Ik kocht mijn S60 2.4d GT uit 2009 met tuning software van het bedrijf Tunex. Niks aan de hand. Trok echt lekker en liep super mooi. Per ongeluk heeft de dealer de software overschreven en nu is het een 2.4d met 163 pk. Dit valt op! Motor loopt minder mooi en het vermogens verschil merk je ook.
Nu kan ik twee dingen doen;
-volvo polestar. Dan kom ik op de d5 specs (185pk). Garantie blijft in stand en overschrijven is iets dat niet meer gebeuren kan. Echter; Hoe is de ervaring van jullie? Ik heb al van iemand vernomen dat het niet echt spannend is en de motorloop weinig veranderd.
-voor hetzelfde geld kan Rica hem ook tunen. Echter 200+ pk en meer koppel. Nadeel echter is garantie en het risico van overschrijven (weinig zin om iedere x weliswaar kosteloos naar Rica moet na een bezoek aan de dealer).
Jullie ervaringen, tips etc. Gaat toch om best wat geld. Tunen
Weer een dilemma
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Contacteer:
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Inderdaad, of Polestar als je echt op zeker wilt gaan.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- ChrisMe
- 2nd Gear member
- Contacteer:
en als je dan tuned.... doe je dat dan hardware (nieuwe chip) of software (welke file) en waarom dan?
hij: XC60 D5 AWD Polestar, MY 2011, 250.000KM
zij: Mitsubishi Colt 1.5, 2005, 210.000KM
in het verleden onder andere:
144, C70, 850, V70XC
zij: Mitsubishi Colt 1.5, 2005, 210.000KM
in het verleden onder andere:
144, C70, 850, V70XC
- lint
- Geartronic member
Gewoon Polestar tuning nemen heb je geen toestanden meer, wellicht dat de dealer een mooi aanbod heeft voor je. Maar ik kan mij ook voorstellen dat je Tunex vraagt de tuning gratis terug te zetten.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Fredraket
- 4th Gear member
Lijkt me toch ook dat de dealer hier een rol in hoort te spelen? Die heeft uiteindelijk (weliswaar per ongeluk) de software overschreven.
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
-
- 5th Gear member
Ho ho jongens... De vorige eigenaar heeft bij Tunex het e.e.a erop laten zetten. Ik heb hiervan dus geen bewijs in de vorm van een bon. Dus ik kan niet van Tunex (laat staan de dealer) ook maar iets verwachten. Ik wil overigens juist geen Tunex (begrijp me niet verkeerd!) maar Tunex 200e v.s. Polstar 650 / Rica 600... Daar moet ergens wel een verschil in zitten toch?
Dus mijn vraag blijft staan;
-Polestar (word het een 'gewone D5 maar met garantie en geen gezeik dat je je software kwijt raakt)
-Rica (geen garantie en je raakt software kwijt, maar wel meer vermogen dan bovengenoemd)
-Volvotune? Las ik ook ergens
Welke is bij jullie bekend?
-Polestar (word het een 'gewone D5 maar met garantie en geen gezeik dat je je software kwijt raakt)
-Rica (geen garantie en je raakt software kwijt, maar wel meer vermogen dan bovengenoemd)
Laatst gewijzigd door Bart Giesen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
Noot; als ik de website van Volvotune bekijk, word ik er al wat sceptisch over. Wat is jou ervaring dan ermee?
- Fredraket
- 4th Gear member
Volvotune is toch één van de jongens hier? Is men volgens mij over het algemeen wel positief over als ik dat zo links en rechts lees.
Groeten, Freddy
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Volvotune levert "maatwerk" en dan bedoelen we eigenlijk te zeggen: "wat jij wil". De rest levert standaard pakketten. Ik zou je dus aan willen raden om eens met de mannen van Volvotune in contact te treden
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Fredhead
- Geartronic member
Ik rijd zelf nu een jaar met Volvotune tuning rond en dat bevalt uitstekend.
