Dreunen V40 2.0, phase 1, tussen 3500 en 4500 toeren

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
johan-v40
Starter

Beste forum lezers,

Mijn Volvo V40 2.0, phase 1, trilt en hobbelt vrolijk als je hem aandoet. Zover niet echt een probleem wat mij betreft voor zo'n oude auto. Maar zodra het aantal toeren tussen 3500 en 4500 toeren komt, begint de motor enorm te dreunen. Het is bijna soms alsof je gaat opstijgen. Daaronder is het allemaal prima en rijdt de auto fijn. Boven de 4500 neem het dreunen snel af. Garage zegt: Dat het aan de motor ligt en niet de moeite waard om op te lossen. Ik moest de wagen in zijn vrij zetten, de monteur leunde met beide handen op de motor en ik mocht flink toeren maken. Zo kon de monteur zien/voelen/horen wat de auto deed.

Nu lees ik op het forum natuurlijk over meer van dit soort problemen. Zou het aan de motorsteunen kunnen liggen? Het lijkt precies op wat deze post beschrijft: Motorsteunen boven vervangen.

Tijdens het schakelen(automaat) was ook een bonk/tik te horen, wat steeds erger werd. Bij verschillende garages geweest. De eerst gaf aan dat het aan de automaatbak lag, gezien ook dat de bak ruw schakelt. Een tweede wist me te vertellen dat de motor teveel kantelde. Motorsteunen werden ingespoten met olie. Probleem verholpen.

Gezien dit vermoed ik toch dat het eerder met de motorsteuen, dan de motor te maken heeft. Heeft iemand ervaring hiermee?
volvo-s40
4th Gear member

Inspuiten van de steunen is een fabeltje. De ondersten hebbennmeestal het loodje gelecht. Ze hangen door en zijn meestal gescheurd. Daar helpt geen enkele olie tegen.
Steunen kosten ongeveer 3 tientjes per stuk. Bak steun valt meestal mee, en de steun rechts aan het blok zijn meestal ook wel gaar.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
johan-v40
Starter

Bedankt voor het delen van je expertise. Daar heb ik wat aan! Zodra er wat budget is, zal ik ns langs een (andere) garage gaan. Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”