Hallo allemaal,
Ik zit al geruime tijd jullie forum te lezen, nu mijn garage een probleem niet kan opsporen heb ik toch besloten een account aan te maken.
Als iemand het probleem kan oplossen stort ik een klein bedrag, zo wanhopig ben ik.
In maart 2015 is onze nieuwe V40 D3 geleverd, automatische versnelling, diesel. ( Mijn rijstijl is niet sportief!)
Vanaf de eerste week merkten we op, als we ons stuur volledig naar links draaien, als we traag rijden, we een geluid hoorden.
Het geluid van aanlopende remmen. De ene moment is het vrij luid, de andere keer is het niet de andere keer is het dan weer stilletjes.
Het probleem: het geluid is er niet altijd, het gebeurt niet als er iemand van de garage mee rijdt of als we de wagen bij de garage hebben achter gelaten ter nazicht.
Het is vrij vervelend want de garage heeft het niet gehoord. Wat ze niet zien/horen kunnen ze niet analyseren repareren.
- Eerste idee van de garage was de plaat achter de remschijven die het geluid maakt, deze is een beetje verplaatst.
(Het geluid is ook te vol om van deze plaat te komen.)
Ik vrees dat dat dit niet normale slijtage met zich zal meebrengen op de remmen, remschijven en op de transmissiebak.
Ik heb ook al gemeld bij de garage dat de remschijven na een rit van 4 minuten met weinig remwerk zo warm staan dat het water direct tot stoom veranderd.
De andere keer zijn ze niet zo warm, dat ik ze kan aanraken.
Ik kreeg de uitleg dat de schijven warm worden dat ik me hier niet mag een weerspiegelen. Raar dat mijn voorgaande wagens dit nooit hadden.
Voor een nieuwe wagen vind ik dit vrij genant, de garage denkt dat ik het me inbeeld.
Raar mijn vrouw hoort het ook, als het op een parking is horen de mensen het ook aangezien iedereen naar de wagen dan kijkt.
opsporing met beloning
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Wellicht een idee om met bijvoorbeeld een GoPro een filmpje te maken waarop het geluid goed te horen is?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Ook zal het brandstof verbruik hoger moeten zijn. Het lijkt toch op een remklauw probleem. Dat moet toch goed te testen zijn?
Ga anders eens naar een andere dealer.
Ga anders eens naar een andere dealer.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Heb je altijd automaat gereden, of is dit de eerste automaat voor je?
Een automaat wordt vaak zodanig bereden dat de remmen zwaarder belast worden, al was het maar om het "kruipen" van de auto tegen te gaan.
Als echter bij gelijke ritten duidelijk verschillende temperaturen ervaren worden bij de remschijven, dan zou mijn eerste ingeving zijn dat de klauwen wellicht niet goed vrij komen van de remschijf.
Ik zou er als ik jullie was voor kiezen om een monteur mee te laten rijden met jullie. Dat is vaak de beste manier om het geluid ook te duiden aan elkaar.
Een automaat wordt vaak zodanig bereden dat de remmen zwaarder belast worden, al was het maar om het "kruipen" van de auto tegen te gaan.
Als echter bij gelijke ritten duidelijk verschillende temperaturen ervaren worden bij de remschijven, dan zou mijn eerste ingeving zijn dat de klauwen wellicht niet goed vrij komen van de remschijf.
Ik zou er als ik jullie was voor kiezen om een monteur mee te laten rijden met jullie. Dat is vaak de beste manier om het geluid ook te duiden aan elkaar.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 25.06.2014 - 11:49
Misschien dat de remschijf zelf krom is? Ik heb daar zelf alleen ervaring mee in de vorm van schokkend remmen, maar dit klinkt heel erg alsof de remmen aanlopen, gezien ook de hoge temperatuur bij minimaal remmen. Dat remmen heet worden is in ieder geval in mijn ervaring wel normaal, je vermogen om te remmen wordt immers omgezet in warmte.
Als je op de uitslagbegrenzer zit en je rijd langzaam krijg je wel een soort schurend geluid, dat is vrij normaal. Heb je het alleen links of ook rechts (los van dat je doormiddel van de zitpositie natuurlijk links alles beter hoort)?
Als je op de uitslagbegrenzer zit en je rijd langzaam krijg je wel een soort schurend geluid, dat is vrij normaal. Heb je het alleen links of ook rechts (los van dat je doormiddel van de zitpositie natuurlijk links alles beter hoort)?
