Tis natuurlijk de 2-liter VEA motor met een aangepaste krukas en cilinderblok.
Maar inderdaad zou "spelen" met het aantal cilinders n.m.m logischer zijn geweest.
Dus een 1500 cc 3-cilinder en eventueel een 2500 cc 5 cilinder.
Benieuwd naar het verhaal achter deze "move"!
MY 2016 met 3-cilinder T2 en T3?
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Waarom zouden ze de krukas en het cilinderblok aanpassen als je ook de boring en/of de slag (lees; langere drijfstang cq hogere zuiger) aan kunt passen? Veel goedkopere oplossing om een kleinere inhoud te krijgen. Maar wat ik al zei, ik denk dat ze die gelijke uitstoot ondanks de GT hebben kunnen realiseren door de kleinere inhoud. Vandaar de 'move'
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
Nou de boring is bij de 2,0 en de 1,5 in ieder geval gelijk.
En of je op een technisch verantwoorde wijze de slag met 12,3 mm kunt verkleinen door andere drijfstangen te monteren?
Geen idee of dat kan! En die hogere zuigers, dáár geloof ik niet zo in.
Maar kan er helemaal naastzitten hoor!
En of je op een technisch verantwoorde wijze de slag met 12,3 mm kunt verkleinen door andere drijfstangen te monteren?
Geen idee of dat kan! En die hogere zuigers, dáár geloof ik niet zo in.
Maar kan er helemaal naastzitten hoor!
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
De slag-afstand wordt toch door de krukas bepaald? Enkel langere drijfstang veranderd toch niks aan de slag-afstand, die zorgt er dan toch enkel voor dat de gehele zuiger verder van de krukas af staat.
Voor een kleinere inhoud is, bij een verder ongewijzigde setup, toch een andere krukas (voor de kleinere slag) èn een langere drijfstang of hogere cylinder (voor kleiner slagvolume) nodig.
Voor een kleinere inhoud is, bij een verder ongewijzigde setup, toch een andere krukas (voor de kleinere slag) èn een langere drijfstang of hogere cylinder (voor kleiner slagvolume) nodig.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
Ja zo zag en zie ik dat ook.
Werd wat aan het twijfelen gebracht door @Walter!
Werd wat aan het twijfelen gebracht door @Walter!
Laatst gewijzigd door Huite op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016