Hallo allen,
Afgelopen zaterdag heeft m'n S60 een beurt gehad. Ook even de slang van (volgens mij EGR, zo'n verdeler op voorkant blok) naar inlaat los gehad en schoongemaakt, zat flinke koek in, dit schoongemaakt.
Na aantal kilometers rijden storing: Motormanagement service vereist. Tevens vermogenverlies, kan wel op snelheid komen maar duurt veeeel te lang.
Heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan kan komen? (S60 D5 250.000 KM)
Alvast bedankt
Storing en vermogensverlies
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27529
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Je eigen werk al gecontroleerd of er niets los is gekomen?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Het zou kunnen dat er wat van de aangekoekte zooi niet goed verwijderd is en in je blok is gekomen? Met een storing als gevolg? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat dat bij iemand anders was voorgekomen...
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Tja dat antwoord moet ik je schuldig blijven...
Zou eerst eens kijken of je met uitlezen een duidelijke oorzaak kan achterhalen.
Of zou de turboslang gescheurd zijn of losgeschoten? Komt vaker voor.
Zou eerst eens kijken of je met uitlezen een duidelijke oorzaak kan achterhalen.
Of zou de turboslang gescheurd zijn of losgeschoten? Komt vaker voor.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23
Even uit laten lezen bij een dealer of een forum lid (nou ja gerelateerd forum) http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=8060
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Ik ga voor een losgeschoten of gescheurde slang!
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Hallo,
Ik weet niet of je dezelfde effecten als mij had dus wilde her eff navragen.
Heb een s60 d5 uit 2005. Heb paar maande. Terug grote beurt laten uitvoeten en daarna powerflushen.
Sinds ik de auto gelocht heb een half jaar geleden geeft de auto heel sporadisch de melding ' service vereist etc' .
Vandaag weer een keer alleen vandaag was me vermogen opeens stukken lager bij een koude start.
Ik moesr heel lang toeren maken om een beetje op 80 km/u te kopen.
Nadat ik de auto afgezet heb en weer aangezet was de melding weg en reed ie weer normaal.
Is het dan gewoon mijn roetfilter die vervuild / verstopt zit?
Ik weet niet of je dezelfde effecten als mij had dus wilde her eff navragen.
Heb een s60 d5 uit 2005. Heb paar maande. Terug grote beurt laten uitvoeten en daarna powerflushen.
Sinds ik de auto gelocht heb een half jaar geleden geeft de auto heel sporadisch de melding ' service vereist etc' .
Vandaag weer een keer alleen vandaag was me vermogen opeens stukken lager bij een koude start.
Ik moesr heel lang toeren maken om een beetje op 80 km/u te kopen.
Nadat ik de auto afgezet heb en weer aangezet was de melding weg en reed ie weer normaal.
Is het dan gewoon mijn roetfilter die vervuild / verstopt zit?
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Ik heb em vandaag laten uitlezen en het duidt op een mankent met de egr klep.
De garage waar ik ben geweest heeft me aangeraden de egr af te laten doppen.
Nu heb ik wat 'gegoogled' en zie verschillende meningen daarover.
Ik heb de intentie om ook de boel te laten afdoppen,
Ik vraag me wel af of het bij mijn model alleen softwarematig nodig is of ook de egt fysirk moet afdoppen.
En moet je de roetfilter altijd reinigen dan ?
De garage waar ik ben geweest heeft me aangeraden de egr af te laten doppen.
Nu heb ik wat 'gegoogled' en zie verschillende meningen daarover.
Ik heb de intentie om ook de boel te laten afdoppen,
Ik vraag me wel af of het bij mijn model alleen softwarematig nodig is of ook de egt fysirk moet afdoppen.
En moet je de roetfilter altijd reinigen dan ?
Laatst gewijzigd door riffii op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Dank je wel voor je reactie! Wat is het mogelijke risico wat ik loop als ik het alleen softwarematig laat doen?
Ik heb al een hoop kosten gemaakt afgelopen maanden en kan het me niet veroorloven om honderden te blijveb investeren achter mekaar in zo een kort tijdsbestek.
Op den duur wil ik dit wel doen uiteraard.
En momenteel zijn de meldingen van service heel sporadisch. Zegt dat ook wat over de hoeveelheid schade / vuiligheid in de egr?
Ik heb al een hoop kosten gemaakt afgelopen maanden en kan het me niet veroorloven om honderden te blijveb investeren achter mekaar in zo een kort tijdsbestek.
Op den duur wil ik dit wel doen uiteraard.
En momenteel zijn de meldingen van service heel sporadisch. Zegt dat ook wat over de hoeveelheid schade / vuiligheid in de egr?
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
- Locatie: Lieren
- Contacteer:
Ik zou ff contact opnemen met Obbe van VolvoTune, hij heeft hier veel ervaring in.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green