Vandaag de C70 terug voorzien van zomerwielen en wat me deze keer opviel is dat bij meerdere wielmoeren de sierkapjes loskomen bij het los of vast draaien.
De eigenlijke moer zit onder het kapje, dus gevaarlijk zal het niet zijn, maar het oogt niet mooi.
De oplossing is waarschijnlijk 20 nieuwe moeren ?
Na 3 seizoenen wisselen is dit wel snel.
Sierkapjes op wielmoeren komen los
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8466
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8466
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Net bij de dealer langs geweest, de oude moeren hebben metalen kapjes die vast zitten op de moeren, wegens regelmatige problemen met los komen, zijn de moeren aangepast.
De nieuwe moeren hebben losse aparte kunstof kapjes, heb dus een setje nieuwe moeren met kapjes bij.
De nieuwe moeren hebben losse aparte kunstof kapjes, heb dus een setje nieuwe moeren met kapjes bij.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Hier het zelfde probleem.
Bij mij kwamen er ook een paar kapjes mee met de wielmoersleutel bij het verwisselen van de wielen.
Die kapjes vervormen ook als de wielmoer erg vast zit en er dus veel kracht op gezet wordt.
Die losse kapjes bij de nieuwe moeren, die moet je verwijderen voor het losdraaien, neem ik aan?
Bij mij kwamen er ook een paar kapjes mee met de wielmoersleutel bij het verwisselen van de wielen.
Die kapjes vervormen ook als de wielmoer erg vast zit en er dus veel kracht op gezet wordt.
Die losse kapjes bij de nieuwe moeren, die moet je verwijderen voor het losdraaien, neem ik aan?
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8466
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ja inderdaad, die nieuwe kapjes zijn van plastic, dus eerste verwijderen voordat je de wielen losmaakt.
Geen coulance, maar tja het gaat over pakweg 30 euro voor de nieuwe set moeren met kapjes, daar ga ik niet over zeuren.
Geen coulance, maar tja het gaat over pakweg 30 euro voor de nieuwe set moeren met kapjes, daar ga ik niet over zeuren.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D