afgelopen week even de rechterband er even afgehad voor de airco
en wat zien ik ?
helemaal tot op het karkas afgesleten
nergens aanloopsporen te vinden in de wielkast
de linkerband gelijk ook even bekeken.... precies hetzelfde probleem
rara waar komt dat van
vreemde slijtage
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Dat is een gevalletje uitlijnen en/of in combinatie met versleten delen in de ophanging.
Dat vraagt om controle en reparatie en met die banden geen meter meer rijden, dat is een kwestie van enkele kilometers en die band gaat klappen. Die stelling behoeft geen garantie, slechts zekerheid.
Dat vraagt om controle en reparatie en met die banden geen meter meer rijden, dat is een kwestie van enkele kilometers en die band gaat klappen. Die stelling behoeft geen garantie, slechts zekerheid.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
Verkeerde wielstanden door slijtage van de voorwielophanging lijkt mij een voor de hand liggende oorzaak als je verder geen aanloop of slijtsporen kan zien in de wielkasten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- evert65
- 6th Gear member
tja vreemd vind ik het wel, apk is 2 maanden geleden
zo op het oog staan de banden niet naar "binnen"
morgen naar ABI Woudenberg
zo op het oog staan de banden niet naar "binnen"
morgen naar ABI Woudenberg
Laatst gewijzigd door evert65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
keep calm!, your randomizer is running
-
- 2nd Gear member
Ik zie even niet wat voor wagen je rijd, maar apart probleem. Bij een V70 worden de draagarmen vaak genoemd als slijtage onderdeel maar mijninziens zou je bij speling op de armen juist bandenslijtage moeten krijgen op de buitenwang van de band. Is het soms zo dat je een tijd terug de draagarmen gedaan hebt en niet uitgelijnd? Of mss recent een fusee of stuurkogel vervangen?? Het slijtagebeeld op de banden wijst iig op uitspoor afstelling in de stuurinrichting.
Volvo V70 D4 Summum
Volvo V70NN D5 momentum (verkocht)
Volvo V70 D5 Edition I (verkocht)
- evert65
- 6th Gear member
@MartijnA, geen van allen , draagarmen voor krijgen binnenkort nieuwe rubbers, er zat rechts een klein scheurtje in, maar daar lag het niet aan al met al beetje vreemd
ik kijk wel wat Abi zegt
ik kijk wel wat Abi zegt
keep calm!, your randomizer is running
-
- 1st Gear member
Hallo Evert, heb jij al een idee wat de oorzaak is van de bandenslijtage? Ik heb nl hetzelfde probleem. Heb een V60 PIH, nieuw aangeschaft, en na 5 maanden voorzien van een Heico sportonderstel. Toen begon het gedonder. Slijtage aan de binnenkant vd band. Het blijkt nl dat de camber niet verder is in te stellen maar vind het wel vreemd. De R-versies zijn ook verlaagd dus die moeten ook last hebben van extreme camber setting met soortgelijke bandenslijtage tot gevolg. Vreemd in deze is dat ik er eigenlijk weinig over terug vind?