TRM activeren

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
jerkar
1st Gear member

Hallo allemaal,
Ik heb via Mp een 2ehands trekhaak gekocht met een Trm unit.
Na alles geïnstalleerd te hebben dacht ik even naar de Volvo te rijden en de trekhaak optie aan te laten zetten via Vida. Nu zeggen ze bij Volvo dat dit niet gaat omdat een geactiveerde trm unit slechts op 1 auto geactiveerd kan worden :'( nu moet ik dus een nieuwe trm unit kopen van 109 euro en dan alsnog activeren?? Klopt dat?
c.kooijman
1st Gear member

Hallo even antwoord,
Heb mijn trekhaak ook op markplaats gekocht kompleet met kastje en 7polig stopkontakt,maar hem door een volvo dealer er onder laten zetten zonder problemen werd zelfs nog een zware zekering geplaatst, wel met de opmerking dat nieuwe haken een 12 polig stopkontakt hebben.maar deze haak is allen voor een fietsen drager dus zijn 7 polen voldoende mag trouwens geen caravan achter i.v.m. four c chassis.
h.g.Cor
jerkar
1st Gear member

Het is bij mij wel wel 13 polige stekker, maar dat maakt niet zoveel uit denk ik. Ik heb de 1e generatie xc60 uit 2010. Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat een trm slechts op 1 auto geactiveerd kan worden dat ik de vraag toch even op het forum stel. Bij Volvo geven ze aan dat er 2 verschillende trm modules zijn, 1 "normale" en 1 voor led-verlichting . 7-polig niet geleverd voor xc60
c.kooijman
1st Gear member

Hallo is toch echt origineel van volvo ,heb trouwens een xc60 van my2012 dus uit 2011.Gr
P.S. dealer weten??
jerkar
1st Gear member

Haha, dat is wat ze bij Volvo rdaal zeggen hè O-) vandaar ook de vraag of het wel mogelijk is. :D
c.kooijman
1st Gear member

Zou toch is een ander proberen in je buurt, mijn volvo garage was in Alphen a.d.Rijn. Gr.
jerkar
1st Gear member

Aangezien ik zaterdag mijn trekhaak nodig heb had ik niet veel tijd om het uit te zoeken :'( heb aan Volvo monteur gevraagd hoe het zit. Klaarblijkelijk moet bij demontage de trm uit de boordcomputer verwijderd worden waarna hij dan wel in een andere Volvo ingelezen kan worden <_< aangegeven dat ik het een raar verhaal vond. Maar ja Volvo rijden kost wat daar krijg je dan ook een fantastische auto voor terug.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”