Zoals ik hier al eerder vermelde heb ik enorm veel problemen met mijn D4 van 2015. Ik had ook al eerder aangegeven bij een topic dat ik met angst en beven mijn vakantiereis zag komen met deze auto. En ja hoor geen vakantie voor ons dit jaar. Dank je wel Volvo!!! Wat een K.. auto is dit zeg.
Wij vertrokken in de nacht om met de caravan op vakantie te gaan naar Kroatie. Rond de middag ging weer het check lampje van de uitlaatgassen branden. Wij zaten in de buurt van Nurnberg in Duitsland. Volvo assistance gebeld en die stuurde me naar de dichtsbijzijnde Volvo dealer. Na 2 uur wachten maakte die dealer wat tijd voor ons. Computer er aan, klacht gereset en hij is gerepareerd mijnheer. Nu stond ik die dag al voor de 18e keer in de 20.000 km en 5 maanden van deze auto bij een Volvo dealer, dus vertrouwen heb ik al lang niet meer in dit merk. Maar goed, wij moesten de nacht in de buurt doorbrengen omdat het inmiddels te laat geworden was om verder te trekken. Wel nog even een email gestuurd naar mijn eigen dealer dat ik weer met problemen stond.
De volgende dag, nog steeds met angst en wantrouwen de reis voortgezet. Maar ja hoor, voor de 19e keer kreeg ik weer en probleem. Weer hetzelfde lampje zoals ik al vele malen eerder had gezien.
Weer Volvo assistance gebeld. Een camping opgezocht bij een Volvo dealer in de buurt. De adac heeft de auto aan de computer gelegd, maar kon er niets mee. Achter de adac aan naar de Volvo dealer. Na veel gebel met Volvo assistance, die deze dag in tegenstelling tot de dag ervoor, prima de zaak regelde. Ik kreeg een tijdelijke vervangende auto om toch nog wat van de omgeving te kunnen zien en niet met een taxi heen en weer naar de camping te moeten. Dat was op een vrijdag. Maandag aan het eind van de dag werd de auto gereed gemeld. In die tussentijd had ik weer email contact met mijn eigen dealer en maar direct het verzoek neergelegd voor een gesprek over dit wanproduct zodra ik thuis was.
Bij de dealer in Duitsland hadden ze weer de computer gereset en een proefrit gemaakt. Ik kon mijn reis vervolgen volgens de dealer. Echter, ik durfde met deze onbetrouwbare auto niet een tunnel van 8 km in en al zeker niet de bergen van Oostenrijk. Dus de beslissing moeten nemen om terug te keren naar huis.
Volvo hartelijk dank voor het niet doorgaan van de vakantie. Ook hartelijk dank voor het wanproduct dat u mij geleverd heeft en vooral veel dank dat ik al 19 keer in 5 maanden weer met mijn auto naar de dealer mag voor reparatie.
Neen, Volvo is dus niet te betalen na de garantie!!!
Bij thuiskomst een gesprek gehad met mijn dealer. Mijn auto is ruim een week bij mijn dealer geweest en ik heb een D2 van hem te leen gehad om mijn vakantie dagen toch mobiel te zijn.
Bij de dealer hebben ze het EGR gedeelte en alle daarbij behorende sensoren los gehad en visueel gecontroleerd. Helaas geen tekort komingen geconstateerd. Ze hebben contact gehad met de fabriek en al met al is er niets aanwijsbaars gevonden. Diverse proefritten gemaakt met en zonder de computer aangesloten, maar telkens gaf de auto geen probleem.
En oh ja!! Het EGR deel is NIET vervuild, dus voor de lezers die denken dat het het aan mijn rijstijl ligt? Nee dat dus niet. Zou wel gek zijn na een kleine 20 jaar 6 diesels te hebben gereden dat ik met deze ineens niet meer kan dieselen.
Kortom moet ik tot mijn grote spijt constateren dat ik bewezen heb dat ik in 20.000 km en 6 maanden kan stellen dat Volvo een uiterst onbetrouwbare auto is. Waar je alleen maar anti reclame voor kan maken en een ieder af moet raden om dit merk te kopen. Ja het is mijn eerste Volvo maar ook absoluut de laatste.
Overigens rijdt de auto alweer 1400km zonder een brandend lampje. Lampje gedemonteerd? ik weet het niet Maar ik rijd tegenwoordig met één oog op de weg en mijn andere oog op de controle lampjes. Als ik volgend jaar weer op vakantie kan, dan huur ik maar een ander merk auto.
en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29553
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is wel een horror verhaal met alleen maar pech en een zeer teleurgestelde Volvo eigenaar. Is het geen optie om in overleg met de dealer een andere auto te kopen tegen aantrekkelijke voorwaardes.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
Ja een echt naar verhaal zeg...
