Gisteren kreeg ik ineens de melding oliepeil laag vul 0,5 liter bij.
Ik had even geen olie dus ik dacht dat doe ik later. Toen ik vervolgens via de boordcomputer naar mijn oliepeil keek gaf hij aan dat deze tot het maximum was gevuld. Vreemd. Ik kreeg ook de melding niet meer. Vanochtend toch maar eens checken. Wat schetst mijn verbazing via de boordcomputer totaal geen olie....maar geen enkele melding.
Ik begrijp hier niets van. Iemand een idee?
Snap niets meer van de elektronische peilstok
- Risrael
- 5th Gear member
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
ik zou meteen mijn dealer bellen en overleggen, buiten kantoor uren gewoon assistance of on call, ik zou zelfs niet zonder overleg naar de dealer rijden met een melding totaal geen olie. Het zal een kapot sensortje (kunnen) zijn maar dit is een type melding waar je niet mee wilt gokken.
Ik meen overigens dat er wel ergens op het blok nog een klein peilstokje te vinden zou moeten zijn
Ik meen overigens dat er wel ergens op het blok nog een klein peilstokje te vinden zou moeten zijn
- AST
- 2nd Gear member
Melding van olie te laag vul 0,5 liter bij heb ik pas geleden ook weer gehad. Olie laten bijvullen en later die dag weer zelfde melding. Ik heb de melding genegeerd en bij volgende keer starten kwam hij weer. Dit is nog een keer of 3 gebeurd en sindsdien geen meldingen meer.Risrael schreef: Gisteren kreeg ik ineens de melding oliepeil laag vul 0,5 liter bij.
Ik had even geen olie dus ik dacht dat doe ik later. Toen ik vervolgens via de boordcomputer naar mijn oliepeil keek gaf hij aan dat deze tot het maximum was gevuld. Vreemd. Ik kreeg ook de melding niet meer. Vanochtend toch maar eens checken. Wat schetst mijn verbazing via de boordcomputer totaal geen olie....maar geen enkele melding.
Ik begrijp hier niets van. Iemand een idee?
Ik heb dit zo'n 30.000 km terug ook gehad (vlak voor de 60.000 km beurt).
Toen ben ik terug gegaan en gaf de monteur een verklaring over iets met "geheugen functie of inleren" ?!? Snapte dit niet maar heb het maar aangenomen. Ook toen verdween melding na een aantal keer.
Oliepeil via boordcomputer heb ik toen en ook nu niet gecontroleerd.
XC60 D4 MY17 Polar+. Onyx Black
VolvoV70 D4 VW Passat CC 2.0 TDI VW Passat Variant 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI Volvo V40 1.9D Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8 Audi A4 1.6 Golf II 1.4D Alfa Romeo 75 1.6 Volvo 340 1.4 Mitsubishi Galant 1.8
VolvoV70 D4 VW Passat CC 2.0 TDI VW Passat Variant 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI Volvo V40 1.9D Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8 Audi A4 1.6 Golf II 1.4D Alfa Romeo 75 1.6 Volvo 340 1.4 Mitsubishi Galant 1.8
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Inderdaad, aan de onderkant van de auto is een hele kleine peilstok te vinden. Maar of dit ook voor de nieuwe motoren geldt, weet ik niet zeker.NielsPHEV schreef:Ik meen overigens dat er wel ergens op het blok nog een klein peilstokje te vinden zou moeten zijn
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.