Zoals ik al schreef heb ik in een XC70 D5 gereden. Klinkt deze motor anders dan een V70? Lijkt me niet, toch? Wat kan de verklaring van een rauw klinkende motor zijn?Goliath schreef: Rij dan zelf eens in een D5 waarvan je weet dat die in orde is (forumlid, dealer?). Wellicht ligt die (ruim) boven je prijsklasse en met beduidend minder kilometers. Je loopt kans erg verlekkerd te raken, maar aan de andere kant weet je dan wel waar je aan toe bent. Nogmaals: auto's zijn dingen waar je een goed gevoel bij moet hebben en niet over een nacht ijs moet gaan (geloof me, ik heb mijn neus al een paar keer gestoten in mijn jeugdige onbezonnenheid). Een roze bril is een slechte raadgever...
Aankoopadvies V70 D5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 22:47
XC70 D5 Geartronic Mobility/Prestige Line (2003)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
V70 en XC70 motoren zijn identiek, als je hetzelfde type motor neemt natuurlijk.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ze zijn dan wel identiek maar er is er niet eentje die gelijk loopt/hetzelfde klinkt.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29477
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is eigenlijk best vreemd bij een massaproduct als een automotor. Je verwacht niet zoveel toleranties die het verschil kunnen verklaren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50
Hoi,
Dat "rauwe " geluid kan wel eens veroorzaakt worden door een verstuiver , of meerdere, die niet meer aan de toleranties voldoen.
Dan is de verbranding niet optimaal meer.
Kost dus ook vermogen , en kan tevens een lichte trilling geven aan de motor.
Gegroet
Dat "rauwe " geluid kan wel eens veroorzaakt worden door een verstuiver , of meerdere, die niet meer aan de toleranties voldoen.
Dan is de verbranding niet optimaal meer.
Kost dus ook vermogen , en kan tevens een lichte trilling geven aan de motor.
Gegroet
- JKGrun
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 01.04.2015 - 20:13
- Locatie: Groningen
ik heb zelf het euro 4 model ik heb zelf geen klachten over het verbruik mijn auto. Mijn auto is echter wel gechipped en de kosten van een koppeling en vliegwiel kan je trouwens ook erg veel diesel voor kopen.Volvo V70 schreef:Maar dan heb je het over een Euro 4-motor, toch? Levert het verwijderen van het roetfilter bij een 163 of 185 pk vergelijkbare verbruikscijfers op als een 163 pk zonder filter?JKGrun schreef: Koppeling en vliegwiel is een zeer grote kans en gaat meestal stuk rond de 3 ton de kosten zullen bij een dikke 1500 euro liggen. Je zou uit kunnen kijken naar een 2006 model met een 6 bak deze hebben een andere koppeling en vliegwiel dacht ik.
Laatst gewijzigd door JKGrun op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Dat is geen gevoel, dat is een waarheid als een koe en een vast gegeven bovendien. En waarom? Geen idee.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 22:47
In mijn zoektocht naar een auto begint het idee te wennen dat een economische keuze verstandig kan zijn. Ik ben erg verknocht de ruimte en het comfort van mijn V70, maar om belasting, verbruik en aanschafprijs te drukken, heb ik vandaag deze auto bekeken: http://bit.ly/1DrRddI. Weten jullie iets over de 2.0d (behalve dat je hem niet ná '06 moet hebben en dat bij 240k de distributieriem vervangen moet worden)?
Nog een tip voor V70/2.4D/2003 om door te geven aan je kennis: http://bit.ly/1PYtcRZ. Ik heb erin gereden. Fan-tas-tisch, als je tenminste 1:12 in een diesel wilt rijden...
Nog een tip voor V70/2.4D/2003 om door te geven aan je kennis: http://bit.ly/1PYtcRZ. Ik heb erin gereden. Fan-tas-tisch, als je tenminste 1:12 in een diesel wilt rijden...
Laatst gewijzigd door Volvo V70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 Geartronic Mobility/Prestige Line (2003)
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
ben je dan niet meer kwijt aan onderhoud etc. Een V50 is echt een stuk kleiner daarbij heb ik meer vertrouwen in een D5 met hogere km stand dan een 2.0D
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 4th Gear member
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
ik rij met mijn D5 een gemiddelde van 1:14Volvo V70 schreef: In mijn zoektocht naar een auto begint het idee te wennen dat een economische keuze verstandig kan zijn. Ik ben erg verknocht de ruimte en het comfort van mijn V70, maar om belasting, verbruik en aanschafprijs te drukken, heb ik vandaag deze auto bekeken: http://bit.ly/1DrRddI. Weten jullie iets over de 2.0d (behalve dat je hem niet ná '06 moet hebben en dat bij 240k de distributieriem vervangen moet worden)?
Nog een tip voor V70/2.4D/2003 om door te geven aan je kennis: http://bit.ly/1PYtcRZ. Ik heb erin gereden. Fan-tas-tisch, als je tenminste 1:12 in een diesel wilt rijden...
getuned met 230 Pk en 540 NM
elke dag 40 km woonwerk verkeer dus de eerste km met koude motor maar als de motor warm is haal ik moeiteloos 1:16
buiten het verbruik zou ik altijd voor een D5 gaan