Motor loopt lekkerder, kracht in overvloed als het moet en dat alles voor een schappelijke prijs.
Je maakt je wensen kenbaar en daar wordt de software op aangepast.
Motor loopt lekkerder, kracht in overvloed als het moet en dat alles voor een schappelijke prijs.
Je maakt je wensen kenbaar en daar wordt de software op aangepast.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Heb je al geïnformeerd bij Tunex? Wellicht staat jouw auto bij hen geregistreerd.Bart Giesen schreef: Ho ho jongens... De vorige eigenaar heeft bij Tunex het e.e.a erop laten zetten. Ik heb hiervan dus geen bewijs in de vorm van een bon. Dus ik kan niet van Tunex (laat staan de dealer) ook maar iets verwachten. Ik wil overigens juist geen Tunex (begrijp me niet verkeerd!) maar Tunex 200e v.s. Polstar 650 / Rica 600... Daar moet ergens wel een verschil in zitten toch?
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- sbv
- 6th Gear member
Rica is auto aan de pc hangen pakketje laden en dan kan jij even snel pinnen en wegwezen. standaard software upgrade.
Polestar geeft minder extra vermogen maar wordt wel netjes door dealer gezien.
Volvo tune levert tegen zeer nette prijs stukje maatwerk
Polestar geeft minder extra vermogen maar wordt wel netjes door dealer gezien.
Volvo tune levert tegen zeer nette prijs stukje maatwerk
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 5th Gear member
Ik heb wat vraagjes bij VolvoTune gedropt en heb echt heel uitgebreid, snel en keurig reactie gekregen. Rica valt af. Tunex ook. Polestar en VolvoTune is nu even het dilemma. Ik snap dat Polstar niets anders is als een ordinair bestandje wat ingeladen word en klaar. Maar, je houd wel garantie en geen gezeik dat je software word overschreven.
Als ik zo na de reactie van Obbo (?) van VolvoTune kijk denk ik; wow, dat is altijd beter! Maatpak idee inderdaad. En om de hoek
.
Als ik zo na de reactie van Obbo (?) van VolvoTune kijk denk ik; wow, dat is altijd beter! Maatpak idee inderdaad. En om de hoek

-
- 4th Gear member
mooi dat is makkelijk dat het bij jou om de hoek is
ik zelf heb alleen maar goede ervaringen met VolvoTune,Obbe is een vakman en niet onbelangrijk een liefhebber op tuning gebied
hij geniet er van een goede tuning te leveren die volmaakt bij de klant en zijn wensen past en dat tegen een redelijke prijs
hier op het forum nog niemand gehoord die niet tevreden is
in het zelfde pand zit Dennis van Volvoservice.eu als je daar gelijk je onderhoud laat doen heb je geen last meer dat je software word overgeschreven
het scheelt vergeleken met de dealer een aardige duit en Dennis is beter dan menige dealer
deze mensen hebben zoveel ervaring met elk type Volvo daar kunnen een hoop dealers van dromen
ik zelf heb alleen maar goede ervaringen met VolvoTune,Obbe is een vakman en niet onbelangrijk een liefhebber op tuning gebied
hij geniet er van een goede tuning te leveren die volmaakt bij de klant en zijn wensen past en dat tegen een redelijke prijs
hier op het forum nog niemand gehoord die niet tevreden is
in het zelfde pand zit Dennis van Volvoservice.eu als je daar gelijk je onderhoud laat doen heb je geen last meer dat je software word overgeschreven
het scheelt vergeleken met de dealer een aardige duit en Dennis is beter dan menige dealer
deze mensen hebben zoveel ervaring met elk type Volvo daar kunnen een hoop dealers van dromen
Volvo V70 R=Design D4
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hier kan ik me volledig bij aansluiten, top adres
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Hoe zit het met sw updates? Kunnen ze dat ook uitvoeren?
