Ik heb nog een kast vol medelijden. Waar kan ik die bezorgen?V70/2.4D/2003 schreef: Tenniscompetitie van de Mrsen die moet die dag rijden.....met nog drie dames ergens in Sint Klooster Jubbega in Fryslân
.
Dus, in antwoord op uw vraag: Neen
Edit: Dochter heeft dan 's avonds de jaarlijkse uitvoering van de gymnastiek. En ik, vlijtig als ik ben, ben overdag druk doende om als vrijwilliger (aangewezen door mijn eigen Mrs) de zaal en de tribune op te bouwen en wat weet ik allemaal.
V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
@Mark: Dank voor het medeleven.
@Erwin: Op dit moment eventjes geen idee, het gaat hard met de invulling van de vrije tijd op dit moment, zeker met de arbeid gerelateerde drukte die ook behoorlijk is.
@Erwin: Op dit moment eventjes geen idee, het gaat hard met de invulling van de vrije tijd op dit moment, zeker met de arbeid gerelateerde drukte die ook behoorlijk is.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik lees net in een andere topic dat ook jij in je klauwen hebt gesneden ...
Dat aanbod met die medelijden geldt nog steeds.

Dat aanbod met die medelijden geldt nog steeds.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
We kennen Ger ook alleen maar met bloed aan zijn klauwen

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Heren......PROBLEEM!
De melding: "park assist service vereist"
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: Parkeersensor plechtig overleden
Bijkomende probleem: welke sensor
De vragen:
* Wat kost een sensor
* Hoe kom ik erachter welke kapot is
* Is dat eenvoudig te vervangen, iemand toevallig een "how to?"
Uw hulp en antwoorden zullen allen in dank worden aanvaard!
En dan maar gelijk een update over hoe het verder met de auto gaat/is gegaan tot nu toe.
De auto staat nu bijna op 220.000 km. Bij 2 ton het gebruikelijke gedoe van de remmen rondom vervangen en dus 4 x nieuwe schijven en 4 x nieuwe sets blokken. Is regulier onderhoud, who cares maar moest dus wel. Verder twee keer een service beurt zonder bijzonderheden.
En vorige week de condensor laten vervangen. Vorig zomer bleek bij de service dat er 800 gram koudemiddel in moest. Twee weken later een check met de infrarood lamp maar er was niet of nauwelijks sprake van een lek. Nu begon de pomp weer te piepen en dus in de garage gezet met de mededeling: is kapot, moet weer klaar.
Bleek dat ding dus wel even op drie plaatsen te lekken!
En het erge is.......dat zijn dezelfde condensors als bij een Ford Mondeo........en daar ging het volgens mij fout. Kosten dezes: 508 euro all in en bedragen van 700 euro horende van dealers, niks mis mee, toch?
En verder, geen problemen. Pookje kraakt dat het een lieve lust is, maakt niet uit wat ik er in/op/aan klieder, blijft piepen/kraken.
Monster auto, beest van een motor, meer dan voldoende Nm dus: deze blijft nog een poos.
De melding: "park assist service vereist"
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: Parkeersensor plechtig overleden
Bijkomende probleem: welke sensor
De vragen:
* Wat kost een sensor
* Hoe kom ik erachter welke kapot is
* Is dat eenvoudig te vervangen, iemand toevallig een "how to?"
Uw hulp en antwoorden zullen allen in dank worden aanvaard!
En dan maar gelijk een update over hoe het verder met de auto gaat/is gegaan tot nu toe.
De auto staat nu bijna op 220.000 km. Bij 2 ton het gebruikelijke gedoe van de remmen rondom vervangen en dus 4 x nieuwe schijven en 4 x nieuwe sets blokken. Is regulier onderhoud, who cares maar moest dus wel. Verder twee keer een service beurt zonder bijzonderheden.
En vorige week de condensor laten vervangen. Vorig zomer bleek bij de service dat er 800 gram koudemiddel in moest. Twee weken later een check met de infrarood lamp maar er was niet of nauwelijks sprake van een lek. Nu begon de pomp weer te piepen en dus in de garage gezet met de mededeling: is kapot, moet weer klaar.
Bleek dat ding dus wel even op drie plaatsen te lekken!
En het erge is.......dat zijn dezelfde condensors als bij een Ford Mondeo........en daar ging het volgens mij fout. Kosten dezes: 508 euro all in en bedragen van 700 euro horende van dealers, niks mis mee, toch?
En verder, geen problemen. Pookje kraakt dat het een lieve lust is, maakt niet uit wat ik er in/op/aan klieder, blijft piepen/kraken.
Monster auto, beest van een motor, meer dan voldoende Nm dus: deze blijft nog een poos.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- dbosker
- 6th Gear member
Ger,
Ik heb ergens gelezen - maar houd me ten goede - dat je kunt uitvinden welke sensor het is door er iets voor te houden. Schijnt dat je dan heel zacht iets hoort tikken.
Om te vervangen moet de bumperhoes er af, de sensor moet ook in kleur gespoten worden.
Heb jij trouwens al Sensus?, bij mij namelijk kun je ook zien welke sensor een signaal geeft op het display.
Ik heb ergens gelezen - maar houd me ten goede - dat je kunt uitvinden welke sensor het is door er iets voor te houden. Schijnt dat je dan heel zacht iets hoort tikken.
Om te vervangen moet de bumperhoes er af, de sensor moet ook in kleur gespoten worden.
Heb jij trouwens al Sensus?, bij mij namelijk kun je ook zien welke sensor een signaal geeft op het display.
laatste Volvo (960) verkocht
- lint
- Geartronic member
Werkt er nu geen enkele sensor meer of heb je alleen de melding "park assist service vereist" ? Voor het vervangen van een sensor zal de bumper er wel af moeten, ik weet niet hoe je kan bepalen welke sensor defect is.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
@ Dick:
Ik heb een 2007 (MY08) en die heeft geen sensus. Wel elektrische spiegels en stoelverwarming en zelfs een trekhaak......met Volvo-trekhaakdop
Ik snap het al: Uitlezen om te bepalen welke sensor en een bak gedoe omdat die bumper los moet.
Waarom maken ze dat ook niet zo dat je die dingen er uit kunt drukken, nieuwe er in en klaar is het.
Gaat weer ten koste van het zakgeld, is geen noodzaak nu en ik heb net de investering condensor gehad dus eerst even sparen.
Onder dankzegging mijn waarde volvo-vriendjes!
Ik heb een 2007 (MY08) en die heeft geen sensus. Wel elektrische spiegels en stoelverwarming en zelfs een trekhaak......met Volvo-trekhaakdop

