een mailtje van mijn dealer, met de vraag of de klacht verholpen was. Ik was net naar mijn werk gereden en dacht laat ik eens ff kijken. Ik had er nog niet echt op gelet. Toen ik naar mijn auto liep zag ik op afstand al, dat het weer mis was. Weer een behoorlijke condensvorming in beide lampen. Ik heb er gelijk foto's van gemaakt en deze doorgestuurd naar mijn dealer met een begeleidend stukje tekst. Men zou weer contact opnemen met Volvo Zweden, zucht.....!
Gisterenavond mail gekregen met de mededeling dat Volvo toestemming geeft beide units te vervangen. Dit gaat volgende week dinsdag gebeuren. Ik hoop dat er niet weer twee brakke units terug geplaatst gaan worden. Ben benieuwt maar blijf achterdochtig.
Gisterenavond mail gekregen met de mededeling dat Volvo toestemming geeft beide units te vervangen. Dit gaat volgende week dinsdag gebeuren. Ik hoop dat er niet weer twee brakke units terug geplaatst gaan worden. Ben benieuwt maar blijf achterdochtig.
MY2021 Volvo XC 40 Inscription Interieur blond/carcoale + veel toeters en bellen.
-
- 2nd Gear member
Is dit sarcastisch bedoeld? Misschien moet het dealerbedrijf eerst deze modificatie doen voordat Volvo een nieuwe lamp goedkeurd voor garantie.LtStone schreef: Zooooo dit is een schoolvoorbeeld topic van "wat moet ik me erbij voorstellen in Godsnaam" en "Jesus Christus wat een ellende". Je was duidelijk héél mild in je bewoordingen, dit kan ECHT niet!
(wat de enige goede reparatie is weet ik uit ervaring)
bemmelenan schreef: Ze kunnen dit wel zeggen, maar waarop is dat gebaseerd? Het is bijvoorbeeld wel een rede , bij een a-pee-kaatje , om de boel af te keuren.
Het lichtbeeld word door condens niet zo veel beinvloed dat het afkeur is hoor. En al helemaal niet bij mooie homofocale lenzen.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
-
- 2nd Gear member
Eigenlijk boeit me dat niet zo. Zou best kunnen. Maar het hoort niet. Ik heb duur betaald voor een paar 'goede koplampen. Men wil voor premium doorgaan. Dan verwacht ik dit niet.Het lichtbeeld word door condens niet zo veel beinvloed dat het afkeur is hoor. En al helemaal niet bij mooie homofocale lenzen.
Ik weet dat er altijd wat kapot kan gaan of niet functioneert zoals het hoort. Ook bij een nieuwe wagen. Maar ik verwacht wel van een premium merk dat het netjes opgelost wordt en men niet eerst met allerlei probeersels komt. Dit wordt tenslotte al de 4e keer dat ik naar de garage moet.
-
- 2nd Gear member
Zoals ik al eerder zei, misschien moet de dealer eerst deze "modificatie" doen van de importuer voor zij een nieuwe koplamp mogen claimen. En ook ik vind dat de enige mannier om zo'n klacht op te lossen is met een nieuwe koplamp.
V50 T5 Polestar gekieteld en mét handbak!
- patman
- 2nd Gear member
Bij mij de Koplampen nog steeds met veel condens aan de binnenkant.
Gisteren benaderd door de Dealer en de auto moet terug weet niet precies wat ze nu gaan doen.
Eerste keer een membraam maar dat helpt dus niet en ze gaan nog geen nieuwe koplampunits zetten.
Misschien een soort van nieuwe afdichtingskit? Weet niet of er mensen hier zijn die deze stap ook hebben gehad.
Dacht eigenlijk dat de koplampunits uit een stuk waren en niet konden worden gedemonteerd om eventuele nieuwe rubbers erin te doen.
We wachten het af.........
Gisteren benaderd door de Dealer en de auto moet terug weet niet precies wat ze nu gaan doen.
Eerste keer een membraam maar dat helpt dus niet en ze gaan nog geen nieuwe koplampunits zetten.
Misschien een soort van nieuwe afdichtingskit? Weet niet of er mensen hier zijn die deze stap ook hebben gehad.
Dacht eigenlijk dat de koplampunits uit een stuk waren en niet konden worden gedemonteerd om eventuele nieuwe rubbers erin te doen.
We wachten het af.........
- lint
- Geartronic member
Het zullen op termijn wel nieuwe koplampen worden maar eerst moet je deze modificaties laten uitvoeren op last van de importeur.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
Bij mij is ook eerst van alles "geprobeerd". Na het zgn." tovermembraam" werd het alleen maar erger. Daarna is hij nog een keer terug geweest. Wat ze toen precies gedaan hebben, is mij niet geheel duidelijk. Hij heeft er in ieder geval toen de hele dag gestaan. ( bij de dealer). Toen binnen 2 dgn. weer beslagen units. Toen is Volvo uiteindelijk overstag gegaan en heeft men twee nieuwe units geplaatst. Zitten er nu anderhalve maand in en geen beslagen koplampen meer gezien, tot nu toe,
Laatst gewijzigd door bemmelenan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: taalfoutje
Reden: taalfoutje
-
- 3rd Gear member
Mijne waren ook aardig beslagen. En de dealer wist van niets, ook niet qua modificaties. Om veel gezeur te voorkomen heb ik de lampen zelf maar uit de auto gehaald, xenon pitten verwijderd, ballasten verwijderd en toen 2 uur op de verwarming gelegd, luchtvochtigheid in de lamp zakte bij mij tot onder de 20%.
Zet de verwarming niet te hoog anders smelt de behuizing.
Daarna het zaakje weer gemonteerd en geen condens meer gehad.
Denk overigens dat de condens/water de koplamp in komt doordat de kap achterop de koplamp iets hol staat. Hierdoor sluit de seal niet goed aan de randen.
Zet de verwarming niet te hoog anders smelt de behuizing.
Daarna het zaakje weer gemonteerd en geen condens meer gehad.
Denk overigens dat de condens/water de koplamp in komt doordat de kap achterop de koplamp iets hol staat. Hierdoor sluit de seal niet goed aan de randen.
Laatst gewijzigd door Godtoh op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.