- Bover
- 8th Gear member
Er zijn twee goede tuners die ik vanuit ervaring ken. Eentje zit tegen de oostgrens Twente met de naam Fasttech aan en de andere is Volvotune Te Elst bij Arnhem. .
Ik tune al sinds 2005 en heb nog nooit een zo goede tuning gehad als die van Volotune of Obbe zoals hij aangesproken wordt.
Obbe is een vakidioot( sorry voor het woord) maar in de goede zin van het woord. En ja ik ben proef konijn geweest met mijn volvo V70 D5 My 2006 in de beginperiode 2012 en ik heb dus wat ervaring. Ik heb al verschillende tuning in mijn volvo's gehad zowel 2.0T van mijn vrouw als mijn eigen D5.
Ze zijn top. Het mooie aan de tuning van Volvorune is dat ze gladjes lopen maar veel kracht produceren als nodig is. Het kost even tijd maar Obbe weet van de Volvo de "persoonlijkheidskenmerken" goed te schrijven naar jouw voet.
Op papier zijn PC gelijk in de Volvo's maar in de praktijk wijken de tientallen parameters voor brandstof, lucht en turbodruk fijntje af. En dat maakt het verschil met andere tuners.
Daarnaast rij ik nu ongelofelijk zuinig met 6.0 op de boordPC en in de praktijk 16.5. Ik rij wel elke dag ongeveer 300km op de autoweg A12 en A1.
Ik heb ook andere aanpassingen laten doen zoals de DPF en EGR klep dicht laten zetten en ik rij met hoge bandenspanning.
Voordeel is ook dat Volvo-Service van Dennis bij Obbe in hetzelfde pand zit, dus terwijl je tuning wordt gemaakt kun je ook olie laten verversen en andere werkzaamheden.Daarnaast is Obbe sponsor van dit forum!
Je ziet het al ik ben een ware reclame spot maar zonder financieel gewin voor de duidelijkheid.
Ik vind de tuning van Volvotune met persoonlijk meer dan 400.000km tuning ervaring echt de allerbeste die ik ooit heb gehad.
Doe je voordeel ermee!
Ik tune al sinds 2005 en heb nog nooit een zo goede tuning gehad als die van Volotune of Obbe zoals hij aangesproken wordt.
Obbe is een vakidioot( sorry voor het woord) maar in de goede zin van het woord. En ja ik ben proef konijn geweest met mijn volvo V70 D5 My 2006 in de beginperiode 2012 en ik heb dus wat ervaring. Ik heb al verschillende tuning in mijn volvo's gehad zowel 2.0T van mijn vrouw als mijn eigen D5.
Ze zijn top. Het mooie aan de tuning van Volvorune is dat ze gladjes lopen maar veel kracht produceren als nodig is. Het kost even tijd maar Obbe weet van de Volvo de "persoonlijkheidskenmerken" goed te schrijven naar jouw voet.
Op papier zijn PC gelijk in de Volvo's maar in de praktijk wijken de tientallen parameters voor brandstof, lucht en turbodruk fijntje af. En dat maakt het verschil met andere tuners.
Daarnaast rij ik nu ongelofelijk zuinig met 6.0 op de boordPC en in de praktijk 16.5. Ik rij wel elke dag ongeveer 300km op de autoweg A12 en A1.
Ik heb ook andere aanpassingen laten doen zoals de DPF en EGR klep dicht laten zetten en ik rij met hoge bandenspanning.
Voordeel is ook dat Volvo-Service van Dennis bij Obbe in hetzelfde pand zit, dus terwijl je tuning wordt gemaakt kun je ook olie laten verversen en andere werkzaamheden.Daarnaast is Obbe sponsor van dit forum!
Je ziet het al ik ben een ware reclame spot maar zonder financieel gewin voor de duidelijkheid.
Ik vind de tuning van Volvotune met persoonlijk meer dan 400.000km tuning ervaring echt de allerbeste die ik ooit heb gehad.
Doe je voordeel ermee!
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....