Zou het ook zo doen als @lint indien het je eigen auto is.
Bij Lease eens gaan praten met de leasemaatschappij of je werkgever.

Zou het ook zo doen als @lint indien het je eigen auto is.
Bij Lease eens gaan praten met de leasemaatschappij of je werkgever.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41025
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Kleine nuance n.a.v. je verhaal.V.I.K. schreef: Kortom moet ik tot mijn grote spijt constateren dat ik bewezen heb dat ik in 20.000 km en 6 maanden kan stellen dat Volvo een uiterst onbetrouwbare auto is. Waar je alleen maar anti reclame voor kan maken en een ieder af moet raden om dit merk te kopen. Ja het is mijn eerste Volvo maar ook absoluut de laatste.
Niet Volvo is uiterst onbetrouwbaar maar de Volvo die jij gekocht hebt.
Er rijden honderdduizenden Volvo's die wel betrowbaar zijn.
Misschien had je beter kunnen schrijven:
"Kortom moet ik tot mijn grote spijt constateren dat ik bewezen heb dat ik in 20.000 km en 6 maanden kan stellen dat mijn Volvo een uiterst onbetrouwbare auto is".
Overigens weerspreek je dat weer in je laatste zin.
Ik hoop dat je lampje uit blijft en het probleem dus door je dealer is opgelost.
Houd ons op de hoogte.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Vervelend hoor! Wij rijden inmiddels al in onze nieuwe 4e Volvo (in 10 jaar tijd) en niet eigenlijk een probleem gehad wat niet opgelost kon worden (afgezien van onze V50 waar alle injectoren ed van moesten worden vervangen na 180.000 km).
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Heel vervelend. Ook begrijpelijk dat je je verhaal hier neer zet. Maar wat ik niet begrijp is dat er 19 keer gereset wordt zonder verdere actie. Je begrijpt vast ook wel dat dit geen Volvo eigenschap is, maar een exemplarische fout, want anders zou het hier vol staan met dergelijke verhalen. Velen van ons kennen na 10 jaar dieselen wel een lampje storing, maar daar is dan vaak wel een reden voor. Een sensor, een kabel, etc. , vervuiling.
Kan je dealer nu aan jou aangeven wat ze nu wezenlijk hebben gedaan? En wellicht kun je met hen afspreken dat als het probleem zich wederom aandient, dat dat de druppel is die om grondige maatregelen eist. Geef de auto nog een laatste kans, evenals je dealer en / of importeur. Zoals hier al vaak geschreven, blijf communiceren en probeer redelijk te blijven, hoe moeilijk dat soms ook is.
Ik hoop van harte dat je verder verschoont blijft van dze ellende. Sterkte en wijsheid.
Kan je dealer nu aan jou aangeven wat ze nu wezenlijk hebben gedaan? En wellicht kun je met hen afspreken dat als het probleem zich wederom aandient, dat dat de druppel is die om grondige maatregelen eist. Geef de auto nog een laatste kans, evenals je dealer en / of importeur. Zoals hier al vaak geschreven, blijf communiceren en probeer redelijk te blijven, hoe moeilijk dat soms ook is.
Ik hoop van harte dat je verder verschoont blijft van dze ellende. Sterkte en wijsheid.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44
De dealer die een probleem oplost door alleen een reset is de naam dealer niet waard. Als de computer een storing geeft komt dat terug als een boomerang zo lang er geen onderdelen gewisseld of slechte verbindingen gevonden worden. Dus je angst na alleen een reset is terecht. Heb niet de illusie dat het alleen bij volvo kommer en kwel is, ik heb particulier een 5-serie gereden met een nieuwwaarde van 92.000,- en heb nog niet eerder een auto met zo veel technische ellende gehad, en iedereen maar napraten dat BMW een Premium merk is, Premium de laatste BMW was dat voor mij.
Laatst gewijzigd door V40-4ever op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 06.02.2015 - 20:01
Dat noemen ze serieus brute pech....
Nu zijn er gekende problemen met de EGR filter op de D4, maar in jouw geval is het duidelijk iets anders...
Ikzelf rij nu al 10.000 km met mn D4 en geen enkele keer een issue
De vorige auto was een Skoda Superb en met die autop heb ik de eerste 10k km ook vier keer in de garage gestaan met een kapot motor management systeem, totdat de dealer uiteindelijk de bron fout gevonden had, en daarna hen ik 192.000 km zonder problemen gereden.
