Heren,
Ik heb een tweetal remmen welke aanlopen.
Nu wil ik eigenlijk alle schijven + remblokken aan de auto vervangen.
Dit omdat ik de historie in deze van de auto niet ken en geen risico wil lopen.
Wat is een redelijke prijs als ik dit wil LATEN doen ?
En/of is er iemand op dit forum die dit klusje tegen vergoeding wil uitvoeren ?
Ik moet dan wel over de schouder mee kunnen kijken zodat ik het in het vervolg zelf kan uitvoeren.
Groet,
Jeroen
Wat gaat me dit kosten
- laheije
- 4th Gear member
Dat kan je makkelijk zelf doen, is niet zo heel moeilijk.
Wiel eraf remklauwen losmaken schijf er af halen, oude remblokjes er vanaf, remcilindertje iets naar binnen draaien(anders passen de nieuwe remblokjes niet ertussen) nieuwe remschijf plaatsen, remklauw monteren, even aan de schijf draaien en als alles soepel loopt wiel monteren en klaar is kees.
Wiel eraf remklauwen losmaken schijf er af halen, oude remblokjes er vanaf, remcilindertje iets naar binnen draaien(anders passen de nieuwe remblokjes niet ertussen) nieuwe remschijf plaatsen, remklauw monteren, even aan de schijf draaien en als alles soepel loopt wiel monteren en klaar is kees.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
-
- 7th Gear member
met deze uitleg kom je niet ver laheije.
Het goed schoonmaken is erg belangrijk,voor het terug draaien van de achter cilinders heb je een goed gereedschapje nodig,dat gaat niet met je vingers.
En aan remmen prutsen als je er geen verstand van hebt blijft altijd link.

Het goed schoonmaken is erg belangrijk,voor het terug draaien van de achter cilinders heb je een goed gereedschapje nodig,dat gaat niet met je vingers.
-
- 3rd Gear member
Ik ben het gedeeltelijk met laheije eens en volledig met ramon&ramon. Het is niet zo moeilijk maar je moet wel weten wat je doet. Ik zou me dan ook volledig willen aansluiten bij de opmerkingen van Ramon&Ramon. Vergaat ook niet om de rand iets af te vijlen aan de oplopende kant en ook de blokken en ijzeren raakvlakken van de blokken met koper pasta in te smeren.
MvG Martin
MvG Martin
- laheije
- 4th Gear member
met deze uitleg kom je niet ver laheije.
Ja inderdaad ik heb het misschien wat luchtjes vertelt, maar ik ging er van uit dat iemand met wat gezond verstand dit klusje kan klaren.
Zeker is het zo dat je goed moet weten wat je doet dat ben ik zeker met de vorige sprekers eens, en de remmen verdienen zeker alle aandacht dat kan je idd niet met een korreltje zout nemen.
Misschien is het wel dat deze klus voor mij heel gewoon is, dat ik er zo luchtjes over heb geschreven.
Gr. Huub
Ja inderdaad ik heb het misschien wat luchtjes vertelt, maar ik ging er van uit dat iemand met wat gezond verstand dit klusje kan klaren.
Zeker is het zo dat je goed moet weten wat je doet dat ben ik zeker met de vorige sprekers eens, en de remmen verdienen zeker alle aandacht dat kan je idd niet met een korreltje zout nemen.
Misschien is het wel dat deze klus voor mij heel gewoon is, dat ik er zo luchtjes over heb geschreven.
Gr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden