Hi,
In mijn Volvo C70 D5 uit 2007 leek mijn radio zo nu en dan even uit te vallen om direct daarna weer aan te gaan.
Langs de dealer geweest, die vond geen directe oorzaak maar vermoedt een defecte radio. Op dat moment heb ik die nog niet laten vervangen.
Nu blijkt echter dat mijn navigatie ook gelijk uitvalt en weer start. (die gebruik ik vrijwel niet, dus had ik nog niet opgemerkt)
Hier op het forum iets gevonden dat leek te verwijzen naar een slechte accu of dynamo, maar dat is nu doorgemeten en die zijn in orde.
Een ander topic verwees naar een Bluetooth module, maar die zit er niet in bij mij. Zover als ik weet.
Een ander topic leek te verwijzen naar de navigatie computer. Nu probeerde ik die los te koppelen, ik krijg de kast wel los, maar de draden zijn zo kort dat ik niet bij de achterkant kan komen.
Mijn vragen: hoe krijg ik de navigatie uit dat handschoenenvak en als dat idd het probleem is, kan ik die dan simpelweg loskoppelen zodat in elk geval mijn radio het weer normaal doet? Voor de exotische bestemmingen heb ik nog altijd een losse TomTom.
Bij voorbaat dank,
André
Storing radio navigatie. Gaan uit en starten weer op.
-
- Starter
Update.
Wachtend voor gesloten slagbomen en met een afgezette motor (sleutel stand I) druk ik de radio aan.
Dan blijft en bleef deze het gewoon doen, wat de voornaamste reden was dat ik twijfelde aan de conclusie van de dealer.
Een half uur later en al heel wat kilometers verder realiseer ik me dat de radio niet meer uitvalt.
Nu, een paar dagen later, functioneert deze nog steeds normaal. Ik doe hem alleen niet meer uit. Navigatie heb ik niet geprobeerd, dat doe ik na mijn vakantie wel.
Ik las ook nog iets over een defecte GPS module. Deze staat in contact met zowel de radio als de navigatie. Waar kan ik deze vinden?
mvg
André
Wachtend voor gesloten slagbomen en met een afgezette motor (sleutel stand I) druk ik de radio aan.
Dan blijft en bleef deze het gewoon doen, wat de voornaamste reden was dat ik twijfelde aan de conclusie van de dealer.
Een half uur later en al heel wat kilometers verder realiseer ik me dat de radio niet meer uitvalt.
Nu, een paar dagen later, functioneert deze nog steeds normaal. Ik doe hem alleen niet meer uit. Navigatie heb ik niet geprobeerd, dat doe ik na mijn vakantie wel.
Ik las ook nog iets over een defecte GPS module. Deze staat in contact met zowel de radio als de navigatie. Waar kan ik deze vinden?
mvg
André
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Is allemaal aan elkaar gekoppeld met glasvezel kabels. Ligt in een lus rond door je auto.
Gewoon 'afkoppelen' kan niet helaas.
Je navi staat trouwens gewoon aan, alleen zie je niks omdat je scherm naar beneden is.
Even uitlezen geeft wel eens inzicht, anders een x langskomen dan onderzoeken we.
Gewoon 'afkoppelen' kan niet helaas.
Je navi staat trouwens gewoon aan, alleen zie je niks omdat je scherm naar beneden is.
Even uitlezen geeft wel eens inzicht, anders een x langskomen dan onderzoeken we.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.