Softwarematig lichten uitzetten

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
LtStone
4th Gear member
Berichten: 706
Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
Locatie: Amstelveen

Kijk dit is nou een schoolvoorbeeld van iedereen lult een uur weg zonder eerst GOED te lezen waar het over gaat. De titel is niet voor niets: Softwarematig lichten uitzetten. Het gaat erom dat er bij sommige Volvo's softwarematig is gekozen dat de lichten NOOIT uit kunnen, anders dan op de park, dus OOK op de nul zijn ze aan. Maw zodra je contact maakt branden je lampen. Waarschijnlijk weten de mensen met het hoogste woord hier niet eens dat dit bestaat.

Dus de mensen die (last?) hiervan hebben vinden het balle dat de lichten NOOIT uit kunnen, als je bijvoorbeeld even aan de auto sleutelt met contact aan, met de radio bezig bent, lichten aan, trekt mijn batterij dat wel; ff op een parkeerplaats je motor wil laten draaien voor de airco of kachel, evenals wegrijden in een smalle straat zonder het bezoek volledig te verblinden en last but not least dat je het NIET kan (en daar kan de mens slecht tegen, gewoon NIET kan of je nou wilt of niet). Dus ga je met de park kloten, maar dat vergeet je natuurlijk weer dus batterij leeg, je rijdt de halve stad door op je stadslichtjes enzovoorts enzoverder.

Dit heeft geen ene moer te maken met al dan niet (willen) rondrijden met of zonder lampen aan, is het (wel of niet) veiliger, wil je besparen en ander soort "mijn mening is wet-achtige discussies" waar we zo goed in zijn in dit land. Niets ten nadele van een ieders standpunt maar hou het toch on topic hey het forum is eindeloos start dan een andere topic met: ik vind dat lichten ook aan moeten overdag en voer daar je discussie.....
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Bladiebladiebla....
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Oceanracer schreef: Bladiebladiebla....
+1 first world problems.
Maak mij er totaal niet druk om en ook ik sta regelmatig te wachten met draaiende motor waarbij ik de lampen op stadslicht zet.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
valser
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

Op mijn 940 zette ik de lichtknop wel eens 'tussen' de standen in, om alles uit te hebben. Vergt enige oefening. Ik weet niet of dat bij de andere modellen ook kan.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9306
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ja, mijn 440 kon dat ook
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
mad2000
2nd Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26.08.2012 - 10:28

Wat een oeverloos triest gezwets allemaal weer.
Hetzelfde verhaaltje als wel of geen originele onderdelen gebruiken voor je auto...

Er vraagt gewoon iemand of het mogelijk is om softwarematig de lichtschakelaar te laten doen wat hij moet doen volgens zijn ontwerp (lampen aan en uit zetten....)

Al die opmerkingen over veiligheid zijn niet relevant. Veiligheid zit niet in automatische dingen... Dat zit in jezelf!
Ik ben gek op electronische gadget en hulpmiddelen maar wil alleen zaken die mij helpen en niet andersom. Een lichtknopje omdraaien kan ik zelf wel.
Je mag alles vinden van het hoe en waarom het door Volvo zo gemaakt is maar belangrijkste reden voor hen is de wettelijke dimlicht aan verplichting in Zweden. Alles wat je daarna moet aanpassen voor andere landen kost geld dus laten ze het lekker zo voor de in nederland geleverde auto's.

En ja... Ze kunnen de software instelling gewoon aanpassen voor je. (nul = uit, stadslicht = stadslicht, etc...)

Bij mij heeft de dealer het zonder zeuren of vragen kostenloos uitgezet. Dat kon zonder software door een vinkje weghalen in de CEM module. (bouwjaar 2004).
Heb je een jongere auto dan kan het zijn dat je een ander software pakketje nodig hebt... Als ze daar geld voor vragen is het te verklaren omdat ze er zelf ook voor moeten betalen.
S80-2001- 2.4 Climate Line-NauticBlue/Antrhaciet
XC90-2004 - 2.9T6-NauticBlue/Oak.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

mad2000 schreef: Wat een oeverloos triest gezwets allemaal weer.
Hetzelfde verhaaltje als wel of geen originele onderdelen gebruiken voor je auto...