Ik snap het al: Uitlezen om te bepalen welke sensor en een bak gedoe omdat die bumper los moet.
Waarom maken ze dat ook niet zo dat je die dingen er uit kunt drukken, nieuwe er in en klaar is het.
Gaat weer ten koste van het zakgeld, is geen noodzaak nu en ik heb net de investering condensor gehad dus eerst even sparen.
Onder dankzegging mijn waarde volvo-vriendjes!
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
Inderdaad gewoon in de achterbak gaan zitten en vervolgens je hand ervoor houden, je hoort dat een zacht tikkend/ratelend geluid. Wel op contact en in z'n achteruit zetten natuurlijk...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat laatste lijkt mij een zinvolle tip die door Ger weleens over het hoofd gezien kan gaan worden. Iets met drukte van de afgelopen week ...
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- dbosker
- 6th Gear member
de optie met het er zo uit kunnen drukken zou wel mooi zijn Ger, alleen loop je het risico dat je weer bij je auto komt met 4 gaten in de bumper waar eens sensoren zaten. Meegenomen door iemand die ook parkeersensoren wilde. De lat ligt dan wel heel laag.
Laatst gewijzigd door dbosker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
laatste Volvo (960) verkocht
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Zei ik ik eerder toch al, jij en Han rijden hetzelfde merk en type auto!V70/2.4D/2003 schreef:

Maar goed, condensor lek door steenslag of doorgerot? of niet te achterhalen.
Piepen pook: dan zal siliconen'vet' ook niet helpen?
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
-
- 2nd Gear member
Heb diverse parkeersensoren "versleten", was volgens mij iets van rond de 80 euro bij de dealer (incl. Inbouwen etc). Viel mij in ieder geval mee
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Jan Hagel: dank!
Mart: condensor lek door iets, ik denk slechte kwaliteit. Alle gaten zaten trouwens bovenin en in het midden maar allemaal boven de intercooler.

Mart: condensor lek door iets, ik denk slechte kwaliteit. Alle gaten zaten trouwens bovenin en in het midden maar allemaal boven de intercooler.
Alsof ik dat zelf niet snap.....was trouwens ook ergens iets in dit topic met groot licht wat niet wilde werken.......omdat vrouwlief het knopje van het licht om had gezet en ik dat "even" niet had gezien. Desondanks Erwin: DANK voor de tipWel op contact en in z'n achteruit zetten natuurlijk...

Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik bedoel maar...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Deze ezel stoot zich vast geen twee keer...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII

-
- 6th Gear member
Klinkt verdacht veel als een aanname...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
En het is weer eens tijd voor een update ten aanzien van datgene wat je zoal beleeft met een NN.
Condensor:
Was vorig jaar al kantje boord, dit jaar einde oefening. Moest dus vervangen worden en na uitbouw bleek dat het ding op een aantal plaatsen gewoon weggerot was. Corrosie noemen we dat ook wel. Nieuwe er in, 500 euro aftikken en we kunnen de Noordpool weer beleven in de auto.
Parkeersensor:
Nog steeds kaputt. Waarom? als ik een keer de centen heb liggen laat ik hem wel vervangen, nu eventjes niet WANT.......:
Schokdempers achter:
Daar bleek er dus eentje van te lekken. Dat kan gebeuren, is balen maar, per definitie: moet vervangen. En het is net als met schoenen, die koop je ook per twee. En ondanks dat er maar eentje lek was, bleek de gehele achterzijde volledig van het pad te zijn. Enfin, naar de garage, ding op de brug en inderdaad: lek.
Offerte (in eerste aanleg) 400 eurotjes per stuk. EN toen kwam de monteur binnen. "Ik zie een reservoir, electrieke bedrading" sprak de materie-deskundige. En dat was dus de aanleiding voor de offertedeskundige eventjes goed te kijken welke er nu precies onder moesten en jawel.....die kosten bijna 700 euro (per stuk)
Er staat nu voor het weekend een Fiat 500 X op de oprit, met een 1400 4-pitterje. Is grappig, best wel ruim, geeft SUV gevoel maar is absoluut geen V70. Maandag is hij er weer.......met een strak verend kontje zeg maar.
Condensor:
Was vorig jaar al kantje boord, dit jaar einde oefening. Moest dus vervangen worden en na uitbouw bleek dat het ding op een aantal plaatsen gewoon weggerot was. Corrosie noemen we dat ook wel. Nieuwe er in, 500 euro aftikken en we kunnen de Noordpool weer beleven in de auto.
Parkeersensor:
Nog steeds kaputt. Waarom? als ik een keer de centen heb liggen laat ik hem wel vervangen, nu eventjes niet WANT.......:
Schokdempers achter:
Daar bleek er dus eentje van te lekken. Dat kan gebeuren, is balen maar, per definitie: moet vervangen. En het is net als met schoenen, die koop je ook per twee. En ondanks dat er maar eentje lek was, bleek de gehele achterzijde volledig van het pad te zijn. Enfin, naar de garage, ding op de brug en inderdaad: lek.
Offerte (in eerste aanleg) 400 eurotjes per stuk. EN toen kwam de monteur binnen. "Ik zie een reservoir, electrieke bedrading" sprak de materie-deskundige. En dat was dus de aanleiding voor de offertedeskundige eventjes goed te kijken welke er nu precies onder moesten en jawel.....die kosten bijna 700 euro (per stuk)
Er staat nu voor het weekend een Fiat 500 X op de oprit, met een 1400 4-pitterje. Is grappig, best wel ruim, geeft SUV gevoel maar is absoluut geen V70. Maandag is hij er weer.......met een strak verend kontje zeg maar.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dan kan de sleurhut weer zonder problemen aangehaakt worden,
zou het besmettelijk zijn want de hut had toch ook demperitis?
zou het besmettelijk zijn want de hut had toch ook demperitis?
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
- Fredhead
- Geartronic member
Is het geen idee om zelf een sensor te bestellen en deze zelf te vervangen?
Dit heb ik bij de Saai van mijn ouders ook gedaan en in plaats van 180 Euro ex montage was het tientjeswerk
Dit heb ik bij de Saai van mijn ouders ook gedaan en in plaats van 180 Euro ex montage was het tientjeswerk
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D