Ik overweeg een 480 (erbij) aan te schaffen.
Wat zijn de zwakke punten, waar moet ik bij aankoop specifiek op letten?
Wie heeft tips?
mvrgr,
Roger
aankoop 480?
- Rsport
- 3rd Gear member
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
- Contacteer:
Roest achterschermen, verder zorg dat je een van modeljaar 92 of nieuwe neemt (te herkennen aan de losstaande zijspiegels) Verder niet echt bijzondere dingen om te letten, bij het 480register staat wel een lijst met aankooptips, maar daar zou ik me niet te veel van aantrekken, gewoon kijken hoe die rijd, en of alle knopjes werken.
Oh en laat je niet in een 2.0 praten, die zijn echt niet sneller of fijner om in te rijden dan de Turbo modellen.
Turbo = the real deal
Oh en laat je niet in een 2.0 praten, die zijn echt niet sneller of fijner om in te rijden dan de Turbo modellen.
Turbo = the real deal

Volvo 480 GT-Turbo 1995
Volvo V40 T4 1998
Volvo 460 1.7 GLE 1990
Volvo 850 TDI 1996
Volvo 480 Turbo 1994
Volvo 850 2.3 T5 automaat 1994
Volvo 460 2.0 Sports Line 1995
Volvo 460 1.8 1996
Volvo 460 1.6 1995
Volvo 480 GT-Turbo 1994
Volvo 480 Turbo 1993
Volvo V40 T4 1998
Volvo 460 1.7 GLE 1990
Volvo 850 TDI 1996
Volvo 480 Turbo 1994
Volvo 850 2.3 T5 automaat 1994
Volvo 460 2.0 Sports Line 1995
Volvo 460 1.8 1996
Volvo 460 1.6 1995
Volvo 480 GT-Turbo 1994
Volvo 480 Turbo 1993
- magiq480turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 21:29
- Locatie: Neerpelt
- Contacteer:
controleer in ieder geval alle electrische functies, ook de raambediening, deze gaan ook met regelmaat stuk, ook het dashbord, kijk of de snelheids meter goed werkt,
ik rijd zelf een turbo, rijd heel fijn, als je een turbo overweegt kijk dan of de turbo druk op ongeveer 3/4 van de meter uitslaat,
een 2liter is ook aan te raden, maar dan een van de 94/95 series, met een groene peilstok, deze lopen heel soepel en verbruiken geen olie, in tegenstelling met de 2 liter met rode oliepeilstok,
als je handig bent, is het een fijne wagen, maar houd er rekening mee dat je altijd wel iets krijgt met een 480, maar allles is te repareren,
succes, en als je vragen hebt als je iets gezien hebt, kun je het altijd vragen,
zie ook onze Belgische 480 site http://groups.msn.com/volvo480
groeten,
Ronald
ik rijd zelf een turbo, rijd heel fijn, als je een turbo overweegt kijk dan of de turbo druk op ongeveer 3/4 van de meter uitslaat,
een 2liter is ook aan te raden, maar dan een van de 94/95 series, met een groene peilstok, deze lopen heel soepel en verbruiken geen olie, in tegenstelling met de 2 liter met rode oliepeilstok,
als je handig bent, is het een fijne wagen, maar houd er rekening mee dat je altijd wel iets krijgt met een 480, maar allles is te repareren,
succes, en als je vragen hebt als je iets gezien hebt, kun je het altijd vragen,
zie ook onze Belgische 480 site http://groups.msn.com/volvo480
groeten,
Ronald

- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De belangrijkste dingen om op te letten zijn al genoemd.
De turbo is overigens de soepelste (en snelste) wat betreft accelleratie omdat ie zijn vermogen al veel eerder paraat heeft
De turbo is overigens de soepelste (en snelste) wat betreft accelleratie omdat ie zijn vermogen al veel eerder paraat heeft
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24.10.2006 - 18:44
Ah , de Turbo versus 2.0 diskussie. Leuk , het blijft ons bezighouden.
De 2.0 is net zo snel, namelijk als het om bekeuringen gaat, ha ha .
maar het maakt mekaar niet veel hoor.
Pas op met afgeragde Turbo's, jongeneren gassen maar raak soms , met koude motoren. Let op het motorgeluid, mooi zacht geluid, geen rauwe bijgeluiden etc.
Suc6
Johan
De 2.0 is net zo snel, namelijk als het om bekeuringen gaat, ha ha .
maar het maakt mekaar niet veel hoor.
Pas op met afgeragde Turbo's, jongeneren gassen maar raak soms , met koude motoren. Let op het motorgeluid, mooi zacht geluid, geen rauwe bijgeluiden etc.
Suc6
Johan
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
Een 2 liter is trouwens vrijwel altijd behoorlijk zuiniger!
(hangt uiteraard van je rechtervoet af, of linkervoet als je achterstevoren zit)
Ik rij gemiddeld 7,2L/100km met mijn 2l 480 uit 95.
- Let vooral op roest aan de achterste spatbordranden (ook een heel klein beetje kan al erger zijn als het lijkt)
- Water in de kofferbak; voel hiervoor ook even aan de vloerbedekking bij de achterstoelen, daar stroomt vaak water heen
- Let even op roest bij de instap (deuren), heb ik ook al meer dan eens gezien
- Kijk even of de achterruitenwisser goed werkt (vaak niet...)
- Let even op olielekkages van het blok (kan soms moeilijk te zien zijn)
- Rijdt ie lekker, stuurt ie lekker? (dat hoort een 480 gewoon te doen
)
- Til de kofferbakmat even op, en tik even voorzichtig met een schroevendraaier op de bodem op het punt waar de wielkasten naar binnen komen, vlakbij de bakjes aan de zijkanten. Hier willen vaak wel gaten in de bodem rotten.
Verder zijn het meestal gewoon goede en betrouwbare auto's. Motorisch meestal onverwoestbaar, alleen die roest
Controleer ook even alle CEM functies; follow-me-home verlichting, dimmende binnenverlichting, achterruitverwarming, knipperlichten, enz.
Suk6
(hangt uiteraard van je rechtervoet af, of linkervoet als je achterstevoren zit)
Ik rij gemiddeld 7,2L/100km met mijn 2l 480 uit 95.
- Let vooral op roest aan de achterste spatbordranden (ook een heel klein beetje kan al erger zijn als het lijkt)
- Water in de kofferbak; voel hiervoor ook even aan de vloerbedekking bij de achterstoelen, daar stroomt vaak water heen
- Let even op roest bij de instap (deuren), heb ik ook al meer dan eens gezien
- Kijk even of de achterruitenwisser goed werkt (vaak niet...)
- Let even op olielekkages van het blok (kan soms moeilijk te zien zijn)
- Rijdt ie lekker, stuurt ie lekker? (dat hoort een 480 gewoon te doen

- Til de kofferbakmat even op, en tik even voorzichtig met een schroevendraaier op de bodem op het punt waar de wielkasten naar binnen komen, vlakbij de bakjes aan de zijkanten. Hier willen vaak wel gaten in de bodem rotten.
Verder zijn het meestal gewoon goede en betrouwbare auto's. Motorisch meestal onverwoestbaar, alleen die roest

Controleer ook even alle CEM functies; follow-me-home verlichting, dimmende binnenverlichting, achterruitverwarming, knipperlichten, enz.
Suk6

Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Wil je een gretige volvo 480 die snel en flexibel aanvoelt, neem dan een 1.7 turbo. Wil je een stille rustige soepele 480, neem dan een 2.0 uit 94/95.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
en om nog, naast alle andere goede raad een extra duit in het zakje te doen.
Kijk op www.volvo480register.nl bij de aankooptips.
Die gaan met name in op het technisch/motorisch gedeelte.
Kijk op www.volvo480register.nl bij de aankooptips.
Die gaan met name in op het technisch/motorisch gedeelte.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
een klein beetje roest = over paar jaar geen achterspatborden meer.
Dat heb ik namelijk al 2x aan den lijve mogen ondervinden. Komt namelijk vanuit binnen de roest.
Dat heb ik namelijk al 2x aan den lijve mogen ondervinden. Komt namelijk vanuit binnen de roest.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
Klopt, dit had ik in mijn tips ook al omschreven 
Als het er nu een klein beetje doorheen komt, is dit bij schuren meteen een gat.

Als het er nu een klein beetje doorheen komt, is dit bij schuren meteen een gat.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.