Er vraagt gewoon iemand of het mogelijk is om softwarematig de lichtschakelaar te laten doen wat hij moet doen volgens zijn ontwerp (lampen aan en uit zetten....)

Al die opmerkingen over veiligheid zijn niet relevant. Veiligheid zit niet in automatische dingen... Dat zit in jezelf!
Ik ben gek op electronische gadget en hulpmiddelen maar wil alleen zaken die mij helpen en niet andersom. Een lichtknopje omdraaien kan ik zelf wel.
Je mag alles vinden van het hoe en waarom het door Volvo zo gemaakt is maar belangrijkste reden voor hen is de wettelijke dimlicht aan verplichting in Zweden. Alles wat je daarna moet aanpassen voor andere landen kost geld dus laten ze het lekker zo voor de in nederland geleverde auto's.

En ja... Ze kunnen de software instelling gewoon aanpassen voor je. (nul = uit, stadslicht = stadslicht, etc...)

Bij mij heeft de dealer het zonder zeuren of vragen kostenloos uitgezet. Dat kon zonder software door een vinkje weghalen in de CEM module. (bouwjaar 2004).
Heb je een jongere auto dan kan het zijn dat je een ander software pakketje nodig hebt... Als ze daar geld voor vragen is het te verklaren omdat ze er zelf ook voor moeten betalen.
Wat een geneuzel :sleep:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13766
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ondertussen is RDL ook verplicht in de rest van EU verplicht sinds 2011 zie http://www.autoweek.nl/nieuws/9816/dagr ... ht-in-2011
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Ben het wel met Lt. Stone eens. Mijn auto had precies hetzelfde en erger nog: Het vinkje in de CEM is er gewoon niet. Dus zelfs de dealer moet nee verkopen, want zo heeft Volvo het bepaald voor deze auto. Nu rijd ik toch altijd met de xenons aan, maar in sommige situaties is het fijn dat ze uit kunnen. Gelukkig wist Obbe van Volvotune daar wel raad mee en nu kunnen ze dus wel uit. En als het voor mijn auto werkt, zal het voor een hoop andere Volvo's waar ze ook niet uit kunnen ook wel zo werken.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Nomad schreef:Mijn auto had precies hetzelfde en erger nog: Het vinkje in de CEM is er gewoon niet.
Dat is inderdaad wel héél erg... :-/
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Hij zit er wel toch? Tenminste, volgens mij heb ik hem zien zitten bij mijn vader zijn V50 MY2011.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Oceanracer schreef:
Nomad schreef:Mijn auto had precies hetzelfde en erger nog: Het vinkje in de CEM is er gewoon niet.
Dat is inderdaad wel héél erg... :-/
:D :D
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

kevinwalter schreef: Hij zit er wel toch? Tenminste, volgens mij heb ik hem zien zitten bij mijn vader zijn V50 MY2011.
Nee, gewoon niet aanwezig in de CEM. Maar gelukkig vinden Statler en Waldorf het ook heel erg.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

ok, na al het gezwets, gezwam en geleuter nog even inhoudelijk info ;-)

Er is verschil tussen de verschillende auto's.

V70 tm 2004 kan het als instelling uitgezet worden bij NL geleverde auto's.
(ja, er zit dus verschil per land of het al dan niet aan of uit kan via een setting of software).

Vanaf My 2004-2007 bijvoorbeeld zijn er instellingen aan te passen via Vida (normale verlichting uit mijn hoofd) en moet er software geladen worden voor auto's met Xenon.
(ik weet van een 2007 V70 bijvoorbeeld (met xenon) dat het mij niet is gelukt (zonder hardcoding CEM aanpassingen) de GEHELE verlichting via VIDA uit te zetten in de 0 stand, kreeg wel de xenons uit, maar stads verlichting bleef dan aan als de auto gestart was.

V50 is weer anders... etc.

Kortom, zolang er geen " lijstje " is durf ik niet te zeggen of het wel of niet kan zonder het geprobeerd te hebben!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Bij mij is alles uit in de 0-stand. Wie had dat ook alweer geregeld?
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ja maar da's dus weer een ander modelleke he :-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”