Nieuwe V40 D2 in onderhoud bij een niet Volvo dealer?

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Huite
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
Locatie: Nunhem

Beetje vragen naar de bekende weg maar hoe onverstandig is het om straks mijn nieuwe V40 D2 in onderhoud te geven bij een andere (merk)dealer?
Auto wordt mij (via een Volvo dealer uiteraard) geleverd door een officiele Renault garage.
Die zegt er geen probleem in te zien de auto ook te onderhouden. Garantie zal ook geen thema zijn. Daarvoor vertrouw ik ze volledig.
Toch voelt het niet helemal lekker. Mechanisch zal het allemaal niet zo spannend zijn maar qua electronica en software lijkt het mij niet zonder risico.
Hoe zien jullie dat?
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver

Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29553
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het is niet verstandig omdat een niet Volvodealer geen beschikking heeft over de juiste software en updates van die software.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BvE
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.04.2015 - 13:24

Ik heb de laatste 4 Volvo's bij een niet Volvo dealer gekocht en in onderhoud gehad, never een probleem bij eventuele updates gingen ze naar de Volvo dealer en garantie blijft hetzelfde.
En mijn nieuwe V40-T2 ook bij een niet Volvo dealer gekocht.
Laatst gewijzigd door BvE op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black Metallic, bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond,Business Pack Connector Luxury Line, Banden Michelin CrossClimate en getint glas.

Voorheen: 1 x Fiat,3 VW Kever, Opel Record SW, Opel Vectra, 3 Ford Taunus SW, 3 x Ford Sierra, Honda CRV, Renault Captur en Volvo 240,740,S4, S60, V50 en V60
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41025
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

De vraag is natuurlijk waarom zou je dat doen?
Wat mij betreft is, zeker bij een nieuwe auto, 1 op 1 contact met de fabrikant noodzakelijk.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Mij lijkt het ook om problemen vragen, stel je merkt een probleem en je meld dit aan de niet-Volvo dealer, die kan het niet oplossen en moet ermee naar de Volvo dealer, dan moet de eerste dealer jou probleem gaan uitleggen daar.

Ik zie er echt geen enkel voordeel van in, vraagt de niet Volvo dealer misschien een lager uurloon dan Volvo ?
Maar zelfs dan kan 1 beurtje per jaar toch nooit het verschil maken ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Ik werk bij Renault dealer groep en uitlezen kunnen wij totaal niet van vreemd merk. universele scanner doet wel iets maar met mij eigen XC60 kan ik er niets. Olie wisselen kan wel maar verder zal men toch echt bij de Volvo dealers langs moeten. Hoe zit het met eventuele garantie claims ? die dienen via officiële dealer te gebeuren

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Huite
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
Locatie: Nunhem

Dank voor het meedenken allemaal!

Het idee om bij de Renault dealer te blijven wordt ingegeven door het feit dat het gewoon een fantastische club is.
Ik kan er zogezegd (al ruim tien jaar) mee lezen en schrijven.
Deze dealer gaf ook € 3250 meer voor mijn inruiler terug dat de lokale Volvo dealer.
Dan gun ik zo'n club ook wel het onderhoud.

Maar ga mogelijk toch maar op zeker bij de Volvo dealer... :-/
Laatst gewijzigd door Huite op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver

Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Bij Volvo kent het dealernetwerk een procedure om problemen en oplossingen via een netwerk te melden, zodat ook overige dealers hier hun voordeel mee kunnen doen. Deze informatie is niet buiten het Volvo-dealer netwerk bekend.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
bkorsten
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 10.09.2014 - 08:22

Lees ook even hier :

http://www.volvocars.com/nl/service/ond ... /onderhoud

Volvo Assistance is een extra service van Volvo die hulp biedt bij pech onderweg in Nederland en de andere Europese landen. Met elke nieuw afgeleverde Volvo heeft u gedurende 3 jaar gratis Volvo Assistance. Na deze periode wordt Volvo Assistance verlengd wanneer u uw Volvo 1x per jaar voor onderhoud brengt bij de Volvo-dealer, ongeacht de leeftijd van uw auto.
V40 D4 MY15 Business Ocean Race; Ocean Race Blue II met blond interieur, Premium Audio van Harman Kardon met DAB+ en Volvo On Call, Business Pack Connect, Intellisafe Pro Line, Scandinavian Line, Security Line met PCC.
anixie
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 06.02.2015 - 20:01

en niet vergeten de gratis pechverhelping zolang ie bij een volvo garage onderhouden wordt....
MY2015 Volvo V40 D4 Summum R-Design Caspian Blue Metallic
Rica modified
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Ben het met de adviezen hier eens. Je hoeft maar 1 keer een moeilijke storing te hebben, die een dealer herkent door zijn merk kennis, of door preventief een vervanging te doen waardoor erger wordt voorkomen, terwijl je overigens ongetwijfeld goedwillende andere garage daar de plank in misslaat , of het vermeende voordeel is al weg.

Overigens wel opvallend om te melden dat de leasemaatschappijen daar tegenwoordig anders over denken. collega 's met een lease, moeten voor alle nieuwe contracten sinds begin dit jaar voor onderhoud naar de kwikfit..... Ja, je leest het goed. Collega heeft splinternieuwe luxe A3 op cng, ander een benz, maar dealer? No way. Onvoorstelbaar, maar het zal onder aan de streep toch uit kunnen, en dat logenstraft toch een beetje mijn / onze voorkeur.....

