Benzinemeter defect?

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Hommerson
Starter

Ik heb een Volvo S 90 ( 1998 ) met LPG installatie, km. st 618000.De wagen heeft een jaar stilgestaan.
Ik rij voornamelijk op LPG. De auto start op benzine en schakelt na een paar kilometer automatisch over op LPG.
Vandaag weer eens van stal gehaald, na een moeizame start , de banden op spanning laten brengen en een rit gemaakt.
Alles functioneerde goed en de auto reed als vanouds perfect.
Ook de metertjes functioneerden goed, maar op de terugweg zag ik, dat de wijzer van de benzinemeter heen en weer schommelde en op een gegeven moment terugviel en het oranje lampje ( tank bijna leeg op 6 liter na ) begon te branden.
Bij het rijden op LPG gaf de benzinemeter ook altijd de juiste hoeveelheid benzine in de tank aan.
Toe ik van huis ging gaf de benzinemeter nog ruim 1/2 vol ( zo.n 40 liter ) aan.
Ik had zo'n ruim 100 kilometer gereden. Dus de tank kan nooit leeg gewest zijn, want ik reed op LPG.
Ik had op 29 december 2012 voor het laatst een volle tank gehad.
Kan het zijn , dat de benzine "verouderd " is ( ook na een jaar stilstaan ) en dat er "sludge "op sensor van de benzinemeter zit of i.d. Wat zou verder de oorzaak kunnen zijn ?? Of moet de benzinemeter vervangen worden ??
Gaarne reacties
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”