Sinds 2 weken rijden we nu in onze Volvo. Ik ben zeer te spreken op een enkele punten na. De luchtmassameter moet vervangen worden. Ik zal hier verder niemand mee vermoeien daar 'elke' topic daar haast over gaat.
Er is een ander probleem. De automatische versnellingsbak schokt alleen in zijn derde versnelling. Metname als de auto koud is. Het is net of de overgang van de 2 naar de 3 iets blijft plakken. De auto is uit 2001 en heeft 170.000 gereden. Iemand misschien een idee? Ik heb iets gelezen over technische meeting waar je de bak kunt laten spoelen en van nieuwe olie kunt laten voorzien. Daar voel ik wel iets voor.
na 2 weken in onze 'nieuwe' V70 2.4t
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Vaak kun je al veel problemen met een niet lekker werkende autobak oplossen door olie te verversen, naar wat ik begrepen heb. En koude olie is natuurlijk wat dikker dan warme olie dus vandaar de problemen ook wanneer die koud is, aan de andere kant, waarom dan alleen van 2 naar 3.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 21.08.2006 - 17:24
Hallo, ik weet niet of je probleem verholpen is, maar ik had exact
hetzelfde met mijn V70 2.4T uit 2000. De bak is gespoeld bij de
dealer. Ook is de software opnieuw geladen. Dit heeft wel geholpen.
Misschien de moeite van het proberen waard.
Gr. Ronald
hetzelfde met mijn V70 2.4T uit 2000. De bak is gespoeld bij de
dealer. Ook is de software opnieuw geladen. Dit heeft wel geholpen.
Misschien de moeite van het proberen waard.
Gr. Ronald
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Wel grappig, vandaag eens gevraagd bij de dealer wat het beleid is voor het verversen van de automaat olie. Verversen met spoelen alleen bij problemen als slecht schakelen en bij zware omstandigheden zoals zeer regelmatig met zware aanhangers, caravans, en dergelijke rijden. Zo aan jou 'klacht' te horen zou dat mogelijk met vervangen van de automaatolie opgelost kunnen worden. Vraag eerst eens naar de kosten, die lopen kennelijk nogal uiteen. Van de voorzichtige schatting van mijn delaler om te spoelen en vervangen werd ik niet vrolijk. Met andere woorden, ik doe het niet uit voorzorg, als het moet, dan moet het anders niet.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
@2.4T,
Dat wordt aut.-olie (vloeistof) verversen, sowieso bij die km-stand een aanrader.
Dat wordt aut.-olie (vloeistof) verversen, sowieso bij die km-stand een aanrader.