Sinds een dag of (2) vier, ligt er bij 1400 rpm een vreselijke irritante resonantie in mijn linkerportier. Een zware en penetrante brom die het een 100 rpm volhoudt.
Met accelereren hoor je hem dus, en ook met zo net onder de 50 in de bebouwde kom. (automaat dus schakelt vanzelf op naar 4)
Nu is het ook nog eens zo dat met kruissnelheid op de autosnelweg, de brom ook aanwezig is. niet zo hard en wordt ook mede overstemd door omgevingsgeluid e.d., maar het zit er wel.
Als ik tijdens het rijden met bij elleboog tegen de deur druk, is het geluid meteen weg. Dit werkt nog beter wanneer ik met mijn elleboog tegen de ruit druk, net zo boven de slotpen.
Wie herkent dit en/of kan mij vertellen wat het 'most-likely' kan zijn?
en...
hoe demonteer ik op een nette en vlotte manier het deurpaneel?
kan nergens tekeningetjes hiervan vinden.
Irritante reso in het portier
-
- 2nd Gear member
Dit heb ik ook bij mijn auto(s60 D5 automaat). Het lijkt op de ophanging van het raam rammelt.
Vorig jaar winter had ik er veel last van. Liet ik het raam iets zakken, 2 a 3 mm, dan was het weg. Het rare was dat ik er van de zomer geen last van had. Maar nu het kouder begint te worden hoor ik het weer.
Misschien dat het raamrubber wat minder flexibel is bij lagere temperaturen en zo minder goed aansluit op de ruit waardoor deze gaat trillen.
Iets anders kan ik niet bedenken.
Vorig jaar winter had ik er veel last van. Liet ik het raam iets zakken, 2 a 3 mm, dan was het weg. Het rare was dat ik er van de zomer geen last van had. Maar nu het kouder begint te worden hoor ik het weer.
Misschien dat het raamrubber wat minder flexibel is bij lagere temperaturen en zo minder goed aansluit op de ruit waardoor deze gaat trillen.
Iets anders kan ik niet bedenken.
-
- 2nd Gear member
De handgreep openhalen en de schroefjes losdraaien. En dan zitten er overal aan de rand van het paneel nog zwarte "schroeven", daarvan moet je het middenste stukje induwen en dan kan je de volledige "schroef" eruithalen.
- IkeV70
- 5th Gear member
Mijn V70 heeft hetzelfde probleem als louis. Het raam rammelt. Als ik het raam ietsje laat zakken, heel even het knopje aantik, dan is het weg. Het doet zich vooral voor bij stationair draaien en accellereren.
Ik heb nog geen idee wat er nu precies rammelt, weet wel zeker dat het iets aan het raam is.
Ik heb nog geen idee wat er nu precies rammelt, weet wel zeker dat het iets aan het raam is.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Battlecruiser
- 8th Gear member
In deze handleiding gaat het weliswaar om luidsprekers in de portieren, maar er staat ook hoe het paneel er af moet:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... MA_9172659[nl-NL].pdf
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... MA_9172659[nl-NL].pdf
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Als je portierbekleding verwijdert, kun je eens proberen met een proefrit. Wellicht dat je dan beter ziet of hoort waar het precies vandaan komt...
Volvo Rules the Road
-
- 3rd Gear member
Niks in de portiervakken liggen?
Als de rammel erin zit probeer dan je raam te bedienen. De raammechanisme willen wel eens gaan rammelen. Als je dan het knopje omhoog bediend en het is weg weet je dat het daar inzit.
Vandeweek ook gezien dat de rammel in de deurbediening van binneuit kan zitten. Trek de deurhendel aan de binnenkant eens lichtjes aan, als de rammel erin zit.
Succes
Als de rammel erin zit probeer dan je raam te bedienen. De raammechanisme willen wel eens gaan rammelen. Als je dan het knopje omhoog bediend en het is weg weet je dat het daar inzit.
Vandeweek ook gezien dat de rammel in de deurbediening van binneuit kan zitten. Trek de deurhendel aan de binnenkant eens lichtjes aan, als de rammel erin zit.
Succes
NordicTurbo.nl
-
- Starter
Ik had het zelfde probleem telkens bij een bepaald toerental of bij bassen rammelde er iets in de deur .
Als volgt opgelost deurbeplating losgenomen popnagels raammechanisme uitgeboord, boutjes erin en rammel weg.
De popnagels gaan na verloop van tijd loszitten (waardeloze constructie).
Als volgt opgelost deurbeplating losgenomen popnagels raammechanisme uitgeboord, boutjes erin en rammel weg.
De popnagels gaan na verloop van tijd loszitten (waardeloze constructie).