Bij de eerste beurt vroegen ze hem daar wat cng betekende en vervolgens na het woord gas te hebben gehoord, waar dan toch wel de lpg tank zat.... Tsja.....
Laatst gewijzigd door sanco op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
BvE
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.04.2015 - 13:24

Mijn garage heeft een goede verstandhouding met de plaatselijke Volvo dealer evenals ikzelf, bij problemen altijd naar de Volvo dealer is de afspraak.
En Volvo Assistance wordt ook elk jaar verlengd.
V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black Metallic, bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond,Business Pack Connector Luxury Line, Banden Michelin CrossClimate en getint glas.

Voorheen: 1 x Fiat,3 VW Kever, Opel Record SW, Opel Vectra, 3 Ford Taunus SW, 3 x Ford Sierra, Honda CRV, Renault Captur en Volvo 240,740,S4, S60, V50 en V60
V40-4ever
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44

Vroeger had iedere dealer sleutel 13 liggen, paste altijd. Die tijd is voorbij, naast speciaal gereedschap gaat het hem vooral om de kennis, als je daarop denkt te bezuinigen kom je vroeg of laat bedrogen uit. Het is te specialistisch.. Of ga je met een gebroken arm ook naar de tandarts?
Gebruikersavatar
Ponstir
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.03.2012 - 10:07
Locatie: Olst

Ook mijn plaatselijke garagist wil graag de Volvo onderhouden. Ik ben erg tevreden over zijn service, de Ford Fiesta is er in onderhoud en de zomer- winter banden worden daar gewisseld en gratis (!) opgeslagen, maar, de XC70 gaat gewoon bij Volvo Nieuwenhuijse in Raalte in onderhoud.
XC40 T3 GT Inscription MY2022, Denim Blue, met bijna alle opties aangevinkt.
XC40 T3 GT Inscription MY2020, Pebble Grey, Winter Line, Park Assist Line, Versatility Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, El. verstelbare stoelen, Alarm, DAB+, Verwarmbare voorruit, Trekhaak.
XC70 D3 Summum MY2012
V70 D5 Summum MY2008
Ford Focus 1.6 tdci 2008
Renault Scenic, Megane
Opel Zafira
Ford Mondeo, Sierra, Escort, Fiesta
Gebruikersavatar
Huite
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
Locatie: Nunhem

Ga qua onderhoudt in ieder geval maar eens een start maken bij een Volvo dealer.
Rutten in Roermond zou voor mij qua afstand dan het meest logisch zijn.
Het Volvo Assistance argument kende ik in dit verband niet.
Nogmaals dank allemaal voor de reacties!
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver

Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Gebruikersavatar
Get!em
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30

Software updates bij onderhoud zijn zeer relevant. Zeker ook bij de nieuwe D2 motor. In de paar jaar dat ik er nu in nieuwe Volvo's rij is er bij elke onderhoudsbeurt een software update gedaan die allerhande zaken oploste of verbeterde aan zowel motor als media systeem. De renault dealer kan dat niet zelf en zal je auto ook moeten doorsturen heirvoor. Als je dat netjes overlegd, dan is het een overweging.

Renault biedt ook een assistance regeling, maar dan voor Renaults, je zou die ook kunnen krijgen, mogelijk op je Volvo, maar renault onderhouden bij renault en volvo bij volvo klinkt dan logischer.
Ook qua garanties met onderdelen, fabricage fouten (die wel bij Volvo bekend zijn...) zul je via de Renaultdealer altijd meer moeite moeten doen.
blauwe
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20.12.2014 - 09:11

Mijn volvo is geleverd door een onafhankelijke garage. Daar is de auto ook in onderhoud. De service is daar beter en iedereen is makkelijker aanspreekbaar. Geen duur pand en marmeren vloer, die uiteindelijk toch door de klant betaald moet worden. Van te voren met hem besproken hoe het it met updates en garantie. Hij is bij de Bovag aangesloten en hij draagt zorg voor de garantiebepalinegn van volvo. Moet hij terug naar een volvo dealer, dan breng ik hem naar de garage en hij naar de Volvo. Ik heb bewust gekozen voor een goede garage op korte afstand. Naar mijn mening is het belangrijk om goede afspraken te maken en te informeren naar zijn netwerk en materiaal. Hij kan wel de Volvo uitlezen, raar dat de Renaultdealer van sbv het niet kan. Wanneer Huite een gode verstandhouding en goede ervaringen met d eRenault dealer heeft, dan zou ik dat niet zomaar aan de kant zetten. Met service kan je je onderscheiden als garage, een setje banden verkopen kan iedereen.
Volvoorgaan
3rd Gear member
Berichten: 430
Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21

Denk dat het belangrijk is om te kiezen op basis van vertrouwen / gevoel. De pro's en con's zijn al genoemd. Ik heb mijn Volvo dealer dicht in de buurt. Denk er gezien de goede service geen seconde over na de auto ergens anders te laten onderhouden.
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Plaats reactie

Terug naar “V40”