
PiH Tuning
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Toch gelijk 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Maar zoals jullie zien klopt het dus dat het in staat, maar in de letters eronder zie je modeljaar tot 2010, vaag maar waar....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Grappig Paul.
Daar waar bij jouw in de folder de Polestartuning in de aanbieding staat heb ik een aanbieding van 2 flatblades voor €49.
Ik Groningen verwachten ze dan toch minder handel/marge van de Polestar aanbieding voor €695.
Daar waar bij jouw in de folder de Polestartuning in de aanbieding staat heb ik een aanbieding van 2 flatblades voor €49.
Ik Groningen verwachten ze dan toch minder handel/marge van de Polestar aanbieding voor €695.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 28.02.2013 - 18:22
Deze Groninger niet hoorlint schreef: Dat heb je met die nuchtere Noorderlingen![]()
polestar tunning en doe eens gek ook nog 19" Bor.
Maar ook een beetje nuchter

O ja en ook zuinig natuurlijk met 0%
Laatst gewijzigd door Pvdveen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 15.02.2015 - 20:16
Ik heb voor einde van de week dus een afspraak bij RICA voor de stage 2 van hun,maar wat ik mij afvraag is het volgende:
Bij veel diesels die getuned worden word de pre kat eruit geklopt om de turbo(s) te beschermen voor de enorme warmte opbouw die in de pre kat gaat zitten.
Gebeurd dit bij de V60 ook?
verders weet ik niet of de constructie van de V60 D6 motor/uitlaat ook daadwerkelijk zo is dat dit moet gebeuren hoor, t is gewoon iets wat ik me afvraag.
Bij veel diesels die getuned worden word de pre kat eruit geklopt om de turbo(s) te beschermen voor de enorme warmte opbouw die in de pre kat gaat zitten.
Gebeurd dit bij de V60 ook?
verders weet ik niet of de constructie van de V60 D6 motor/uitlaat ook daadwerkelijk zo is dat dit moet gebeuren hoor, t is gewoon iets wat ik me afvraag.
V60 PIH HEICO ice white solid RICA stg 2
Audi RS4
Seat Leon Cupra
Audi RS4
Seat Leon Cupra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 11:23
Rica verandert verder niets aan de onderdelen van de motor zelf. Het betreft zuiver een softwarematige update.
Tesla Model X 100D, Pearl White, 22" Onyx Black Turbine velgen, Wit premium interieur met koolstofvezel upgrade.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De Polestar upgrade is weer in de aanbieding voor slechts €795
Dit keer laten we hem installeren bij de 90k beurt over 3 weken.

Dit keer laten we hem installeren bij de 90k beurt over 3 weken.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Dat vraag ik mij ook af. Ik wil graag over de 300 heen qua cijfersvaudi schreef: Stel dat je nu de nieuwste PIH hebt met 220pk. Doe je een Polestar upgrade erover heen. Heb je dan de 215pk + nog een paar PK extra?
Dan heb ik liever de Polestar gebaseerd op de 220pk.

Maar de vernieuwde PIH heeft een andere automaat (kijkend naar de automaatcode). Ik gok dat dat het verschil maakt.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Waarschijnlijk heeft die automaat wat andere software. Kan mij niet voorstellen dat die mechanisch anders is geworden. Hij zit tenslotte nog maar in een paar Volvo modellen.
Wellicht dat de dealer kan aangeven waar de verschillen liggen?
Wellicht dat de dealer kan aangeven waar de verschillen liggen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
bedoelen jullie dat de automaat de 8-traps versie is? Of wat is er dan anders aan de automaat?vaudi schreef: Waarschijnlijk heeft die automaat wat andere software. Kan mij niet voorstellen dat die mechanisch anders is geworden. Hij zit tenslotte nog maar in een paar Volvo modellen.
Wellicht dat de dealer kan aangeven waar de verschillen liggen?
Schakelt hij sneller oftewel minder het 'inhoudeffect'? Als daar andere software voor wordt geleverd hoor ik dat graag.
Dat zou de auto voor mij een stuk prettiger maken om te rijden.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De 6-traps Geartronic (MY16) voor de PIH heeft een andere automaatcode dan het modeljaar ervoor. Als dit andere sw zou zijn, lijkt mij dat deze ook voor bestaande PIH's zou worden aangeboden. Maar om voor elke sw update een andere automaatcode te gebruiken is verre van logisch. De MY16 heeft ook een Euro 6b label.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De sprint van 0-100 gaat nu in 6,0 seconden. Terwijl wij met een Polestar tuning en 298 pk ook even lang doen om bij de 100 te komen.
Niet dat dat mis is hoor, maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er precies is aangepast bij een MY16.
Niet dat dat mis is hoor, maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er precies is aangepast bij een MY16.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
ik ook. Vaak weten ze dat bij de Volvo dealers zelf niet echt goed.rsnhakan schreef: De sprint van 0-100 gaat nu in 6,0 seconden. Terwijl wij met een Polestar tuning en 298 pk ook even lang doen om bij de 100 te komen.
Niet dat dat mis is hoor, maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er precies is aangepast bij een MY16.
Idee hoe we daar achter kunnen komen? Beesd?
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 07.02.2014 - 14:27
Gisteren via de OBD-poort en een app op de telefoon de acceleratietijd van 0-100 getimed.
Ik vermoedde dat tijdens de beurt de Rica stage 2 tuning was overschreven, en mijn gevoel klopte.
De eerste metingen gaven een tijd van 0-100 van 7.2 seconden.
Het het terugzetten van de RIca tuning (zelf te doen met de softloader) was de acceleratietijd nu 6,23 seconde, met een benodigde afstand van 100,69m.
Waarbij ik moet opmerken dat er 19" velgen onder zitten, dus de 100kmh van de teller in werkelijkheid 103 km/h is. En door de grotere velgen zijn de versnellingen nu wat langer. De tijden voor die nodig zijn voor het halen van de werkelijk 100km/h zullen dus ietsjes lager zijn, en met standaard velgen zal het nog sneller gaan, maar geeft wel aan dat de tuning daadwerkelijk uit maakt.
Ik vermoedde dat tijdens de beurt de Rica stage 2 tuning was overschreven, en mijn gevoel klopte.
De eerste metingen gaven een tijd van 0-100 van 7.2 seconden.
Het het terugzetten van de RIca tuning (zelf te doen met de softloader) was de acceleratietijd nu 6,23 seconde, met een benodigde afstand van 100,69m.
Waarbij ik moet opmerken dat er 19" velgen onder zitten, dus de 100kmh van de teller in werkelijkheid 103 km/h is. En door de grotere velgen zijn de versnellingen nu wat langer. De tijden voor die nodig zijn voor het halen van de werkelijk 100km/h zullen dus ietsjes lager zijn, en met standaard velgen zal het nog sneller gaan, maar geeft wel aan dat de tuning daadwerkelijk uit maakt.
Laatst gewijzigd door HJT op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.