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07.05.2015 - 08:42
Bedankt voor de vele reacties.
Het is de eerste automaat, maar ik let erop dat ik niet teveel rem, ik plaats hem ook in neutraal als ik aan de verkeerslichten sta.
De remschijven hebben ook geen blauwe kleur.
Mijn verbruik bedraagt momenteel 6.7l/100 km, ik probeer mijn verbruik lager te krijgen. Maar als ik nog trager rij dan kan ik beter met mijn fiets rijden.
Ik durf niet zeggen dat ik het links beter hoor dan rechts.
Inderdaad als je op de maximale uidraai zit maken andere wagens een geluid, maar dat is normaal.
Zou een dashbordcamera dit geluid kunnen opnemen?
Als ik naar een andere dealer ga, hoe zit het met garantie? Moeten ze mij helpen? Moet ik betalen?
@VDMAATEN: Hoe heb je dit aan jouw garage kunnen tonen? Was jouw geluid constant?
Ik ga het straks eens testen, als ik het zo continnu kan uitlokken ben ik ook tevreden.
Iedereen al bedankt voor de reacties.
Het is de eerste automaat, maar ik let erop dat ik niet teveel rem, ik plaats hem ook in neutraal als ik aan de verkeerslichten sta.
De remschijven hebben ook geen blauwe kleur.
Mijn verbruik bedraagt momenteel 6.7l/100 km, ik probeer mijn verbruik lager te krijgen. Maar als ik nog trager rij dan kan ik beter met mijn fiets rijden.
Ik durf niet zeggen dat ik het links beter hoor dan rechts.
Inderdaad als je op de maximale uidraai zit maken andere wagens een geluid, maar dat is normaal.
Zou een dashbordcamera dit geluid kunnen opnemen?
Als ik naar een andere dealer ga, hoe zit het met garantie? Moeten ze mij helpen? Moet ik betalen?
@VDMAATEN: Hoe heb je dit aan jouw garage kunnen tonen? Was jouw geluid constant?
Ik ga het straks eens testen, als ik het zo continnu kan uitlokken ben ik ook tevreden.
Iedereen al bedankt voor de reacties.
Laatst gewijzigd door ptah op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
is de garage een officiele Volvo dealer ? Indien ja dan kan men eventueel bij importeur nog eens verder informeren.
Gaat het hier om een volstrekt nieuwe auto ? Indien ja dan zal er zeer zeker nog fabrieksgarantie opzitten.
Gaat het hier om een volstrekt nieuwe auto ? Indien ja dan zal er zeer zeker nog fabrieksgarantie opzitten.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07.05.2015 - 08:42
Volledig nieuwe wagen gekocht bij een officiele Volvo dealer.sbv schreef: is de garage een officiele Volvo dealer ? Indien ja dan kan men eventueel bij importeur nog eens verder informeren.
Gaat het hier om een volstrekt nieuwe auto ? Indien ja dan zal er zeer zeker nog fabrieksgarantie opzitten.
Hij had het vanaf km 0, we hebben nu een dikke 3000 km met gereden.
Laatste keer dat ik ervoor belde vertelde ze me dat ze een "meeting" erover hadden gehouden en aangezien ze zelf het lawaai niet konden vaststellen, dat ze niet zouden weten wat het kan zijn.
Mijn vrouw hoort het ook toeval wil dat wij dezelfde afwijking hebben.
Ik vermoed dat ze eraan twijfelen dat ik iets abnormaal hoor.
Ik heb toen aan de telefoon gevraagd dat zei dan instaan als er schade aan de wagen is of abnormale slijtage aan mijn schijven/blokken versnellingsbak.
Ik kreeg het antwoord dat ik mij hier geen zorgen over hoef te maken. Ik heb alle communicatie die ik via mail met hun hierover heb gehad al afgeprint kwestie dat ik "iets" heb.
Mijn eigenlijke doel is om toch iets van geluidsmateriaal te presenteren, kwestie dat het vastgelegd is.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07.05.2015 - 08:42
Ik ga vanavond op een ruime parking eens uitproberen, maar ik vrees dat het niets zal worden.vdmaaten schreef: begon bij 35.000 en nu bij de 60.000 beurt was het steeds beter hoorbaar. maar een lager dat niet lekker loopt zal steeds meer hoorbaar zijn.