Hopelijk wordt jouw verhaal met je D4 iets gelijkaardigs. Indien je problemen blijft hebben, zou ik toch eens een serieuze brief naar Volvo sturen en ze simpelweg in gebreke stellen. Je hebt niet gekregen wat je gekocht hebt (een betrouwbare auto). Eventueel via een consumentenbond doen.
Nu zijn er gekende problemen met de EGR filter op de D4, maar in jouw geval is het duidelijk iets anders...
Ikzelf rij nu al 10.000 km met mn D4 en geen enkele keer een issue
De vorige auto was een Skoda Superb en met die autop heb ik de eerste 10k km ook vier keer in de garage gestaan met een kapot motor management systeem, totdat de dealer uiteindelijk de bron fout gevonden had, en daarna hen ik 192.000 km zonder problemen gereden.
Hopelijk wordt jouw verhaal met je D4 iets gelijkaardigs. Indien je problemen blijft hebben, zou ik toch eens een serieuze brief naar Volvo sturen en ze simpelweg in gebreke stellen. Je hebt niet gekregen wat je gekocht hebt (een betrouwbare auto). Eventueel via een consumentenbond doen.
MY2015 Volvo V40 D4 Summum R-Design Caspian Blue Metallic
Rica modified
Rica modified
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Ik heb zoiets gehad met een Peugeot 307. Telkens weer ging het storingslampje branden, dealer kon niks vinden en dus hopakkee een reset. En toen moest ik op vakantie en dat zag ik ook niet zitten. De dealer zei vervolgens 'negeer het maar'. Heb ik gedaan en vervolgens 4 jaar zonder problemen rond gereden. Tja...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Nee Niels. Er ging alleen een lampje branden en soms komt er dan ook een schildpad in beeld. Soms wel je vermogen kwijt en soms weer niet. Iig angstig genoeg om niet verder te gaan met een caravan van 1500kg aan de haak.NielsPHEV schreef: ging "alleen" het lampje branden en kreeg je een storingsmelding of stond je ook daadwerkelijk stil ?
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Helaas is het mijn eigen auto. Ik zit dus zelf met de problemen.Huite schreef: Ja een echt naar verhaal zeg...![]()
Zou het ook zo doen als @lint indien het je eigen auto is.
Bij Lease eens gaan praten met de leasemaatschappij of je werkgever.
Een deal met de dealer voor een andere auto. Helaas, dat gaat niet. Hij is Volvo dealer. En of mijn ellende nu exemplarisch of standaard is? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik er mee zit en voor mij NOOIIIITTTT meer Volvo.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
en dat is nou jammer - wordt niet door de dealer opgepakt.
Ik had 1 van de eerste S40 2.0D. Veel problemen mee gehad, noodloop, elektraproblemen etc. Vaak mee in de garage geweest. Op een gegeven ogenblik was voor mij de maat vol en heb ik gezegd dat ze de auto weer mochten hebben. Ik wil een betrouwbare auto, waar ik niet 's-ochtends in moet stappen en me moet afvragen of hij het doet of niet.
Toen is er een oplossing gekomen waarbij ik de auto (vroegtijdig) heb ingeruild op een nieuwe V50 diesel. Ik heb er toen iets bij gelegd, de dealer heeft er iets bij gelegd en de importeur heeft er iets bij gelegd. Iedereen tevreden. Ik omdat ik van het probleem af was. De dealer omdat hij de klant behield en de importeur omdat uiteindelijk het beeld van Volvo positief was.
De wil moet er echter wel zijn vanuit dealer en importeur. - heb je dat al aangekaart?
Ik had 1 van de eerste S40 2.0D. Veel problemen mee gehad, noodloop, elektraproblemen etc. Vaak mee in de garage geweest. Op een gegeven ogenblik was voor mij de maat vol en heb ik gezegd dat ze de auto weer mochten hebben. Ik wil een betrouwbare auto, waar ik niet 's-ochtends in moet stappen en me moet afvragen of hij het doet of niet.
Toen is er een oplossing gekomen waarbij ik de auto (vroegtijdig) heb ingeruild op een nieuwe V50 diesel. Ik heb er toen iets bij gelegd, de dealer heeft er iets bij gelegd en de importeur heeft er iets bij gelegd. Iedereen tevreden. Ik omdat ik van het probleem af was. De dealer omdat hij de klant behield en de importeur omdat uiteindelijk het beeld van Volvo positief was.
De wil moet er echter wel zijn vanuit dealer en importeur. - heb je dat al aangekaart?
laatste Volvo (960) verkocht
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44
Daar zit precies het probleem, wat denk je dat er met de probleem-S40 gebeurt? Precies, die zet de dealer gewoon weer te koop, of hij gaat naar de handel, en belandt daar als oneindig ellendegeval in de roulatie.dbosker schreef: en dat is nou jammer - wordt niet door de dealer opgepakt.
Ik had 1 van de eerste S40 2.0D. Veel problemen mee gehad, noodloop, elektraproblemen etc. Vaak mee in de garage geweest. Op een gegeven ogenblik was voor mij de maat vol en heb ik gezegd dat ze de auto weer mochten hebben. Ik wil een betrouwbare auto, waar ik niet 's-ochtends in moet stappen en me moet afvragen of hij het doet of niet.
Toen is er een oplossing gekomen waarbij ik de auto (vroegtijdig) heb ingeruild op een nieuwe V50 diesel. Ik heb er toen iets bij gelegd, de dealer heeft er iets bij gelegd en de importeur heeft er iets bij gelegd. Iedereen tevreden. Ik omdat ik van het probleem af was. De dealer omdat hij de klant behield en de importeur omdat uiteindelijk het beeld van Volvo positief was.
De wil moet er echter wel zijn vanuit dealer en importeur. - heb je dat al aangekaart?
2ehands is altijd kans op problemen, dealer of niet, het enige wat eventueel leed kan verzachten is een laaaange garantie, minstens Bovag 6mnd.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Heb je al contact met importeur opgenomen ? Als je het idee hebt dat dealer te weinig doet naar jouw zin zou je die nog eens kunnen navragen. Ik neem aan dat het nu een officiële Volvo dealer is die al tig maal naar de auto gekeken heeft.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 04.02.2015 - 20:40
Mijn excuses als ik hier even op reageer.
Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik dit jaar een nieuwe auto mag uitkiezen. Vandaar de Volvo en dit forum
Maar twee van mijn collega's hebben precies dezelfde ervaring bij 60.000 km is er niet mee te rijden beide auto's staan al meer als een week bij de dealer om de oorzaak te vinden.Dit ook na meerdere malen met een brandend lampje te maken hebben gehad.
Veel succes
Oja mijn keus zou de nieuwe D2 worden.
Groeten Sam
Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik dit jaar een nieuwe auto mag uitkiezen. Vandaar de Volvo en dit forum
Maar twee van mijn collega's hebben precies dezelfde ervaring bij 60.000 km is er niet mee te rijden beide auto's staan al meer als een week bij de dealer om de oorzaak te vinden.Dit ook na meerdere malen met een brandend lampje te maken hebben gehad.
Veel succes
Oja mijn keus zou de nieuwe D2 worden.
Groeten Sam
Volvo V40 Ocean race, Ocean race blue, blond leder
Renault Megane Bose
Nissan Qashqai
Hyundai Tucson
VW Passat
Renault Megane Bose
Nissan Qashqai
Hyundai Tucson
VW Passat
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik snap wel dat de TS geirriteerd is, je zou voor minder, maar ik kan niet geloven dat je er met de dealer en de importeur niet uit geraakt.
Wij hadden in 2010 een C70 nieuw gekocht met een Powershift bak welke regelmatig problemen gaf, na 3 of 4 bezoeken aan de garage heb ik gewoon op een rustige manier tegen mijn dealer gezegd dat mijn vertrouwen in DIE auto weg was, niet mijn vertrouwen in Volvo.
Ik heb van de dealer en de importeur een heel nette deal gekregen voor een nieuwe C70 D3 met geartronic bak en deze is al 4 jaar volledig probleemloos.
Al mijn vorige Volvo's waren betrouwbaar dus met het merk is echt niks mis, je hebt gewoon pech met deze auto en het is aan de dealer en de importeur om dit op te lossen.
Ik hoop alleen dat je ze niet de huid vol scheldt want dat werkt helemaal verkeerd als je een oplossing wil bekomen.
Wij hadden in 2010 een C70 nieuw gekocht met een Powershift bak welke regelmatig problemen gaf, na 3 of 4 bezoeken aan de garage heb ik gewoon op een rustige manier tegen mijn dealer gezegd dat mijn vertrouwen in DIE auto weg was, niet mijn vertrouwen in Volvo.
Ik heb van de dealer en de importeur een heel nette deal gekregen voor een nieuwe C70 D3 met geartronic bak en deze is al 4 jaar volledig probleemloos.
Al mijn vorige Volvo's waren betrouwbaar dus met het merk is echt niks mis, je hebt gewoon pech met deze auto en het is aan de dealer en de importeur om dit op te lossen.
Ik hoop alleen dat je ze niet de huid vol scheldt want dat werkt helemaal verkeerd als je een oplossing wil bekomen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
een dikke +1, zo is het bij mij ook gelopen.BlackcurrantV70 schreef: Ik snap wel dat de TS geirriteerd is, je zou voor minder, maar ik kan niet geloven dat je er met de dealer en de importeur niet uit geraakt.
Wij hadden in 2010 een C70 nieuw gekocht met een Powershift bak welke regelmatig problemen gaf, na 3 of 4 bezoeken aan de garage heb ik gewoon op een rustige manier tegen mijn dealer gezegd dat mijn vertrouwen in DIE auto weg was, niet mijn vertrouwen in Volvo.
Ik heb van de dealer en de importeur een heel nette deal gekregen voor een nieuwe C70 D3 met geartronic bak en deze is al 4 jaar volledig probleemloos.
Al mijn vorige Volvo's waren betrouwbaar dus met het merk is echt niks mis, je hebt gewoon pech met deze auto en het is aan de dealer en de importeur om dit op te lossen.
Ik hoop alleen dat je ze niet de huid vol scheldt want dat werkt helemaal verkeerd als je een oplossing wil bekomen.
Daarna wilde ik automaat rijden, en de 2.0D powershift kwam in het vizier. Dealer heeft me er toen afgepraat, omdat ik een van de eersten zou zijn die een powershift bak zou krijgen. Met de ellende met de vorige 2.0D S40 in het geheugen had hij er geen zin aan om mij deze auto te verkopen.
Ben toen netjes behandeld door voor een scherpe meerprijs (de netto meerprijs voor de dealer) een V50 D5 geartronic te kiezen. Geen spijt van gehad.
laatste Volvo (960) verkocht
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Schildpad? Arnoud had dit ook een keer met zijn D4: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=65251
Kan het toevallig zijn dat er iets mis is met de EGR-klep of dat het roetfilter niet goed functioneert (regeneratievloeistof op?)
Kan het toevallig zijn dat er iets mis is met de EGR-klep of dat het roetfilter niet goed functioneert (regeneratievloeistof op?)
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Uiteraard is dit een uitzondering. De gemiddelde Volvo heeft natuurlijk niet zoveel problemen (of zo'n hardnekkig probleem) als deze. Op basis daarvan zou je dan ook niet moeten concluderen dat je Volvo beter kunt mijden.
Wat ik echter wel verontrustend vind: Als je het dan een keer slecht treft en je nieuwe Volvo heeft veel problemen, en dat gebeurt nu eenmaal zo nu en dan, dan heb je dus echt een levensgroot probleem. Het lijkt onmogelijk om na verloop van tijd en talloze mislukte pogingen van de dealer om de mankementen op te lossen de auto gewoon maar weer terug te geven en je geld terug te krijgen. Je bent afhankelijk van willekeurige coulance van dealer en importeur, en dat lijkt niet altijd even gemakkelijk en ruimhartig te zijn.
Je kunt niet verwachten dat elke nieuwe auto gegarandeerd storingsvrij is. Maar ik vind dat Volvo wel de zekerheid zou moeten bieden dat je bij aanschaf van een nieuwe auto een probleemloze auto krijgt. Ofwel door het adequaat oplossen van mankementen die natuurlijk voor kunnen komen, ofwel door het leveren van een ander exemplaar als de problemen bij de eerste niet opgelost kunnen worden. Het risico van een probleemauto zou bij de dealer/fabrikant moeten liggen, niet bij de koper.
Wat ik echter wel verontrustend vind: Als je het dan een keer slecht treft en je nieuwe Volvo heeft veel problemen, en dat gebeurt nu eenmaal zo nu en dan, dan heb je dus echt een levensgroot probleem. Het lijkt onmogelijk om na verloop van tijd en talloze mislukte pogingen van de dealer om de mankementen op te lossen de auto gewoon maar weer terug te geven en je geld terug te krijgen. Je bent afhankelijk van willekeurige coulance van dealer en importeur, en dat lijkt niet altijd even gemakkelijk en ruimhartig te zijn.
Je kunt niet verwachten dat elke nieuwe auto gegarandeerd storingsvrij is. Maar ik vind dat Volvo wel de zekerheid zou moeten bieden dat je bij aanschaf van een nieuwe auto een probleemloze auto krijgt. Ofwel door het adequaat oplossen van mankementen die natuurlijk voor kunnen komen, ofwel door het leveren van een ander exemplaar als de problemen bij de eerste niet opgelost kunnen worden. Het risico van een probleemauto zou bij de dealer/fabrikant moeten liggen, niet bij de koper.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5