Goedemiddag,
Ik kijk hier wel vaker, maar post eigenlijk nooit... (Ik ben Theun, woon in Friesland en ben Scandinavië gek)
Eigenlijk ben ik nogal een Saab-fan, maar de 9000 geldt gevoelsmatig toch wel een beetje als de laatste Saab.
Nu rijden we een 9-5 estate TiD van 2004, maar ik kan het daar niet helemaal mee vinden. Een 9000 is niet langer een optie, we hebben 3 kinderen en er zitten maar 2 driepuntsgordels in.
Ik rijd ongeveer 30.000/ jaar. Heb een hekel aan auto's die onbetrouwbaar zijn.
Is een 960 op G-3 verstandig? (Op diesel zie ik überhaupt niks) en zoja, waar moet ik op letten?? (Zij. De automaten ook betrouwbaar?) een V70 is een mogelijkheid, maar vind ik veel minder mooi.....
960 op lpg een goed idee?
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik heb alleen ervaring met een 2.3 in een 945... (zelfde motor) en daar heb ik de 800.000 km aangetikt. Toen waren de kleppen uitgesteld.
Volgens mij, maar weet het niet zeker, zijn ze nooit origineel geleverd in Nl, wel in Italië, dus zijn ze ingevoerd.
Ik zelf heb een 965 gereden, met een 2,5l met handbak, en daar tikte ik net de 500.000 aan, met originele motor.
Mijn zoon had een 965 met een 2,5l met automaat, en hij heeft er ruim 600.000 km mee gereden, zonder problemen.
Deze motoren zijn ijzersterk, en zo maken ze ze tegenwoordig niet meer na 2000.
Volgens mij, maar weet het niet zeker, zijn ze nooit origineel geleverd in Nl, wel in Italië, dus zijn ze ingevoerd.
Ik zelf heb een 965 gereden, met een 2,5l met handbak, en daar tikte ik net de 500.000 aan, met originele motor.
Mijn zoon had een 965 met een 2,5l met automaat, en hij heeft er ruim 600.000 km mee gereden, zonder problemen.
Deze motoren zijn ijzersterk, en zo maken ze ze tegenwoordig niet meer na 2000.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 23.11.2014 - 14:22
de 2,5 is sloom t.o.v. de 3.0???
Onzin, hij heeft wel minder pk's maar zijn koppel ligt hoger bij lager toerental.
Ik heb bewust voor een 2,5 gekozen. Door de dikkere cilinderwanden is deze minder gauw aan een revisie toe, pas na een 350.000 á 400.000 km heb je de kans dat je moet reviseren. Bij een 3,0 l. moet dan ook het blok gevlakt worden. Is een onmogelijke zaak. Volvo zelf begint daar helemaal niet aan.
Kan die op gas??/ Ja prima.
Ga eens bij de buren op het volvo 700 forum kijken, daar vind je veel over de 960.
Hier op dit forum zit je met de 960 net iets buiten de "range"
Ik merk ( als 960 bezitter) dat je hier op het forum eigenlijk meer thuis hoort met de "nieuwere" Volvo's.
Gr. Joop
Onzin, hij heeft wel minder pk's maar zijn koppel ligt hoger bij lager toerental.
Ik heb bewust voor een 2,5 gekozen. Door de dikkere cilinderwanden is deze minder gauw aan een revisie toe, pas na een 350.000 á 400.000 km heb je de kans dat je moet reviseren. Bij een 3,0 l. moet dan ook het blok gevlakt worden. Is een onmogelijke zaak. Volvo zelf begint daar helemaal niet aan.
Kan die op gas??/ Ja prima.
Ga eens bij de buren op het volvo 700 forum kijken, daar vind je veel over de 960.
Hier op dit forum zit je met de 960 net iets buiten de "range"
Ik merk ( als 960 bezitter) dat je hier op het forum eigenlijk meer thuis hoort met de "nieuwere" Volvo's.
Gr. Joop
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21381
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
En tot slot is er nog een S90 met 3 liter en 180 pk. Maar wel met 260 Nm koppel dat bij een lager toerental begint en veel vlakker is. Die rijdt ook lekker ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Er staat een mooie 960 sedan te koop op het 700 forum.
3 liter dacht ik, weet niet of er al gas in zit.
3 liter dacht ik, weet niet of er al gas in zit.
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- JKGrun
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 01.04.2015 - 20:13
- Locatie: Groningen
Mijn vader heeft een 2.5L en een 3.0L gehad. De 3.0L wou aardig beter brullen dan de 2.5LMoTo schreef: de 2,5 is sloom t.o.v. de 3.0???
Onzin, hij heeft wel minder pk's maar zijn koppel ligt hoger bij lager toerental.
Ik heb bewust voor een 2,5 gekozen. Door de dikkere cilinderwanden is deze minder gauw aan een revisie toe, pas na een 350.000 á 400.000 km heb je de kans dat je moet reviseren. Bij een 3,0 l. moet dan ook het blok gevlakt worden. Is een onmogelijke zaak. Volvo zelf begint daar helemaal niet aan.
Kan die op gas??/ Ja prima.
Ga eens bij de buren op het volvo 700 forum kijken, daar vind je veel over de 960.
Hier op dit forum zit je met de 960 net iets buiten de "range"
Ik merk ( als 960 bezitter) dat je hier op het forum eigenlijk meer thuis hoort met de "nieuwere" Volvo's.
Gr. Joop
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13.01.2009 - 09:54
- Locatie: drachten
Een sedan vind ik met drie kinderen sowieso geen optie. En alles boven de 120 pk en redelijk koppel is voor mij prima..
Betrouwbaarheid vind ik meer van belang...
Vandaag heb ik een 960 met drie ton op lpg bekeken, http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... =mympBuyer
Prachtige auto, maar toch wel erg veel geld.... Geen euro kon eraf. Ik heb 3.000,- geboden.... Maar dat ging niet door. Ik zoek maar even verder denk ik..
Betrouwbaarheid vind ik meer van belang...
Vandaag heb ik een 960 met drie ton op lpg bekeken, http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... =mympBuyer
Prachtige auto, maar toch wel erg veel geld.... Geen euro kon eraf. Ik heb 3.000,- geboden.... Maar dat ging niet door. Ik zoek maar even verder denk ik..