Volvo V70 R=Design D4
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27349
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Roetfilter er tussenuit en je doet ineens 1 op 15...Volvo V70 schreef: Nog een tip voor V70/2.4D/2003 om door te geven aan je kennis: http://bit.ly/1PYtcRZ. Ik heb erin gereden. Fan-tas-tisch, als je tenminste 1:12 in een diesel wilt rijden...
Overigens deel ik de mening van Sander.
Ik heb een 2004 V50 2.0D gehad en het is de slechtste auto die ik gehad heb.
Als ie reed, reed het heerlijk maar zeker het laatste jaar ging er standaard iedere maand wel wat stuk.
Rijd nu weer een 5 cilinder diesel en toch weer helemaal verknocht

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36
@fredhead +1 

Volvo V70 R=Design D4
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
fredhead: +2
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Neem je tijd! Kijk ook nog even naar de geknepen vijfcilinders. Ik rij een 2.4D euro4 van 126 pk en haal daarmee moeiteloos 1:17. Ben je fan van stoplichtsprintjes, dan moet je dat niet doen, maar komt door het relatief hoge koppel verder prima mee. Een euro4 moet je wel regelmatig kilometers mee maken, anders is het risico op roetfilterproblemen aanzienlijk.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik heb de mijne net verkocht, maar kijk vooral goed, en ga er mee rijden.
De mijne heeft nu 308k KM op de teller staan en ik heb een gevoel van weemoed als ik hem zie staan. Vorige week er nog mee op en neer geweest naar Berlijn in 1 dag, zonder een centje pijn.
Met autobahn snelheid en flink wat files nog steeds een verbruik van 1 op 15 (normale omstandigheden verbuik ik minder dan fabrieksopgave).
Ben je sportief ingesteld? kijk dan naar de edition sport modellen (MY2007) die zijn stugger geveerd en hebben standaard 17" LMV en een spoilert
Meer een comfort zoeker (zoals ik), zoek dan een Edition Classic (MY2007) die staan op 16" LMV hebben comfort zetels, bi-xenon.
Luister bij elke proefrit op je gemak naar de motor terwijl je buitenstaat. Zeker bij de euro 4 motoren is dealeronderhoud en tussentijdse oliewissels een goede indicator. De formele service intervallen voor deze modellen is 30.000Km maar dat kan voor de euro 4 motoren te lang zijn voordat de olie ververst wordt (zeker auto's die vooral voor korte ritten gebruikt zijn). Vraag ook of de softwareupdate is doorgevoerd voor het regeneratie proces van het roetfilter.
Je moet geluk afdwingen in deze, wij hebben er drie laten staan voordat ik de huidige mee nam.
En zoals eerder aangegeven, neem de tijd, de auto die ik nu gekocht heb, heb ik ook gevonden na vier maanden zoeken. Succes!
De mijne heeft nu 308k KM op de teller staan en ik heb een gevoel van weemoed als ik hem zie staan. Vorige week er nog mee op en neer geweest naar Berlijn in 1 dag, zonder een centje pijn.
Met autobahn snelheid en flink wat files nog steeds een verbruik van 1 op 15 (normale omstandigheden verbuik ik minder dan fabrieksopgave).
Ben je sportief ingesteld? kijk dan naar de edition sport modellen (MY2007) die zijn stugger geveerd en hebben standaard 17" LMV en een spoilert
Meer een comfort zoeker (zoals ik), zoek dan een Edition Classic (MY2007) die staan op 16" LMV hebben comfort zetels, bi-xenon.
Luister bij elke proefrit op je gemak naar de motor terwijl je buitenstaat. Zeker bij de euro 4 motoren is dealeronderhoud en tussentijdse oliewissels een goede indicator. De formele service intervallen voor deze modellen is 30.000Km maar dat kan voor de euro 4 motoren te lang zijn voordat de olie ververst wordt (zeker auto's die vooral voor korte ritten gebruikt zijn). Vraag ook of de softwareupdate is doorgevoerd voor het regeneratie proces van het roetfilter.
Je moet geluk afdwingen in deze, wij hebben er drie laten staan voordat ik de huidige mee nam.
En zoals eerder aangegeven, neem de tijd, de auto die ik nu gekocht heb, heb ik ook gevonden na vier maanden zoeken. Succes!
Laatst gewijzigd door Quota op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 22:47
Beste mensen, ik ben bezig met een Mazda 6. Een prachtig exemplaar gezien, zonder roest, zonder roetfilter, dealeronderhouden. Spik en span. Nog geen twee ton gelopen en van 2006. 't Is heel wat anders dan een D5 - ik weet het: niet te vergelijken -, maar een fijne auto. Het spijt me
.

Laatst gewijzigd door Volvo V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 Geartronic Mobility/Prestige Line (2003)
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Als je er een goed gevoel bij hebt, en de auto voldoet aan jouw eisen / wensen, dan is spijt zeker niet nodig. Er is meer in de wereld dan Volvo. Succes met de afronding! Ik hoop voor jou op een goede afloop.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla