Goedendag Allemaal,
Na een lange tijd hier niet geweest te zijn, heb ik een vraag.
Na 2 ton met mijn V70 gereden te hebben ben ik me aan het oriënteren op een andere auto.
Nu heb ik een XC60 op het oog met de juiste zaken aan boord maar geen niveauregeling.
Is het mogelijk om dit naderhand in te bouwen of is dit net als op de V70 van na 2008 niet mogelijk.
Mijn huidige V70 heeft dit wel en met standaard 250 kg gereedschap aan boord is dit wel een must zeker omdat er regelmatig een aanhanger achterhang.
Ik ben benieuwd!!
XC60 niveauregeling
- TomXC60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hey, en leuk dat je overweegt de XC60 kant te kiezen van dit forum.
Ikzelf heb een tijdje geleden met een panne gezeten bij men bus waar ik niet goed uitkwam ivm garantie.
Voor het E&I werk ben ik dan over gegaan op het plaatsen van mijn gereedschap in de Volvo.
Dit heb ik 3 maanden gedaan, met ong 200kg aan gereedschap.
De XC60 heeft handige ogen in de laadruimte waar ik men rek aan kon bevestigen en hij reed zeer goed met dit gewicht achterin, van doorveren was geen sprake (al heb ik wel een r-design, weet niet of dit uitmaakt), ik had zelfs het idee dat hij strakker in de bochten lag door het extra gewicht op de achteras, overhellen ook niet.
Voor de trailer: elke XC60 die van fabriek af geleverd is met een trekhaak heeft het Trailer Stability Assist Technology That Brakes Runaway Trailers.
Met de caravan is dit systeem best lachen wanneer je een helling afgaat, net als abs voel je soms de remmen onafhankerlijk van elkaar remmen om de trailer recht te hangen als deze wiebelt.
Met een tandemaster is het heel goed te doen om deze zwaar te beladen, ik heb tijdens verbouwingen vrij zware lasten getrokken (+2200kg) en het enige wat de dealer kon merken was dat mijn steunrubbers aan de achteras doorgesleten waren, vervangen was 130 euro dacht ik.
Ik zou daarom me geen zorgen maken van de niveauregeling. Deze achteraf inbouwen lijkt me een dure aangelegenheid, de optie was ong 520 euro nieuwprijs, pas wel op, een XC60 met four-C kan niet met Automatische niveauregeling voorzien worden.
Even bellen naar de dealer dus.
Mijn XC60 heeft nu probleemloos in 4 jaar 215000km gelopen, ik denk dat het een waardige opvolger is voor je V70.
Ikzelf heb een tijdje geleden met een panne gezeten bij men bus waar ik niet goed uitkwam ivm garantie.
Voor het E&I werk ben ik dan over gegaan op het plaatsen van mijn gereedschap in de Volvo.
Dit heb ik 3 maanden gedaan, met ong 200kg aan gereedschap.
De XC60 heeft handige ogen in de laadruimte waar ik men rek aan kon bevestigen en hij reed zeer goed met dit gewicht achterin, van doorveren was geen sprake (al heb ik wel een r-design, weet niet of dit uitmaakt), ik had zelfs het idee dat hij strakker in de bochten lag door het extra gewicht op de achteras, overhellen ook niet.
Voor de trailer: elke XC60 die van fabriek af geleverd is met een trekhaak heeft het Trailer Stability Assist Technology That Brakes Runaway Trailers.
Met de caravan is dit systeem best lachen wanneer je een helling afgaat, net als abs voel je soms de remmen onafhankerlijk van elkaar remmen om de trailer recht te hangen als deze wiebelt.
Met een tandemaster is het heel goed te doen om deze zwaar te beladen, ik heb tijdens verbouwingen vrij zware lasten getrokken (+2200kg) en het enige wat de dealer kon merken was dat mijn steunrubbers aan de achteras doorgesleten waren, vervangen was 130 euro dacht ik.
Ik zou daarom me geen zorgen maken van de niveauregeling. Deze achteraf inbouwen lijkt me een dure aangelegenheid, de optie was ong 520 euro nieuwprijs, pas wel op, een XC60 met four-C kan niet met Automatische niveauregeling voorzien worden.
Even bellen naar de dealer dus.
Mijn XC60 heeft nu probleemloos in 4 jaar 215000km gelopen, ik denk dat het een waardige opvolger is voor je V70.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Ik heb ook de overstap gemaakt van V70 naar XC60 en daarna terug naar XC70.
De kofferbak van de XC60 is wel even schrikken als je uit een V70 komt, je verliest zowat 20cm aan diepte.
De breedte is exact dezelfde want ik gebruik mijn XC60 koffermat nu in de XC70 en die past perfect in de breedte, is alleen 20cm te kort.
Verder is de Xc60 een pracht van een auto, voor mij was ie alleen wat te stug.
De kofferbak van de XC60 is wel even schrikken als je uit een V70 komt, je verliest zowat 20cm aan diepte.
De breedte is exact dezelfde want ik gebruik mijn XC60 koffermat nu in de XC70 en die past perfect in de breedte, is alleen 20cm te kort.
Verder is de Xc60 een pracht van een auto, voor mij was ie alleen wat te stug.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D