ATF olie verversen!

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
ashwin1
1st Gear member

Ik heb 20 liter manoil jws3309 ATF gekocht en nu 12 liter erdoorheen gejaagd.
Retourleiding eraf richting de jerrycan en via de vulopening weer bijgevuld todat ik 12 liter had verbruikt, 30 min over gedaan zonder gereedschap aangeraakt te hebben.

BIZAR wat een verschil, schakelt veel en dan ook echt veel soepeler en de auto trekt veel lekkerder!! Even 5000km erop zetten (1.5 maand) en dan de resterende 8 liter erdoor heen jagen.
Mobil1 en Toyota type 4 is ook goed, maar nu had ik 20 liter voor 60 euro met de jws3309 certificering, beste bang for Buck!! Is echt een aanrader en het werk stelt niks voor!

Flush zal wel nog beter werken maar op termijn zal ik op hetzelfde punt zijn denk ik toch?
Laatst gewijzigd door ashwin1 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo VIDA & DICE aanwezig
Landi LSI/Vogels VGI/Eurogas uitlees en config software aanwezig.
ECU tuner (ME7 WIP)

Volvo S80 2.4T full options MY03
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Flushen is helemaal niet beter. Dat heeft niemand mij nog kunnen uitleggen waarom dat beter zou moeten zijn.

De bedrijven die een automaat flushen gooien een goedje door de olie, laten de motor een tijd draaien en spoelen schone olie door de bak. Maar wat ze vaak ook doen is de bak software-matig resetten zodat je niet weet of de problemen verholpen zijn door de verse olie of door de software.

Maar de techniek die jij gebruikte heb ik zelf ook enkele keren toegepast, op diverse auto's. En het resultaat was altijd positief.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Carfreak
7th Gear member

Vandaag laten doen en niets gehoord over softwarematig resetten van de bak. Gebeurt bij mijn weten nooit bij een powerflush.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
dbosker
6th Gear member

back resetten gebeurt standaard bij een powerflush.
De software heeft een ingebouwde teller die de veroudering van de olie bijhoudt en daar het schakelgedrag op aanpast. Om te zorgen dat de bak met nieuwe olie ook goed schakelt moet de software/teller gereset worden.

laatste Volvo (960) verkocht
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”